• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Anton Chigurh skrev 2018-11-11 10:39:51 följande:
    Ändå.... ÄNDÅ, kan du och dina gelikar inte låta bli att diskutera mig och mina SÅ KALLADE åsikter...

Jag är förvånad, och besviken, att du inte påpekar för kletig och petig om vilken succé jag gjorde när jag vek ut mig i Helkroppstråden. Damerna älskade, som du ju noterat, mina bilder.
    Och mitt intresse för skytte har du inte nämnt i flera inlägg. Du börjar minsann bli lite blödig...

Det är förresten du och andra pk-ister som diskuterar mig och mina SÅ KALLADE åsikter istället för politik. Så ditt påpekande faller en aning.

Nähä, vissa av oss måste faktiskt jobba. Trots av det är en av gud påkallad vilodag....
    Det gläder mig att det finns folk som uppskattar dina utvik, trist bara att du inte nöjer dig med att begränsa dina utvik till trådar som är avsedda för folk som vill visa upp sigSkrattande

Ha nu en synnerligen vilsam dag på jobbet smile2.gif
  • FDFMGA
    The Opus skrev 2018-11-11 23:20:12 följande:
    Jag saknar också moraltantstråden där fannsen kvalité som helt saknas bland degens mupperi.

Degens mupperi.

Är det sån´t man bakar muppins av?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-11-10 23:32:39 följande:
    Hm, jag kan dessvärre inte hjälpa dig med läsförståelsen. Jag har inte påstått att du vill att din sidfot ska bli en del av grundlagenSkrattande

Hur skulle det se ut förresten - en lag som föreskriver att det endast är lagen som hindrar människor att skjuta varandraTomte

Personligen ser jag budskap som "att de flesta människor är vid liv därför att det är olagligt att skjuta dem" eller det som någon annan hade som sidfot tidigare "jag köper alltid blandfärs, då kan jag vara säker på att minst två djur slaktats" mot bakgrund av min tid i småskolan då det fanns några gossar som hade liknade budskap. Jag tror inte att de imponerade på några andra än sig själva.

Men, om man ska övergå till det du tog upp - gängskjutningarna. Där handlar det initialt säkert om att få bort de här gossarna från gatorna, de tillhör nog i stor utsträckning en förlorad generation. Det handlar om att stoppa nyrekryteringen till gängen, att få tokskallarna som löser konflikter med vapen att framstå i all sin ynkedom, inte som förebilder och hjältar,  och att få folk att känna att man bryr sig om, att människor är vid liv och mår bra för att vi bryr oss om varandra.
    Det kanske är så att det en del skriver inte ska tolkas som att de menar det utan att det är ett skämt eller innehållslöst pladder, mest om sig själv. Och då förstår jag mer syftet med sandlådetrådar - med varför ska man ut ur sandådan och sandlåda sig och sedan oja sig över att man tas på allvar? Eller inte.

Rekryteringen till kriminella gäng är en allvarlig och mycket viktig fråga och inget som ska skämtas bort och man behöver all hjälp man kan få för att dra värderingarna åt rätt håll. En regering kan bara göra så mycket och arbetar än mer i uppförsbacke så länge det finns grupperingar och individer som eldar på åt ett annat håll. Som om det inte räcker med vapen- och filmindustrin i sig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-11-11 09:17:35 följande:
    Hm, det var en inortodox regeringslösning.

Själv tror jag C kommer att ingå i regeringen.
    Jo, men den här lösningen skulle ju kunna ge flera partier en chans att profiliera sig mer. Föreställningar som tidigare förhindrat en sammanslagning av C och L, där C är det gamla bondepartiet och L med sin snobbstämpel och intellektuella väljare från staden skulle kunna utmanas mer om de fick agera mer självständigt än att klumpas ihop i under alliansen.

