• nattuw

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-05-02 14:31:09 följande:
    Så det tycker du, att det var något bra och försvarbart!

Föräldrar som saknar omvårdnadsförmåga, är de oönskade samhällselement!
    Det var inte jag som ansåg att det var en bra ide att försvara tvångssteriliseringar med att det bara drabbade fattiga och utstötta som skulle ha svårt att ta hand om sina barn.
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-05-02 17:53:03 följande:

Det var inte jag som ansåg att det var en bra ide att försvara tvångssteriliseringar med att det bara drabbade fattiga och utstötta som skulle ha svårt att ta hand om sina barn.

Jag har inte sett någon annan påstå detta förutom ditt tvärsäkra påstående att det är försvarbart. Du har förståss belägg för att det är försvarbart eller menar du att du var ute o trevande i en mörk påse du inte vet innehållet i?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-05-02 08:43:10 följande:
    Det är ju till och med så att både PA och Hamas formellt anser att Israel inte har rätt att existera.

Lite svårt med en TVÅ-tvåstatslösning om den ena parten inte ens erkänner den andres rätt att existera.

https://www1.cbn.com/cbnnews/israel/2017/april/p-a-factions-agree-israel-has-no-right-to-exist

Och detta för oss tillbaka till regeringen och förtroendet för denna.
    Eller hur! Samma sak gäller förstås Israel

Och detta för oss tillbaka till att Sverige har erkänt BÅDA staterna medan de ogärna erkänner varandra.

Som ett lite krigsdagis som varit öppet i över 70 år.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Padirac skrev 2019-05-02 18:03:56 följande:
    Jag har inte sett någon annan påstå detta förutom ditt tvärsäkra påstående att det är försvarbart. Du har förståss belägg för att det är försvarbart eller menar du att du var ute o trevande i en mörk påse du inte vet innehållet i?
    Det var du som försvarade tvångssterilisering med att det bara drabbade fattiga som inte kunde ta hand om sina egna barn. Om du inte vill stå för vad du skriver utan föredrar att skyla över det med yxskaft-argument så får det vara så.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-02 10:11:08 följande:
    Lina Farhat från S-kvinnor varnade för att judeförintelse väntade med KD och högern. Smaklöst, när man läser om vad som pågick i Malmö.

För en timme sen ljöd sirenerna över hela landet som en påminnelse över vad som hände när föregångarna till gårdagens "krossa sionismen" fick visa vad de var kapalba till.
    Tuta på ni, men antisionism är inte antijudisk. Sionism handlar om man vill låta judarna återfå sitt land. Det är nuvarande Israel som judarna förlorade för länge sedan och efter det har andra bott där tills man bestämde att ge det tillbaka som en present till judarna.

Antisionister tycker bara inte att det var rätt att "ge tillbaka" något som någon annan hade som sitt. Israel har ju vunnit mark i krig som de inte är beredda att lämna tillbaka och breder till och med ut sig och ockuperar mark.

Är antisionism verkligen så svår att först? Det skulle vara som att någon tog en stor slice av Israel och sa att här levde en gång romer och eftersom de har inte har ett eget land så kan de få den här marken i present och så får ni andra maka på er.

Jag tror inte Israel skulle bli över sig imponerade.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-05-02 18:49:09 följande:

Det var du som försvarade tvångssterilisering med att det bara drabbade fattiga som inte kunde ta hand om sina egna barn. Om du inte vill stå för vad du skriver utan föredrar att skyla över det med yxskaft-argument så får det vara så.

Nej, yxskaftet var du på alldeles själv.

Jag bemötte påståendet att det var av rasistiska skäl som sterliseringar gjordes med det faktum att det var en fråga om social ingenjörskonst för att skydda ofödda barn mot vanvård hos föräldrar som missbrukade, var prostituerade, hemlösa, kriminella, mentalt oförmögna till barnavård eller helt enkelt för fattiga för att ta hand om alla barn de satte till världen.

Du tolkade, nej påstod, att det var ett försvar, trots att det var ett krasst konstaterande av hur det sköttes på den tiden.

Om förklaringar är samma sak som försvar i ditt huvud så förstår jag att väderkvarnarna snart behöver skydd
  • En avstängd demokrat

När det enda som återstår av ett samhälls-forum är snillen som spekulerar om konflikten i Israel så brukar slutet vara nära.

Herrejösses. De har inte lyckats hantera sin sårade stolthet på 70 år. Men vem vet, de kanske går in på familjeliv och får veta hur de ska uppnå fred.

Fredsprocessen är intressant. Den enda process någonsin som misslyckats att uppnå fred i 70 år.

• K Markatta

Svenska kommittén mot antisemitism riktar nu skarp kritik mot SSU:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ssu-demonstranter-sjong-krossa-sionismen-kritiseras-for-antisemitism

SSU-demonstranter sjöng "krossa sionismen" - kritiseras för antisemitism

I ett videoklipp som visar SSU:s förstamajtåg i Malmö hörs demonstranter skandera "krossa sionismen". ... [SKMA:s ordförande] Svante Weyler reagerar kraftigt på uttrycket "krossa sionismen" som han menar är rotat i antisemitism.

- Det är svårt att tänka att det betyder något annat än att man vill utplåna staten Israel. Och idén att man vill utplåna Israel är en antisemitisk tanke. Det finns en lång tradition av att dölja antisemitism bakom begreppet antisionism, säger han till SVT Nyheter.

Kan inte uttrycket tolkas som en mer generell kritik mot den politik Israels regering för?

- Nej, det kan inte jag göra i alla fall. Det finns många sätt att kritisera Israel på som inte handlar om att säga att sionismen ska upphöra. Sionismen är inget parti utan handlar om landets existens.

• K Markatta

V-ledaren upprepar än en gång att han är beredd att fälla regeringen om förslag från JÖK-partiernas servettskiss genomförs:

https://www.svt.se/nyheter/jonas-sjostedt-sjalvklart-star-jag-fast-vid-att-falla-regeringen

Jonas Sjöstedt: "Självklart står jag fast vid att fälla regeringen"

Vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt säger sig stå fast vid löftet att försöka fälla regeringen tillsammans med M, KD och SD om ett förslag om förändrad arbetsrätt läggs fram skarpt.

• En avstängd demokrat

SSU är svagbegåvade, men det gör ju inget så länge de har ännu trögare Aftonbladet på sin sida.

Undrar om de inser att de står på nazisternas sida?

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?