Har du förtroende för regeringen?
Föräldrar som saknar omvårdnadsförmåga, är de oönskade samhällselement!
Det var inte jag som ansåg att det var en bra ide att försvara tvångssteriliseringar med att det bara drabbade fattiga och utstötta som skulle ha svårt att ta hand om sina barn.
Det var du som försvarade tvångssterilisering med att det bara drabbade fattiga som inte kunde ta hand om sina egna barn. Om du inte vill stå för vad du skriver utan föredrar att skyla över det med yxskaft-argument så får det vara så.
När det enda som återstår av ett samhälls-forum är snillen som spekulerar om konflikten i Israel så brukar slutet vara nära.
Herrejösses. De har inte lyckats hantera sin sårade stolthet på 70 år. Men vem vet, de kanske går in på familjeliv och får veta hur de ska uppnå fred.
Fredsprocessen är intressant. Den enda process någonsin som misslyckats att uppnå fred i 70 år.
Svenska kommittén mot antisemitism riktar nu skarp kritik mot SSU:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ssu-demonstranter-sjong-krossa-sionismen-kritiseras-for-antisemitism
SSU-demonstranter sjöng "krossa sionismen" - kritiseras för antisemitism
I ett videoklipp som visar SSU:s förstamajtåg i Malmö hörs demonstranter skandera "krossa sionismen". ... [SKMA:s ordförande] Svante Weyler reagerar kraftigt på uttrycket "krossa sionismen" som han menar är rotat i antisemitism.
- Det är svårt att tänka att det betyder något annat än att man vill utplåna staten Israel. Och idén att man vill utplåna Israel är en antisemitisk tanke. Det finns en lång tradition av att dölja antisemitism bakom begreppet antisionism, säger han till SVT Nyheter.
Kan inte uttrycket tolkas som en mer generell kritik mot den politik Israels regering för?
- Nej, det kan inte jag göra i alla fall. Det finns många sätt att kritisera Israel på som inte handlar om att säga att sionismen ska upphöra. Sionismen är inget parti utan handlar om landets existens.
V-ledaren upprepar än en gång att han är beredd att fälla regeringen om förslag från JÖK-partiernas servettskiss genomförs:
https://www.svt.se/nyheter/jonas-sjostedt-sjalvklart-star-jag-fast-vid-att-falla-regeringen
Jonas Sjöstedt: "Självklart står jag fast vid att fälla regeringen"
Vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt säger sig stå fast vid löftet att försöka fälla regeringen tillsammans med M, KD och SD om ett förslag om förändrad arbetsrätt läggs fram skarpt.
SSU är svagbegåvade, men det gör ju inget så länge de har ännu trögare Aftonbladet på sin sida.
Undrar om de inser att de står på nazisternas sida?