Särskilt L har levt lite i skuggan av de övriga allianspartierna och borde vara ett större parti om man ser till deras motsvarigheter i andra europeiska länder och ADLE är ju den fjärde största gruppen i Europaparlamentet. En gång i tiden hade L, eller det gamla Folkpartiet, stöd av över 40% av väljarna. Svårt att tänka sig idag.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-11-12 10:40:11 följande:
    Det kanske är så att det en del skriver inte ska tolkas som att de menar det utan att det är ett skämt eller innehållslöst pladder, mest om sig själv. Och då förstår jag mer syftet med sandlådetrådar - med varför ska man ut ur sandådan och sandlåda sig och sedan oja sig över att man tas på allvar? Eller inte.

Rekryteringen till kriminella gäng är en allvarlig och mycket viktig fråga och inget som ska skämtas bort och man behöver all hjälp man kan få för att dra värderingarna åt rätt håll. En regering kan bara göra så mycket och arbetar än mer i uppförsbacke så länge det finns grupperingar och individer som eldar på åt ett annat håll. Som om det inte räcker med vapen- och filmindustrin i sig.
    Ja, jag anser att vuxenvärlden eller det civiliserade samhället måste säga ifrån angående småpojkar i olika åldrar som försöker imponera på varandra och på vuxenvärlden. Därmed inte sagt att inte småpojker liksom alla andra behöver få uppskattning.

Men om det krävs en by för att fostra ett barn så finns det andra byar än utanförskapsområdena där byn inte förstått eller förmått att ta sitt ansvar för den uppgiften.

Det duger inte med den slappa inställningen att pojkar ändå alltid är pojkar och ursäkta ett olämpligt uppförande med den tomma frasen.

Gängskjutningarna har säkert kommit för att stanna under många år framöver. Initialt måste nog polisen och domstolsväsendet få tillräckligt med resurser för att få bort de här pojkarna från gator och torg. Men i slutänden är det "byn" som måste fungera så att pojkar som vill imponera med vapen blir tagna i örat, att den glorifierande vapenkulturen bland pojkar ses som ett blöjbyte - det vill säga något illaluktande som vuxenvärlden måste hantera.

Förr brukade man säga om bortskämda brottslingar: Skicka dem till skogsarbete i Norrland. Jag tycker ine att det skulle vara helt odumtGlad

Från det ena till det andra. Jag uppskattade verkligen en del trådar i sandlådan på den tiden den var levande. I synnerhet för att det fanns en del vassa pennor där som kunde knipsa fjäderskruden av en påfågel utan att påfågeln märkte vad som pågick förrän möjligen efteråt.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-11-12 11:21:55 följande:
    Jo, men den här lösningen skulle ju kunna ge flera partier en chans att profiliera sig mer. Föreställningar som tidigare förhindrat en sammanslagning av C och L, där C är det gamla bondepartiet och L med sin snobbstämpel och intellektuella väljare från staden skulle kunna utmanas mer om de fick agera mer självständigt än att klumpas ihop i under alliansen.

Särskilt L har levt lite i skuggan av de övriga allianspartierna och borde vara ett större parti om man ser till deras motsvarigheter i andra europeiska länder och ADLE är ju den fjärde största gruppen i Europaparlamentet. En gång i tiden hade L, eller det gamla Folkpartiet, stöd av över 40% av väljarna. Svårt att tänka sig idag.
    Ja, varför inte. Framförallt skulle det ge L och Björklund möjligheter att profilera sig.

Det är märkligt att L har så svaga opinionssiffror mot bakgrund av att L trots allt står betydligt närmare socialliberalismen än C.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-11-12 17:22:25 följande:
    Ja, jag anser att vuxenvärlden eller det civiliserade samhället måste säga ifrån angående småpojkar i olika åldrar som försöker imponera på varandra och på vuxenvärlden. Därmed inte sagt att inte småpojker liksom alla andra behöver få uppskattning.

Men om det krävs en by för att fostra ett barn så finns det andra byar än utanförskapsområdena där byn inte förstått eller förmått att ta sitt ansvar för den uppgiften.

Det duger inte med den slappa inställningen att pojkar ändå alltid är pojkar och ursäkta ett olämpligt uppförande med den tomma frasen.

Gängskjutningarna har säkert kommit för att stanna under många år framöver. Initialt måste nog polisen och domstolsväsendet få tillräckligt med resurser för att få bort de här pojkarna från gator och torg. Men i slutänden är det "byn" som måste fungera så att pojkar som vill imponera med vapen blir tagna i örat, att den glorifierande vapenkulturen bland pojkar ses som ett blöjbyte - det vill säga något illaluktande som vuxenvärlden måste hantera.

Förr brukade man säga om bortskämda brottslingar: Skicka dem till skogsarbete i Norrland. Jag tycker ine att det skulle vara helt odumtGlad

Från det ena till det andra. Jag uppskattade verkligen en del trådar i sandlådan på den tiden den var levande. I synnerhet för att det fanns en del vassa pennor där som kunde knipsa fjäderskruden av en påfågel utan att påfågeln märkte vad som pågick förrän möjligen efteråt.
    Jag såg en gång ett fantastiskt experiment. Ett gäng på-väg-att-bli-förlorade-själar på gruppövningar som de inte hade klarat av på hela dagen. Till frukost nästa dag band man samman deras händer med rep med bara lite slack mellan så de var tvungna att koordinera sig med grannen åt båda håll för att ens kunna föra kaffekoppen till munnen.

Det blev jävligt söligt med så många individualister, men eftersom de flesta både ville få i sig mat och undvika tråkigare interventioner från samhället gick de ändå med på att utsättas för den här typen av övningar. De fick sedan hålla på så till varje måltid och nöden gjorde att de till slut klarade av att samarbeta och ta hänsyn åtminstone så det räckte för att klara av matsituationen. Någon kanske också lärde sig något mer bestående? Dock inte ämnat för grovt kriminella.

https://www.outwardbound.org/intercept/what-is-intercept/for-at-risk-teens/

Jag vet vad du menar och håller med dig när de är i minoritet, för när de vassa pennorna är i minoritet eller saknas är det rent plågsamt att bevittna spektaklet.
  • Padirac
    nihka skrev 2018-11-12 11:21:55 följande:

FDFMGA skrev 2018-11-12 17:30:22 följande:
    Ja, varför inte. Framförallt skulle det ge L och Björklund möjligheter att profilera sig.

Det är märkligt att L har så svaga opinionssiffror mot bakgrund av att L trots allt står betydligt närmare socialliberalismen än C.
    Jag tror som ni säger att det är bra för de enskilda allianspartierna att de får verka på egen hand. L har en stor potential att få fler väljare än de har nu.

De små partierna i en regering eller i ett formaliserat partisamarbete tar mycket stryk. MP har förlorat stort i opinionen på att bilda regering med S och jag tror att det är på samma sätt för L inom alliansen.

• KillBill
    The Opus skrev 2018-11-12 23:36:21 följande:
    Det är på gott och ont. C riskerar försvinna om de joinar rödgrön röra. L tar en ännu högre risk. Det goda i sammanhanget är att de vänsterextrema krafterna marginaliseras, detsamma gäller högerextremisterna.

Illa är att de extrema krafterna kan komma att stärkas på sikt.

Det är fler C och L väljare som vill att deras partier ska samarbeta med S än göra sig beroende av SD. De extrema krafterna är i sammanhanget SD och de borgerliga partierna bör självklart hålla extrema krafter utanför politiskt inflytande, annars går det för borgarna som med von Papen..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

Den linje som Ulf Kristersson mfl förespråkar nu är samma som Stefan Löfven körde med under förra mandatperioden. Inte förvandlades väl Löfven till von Papen för det eller vad säger du, Bill?

Bra påpekat av L:s pressekreterare:

https://twitter.com/ericaronson/status/1043928066391764993

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?