• nihka

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-04-29 09:33:24 följande:
    Det är inte orimligt att anta att utan Israel-Palestinakonflikten skulle världen ha kunnat undvika en hel del andra konflikter också.

Den där konflikten tycks fungera som en katalysator för konfliktexport.

Och det är så typiskt att den också är av karaktären "Den som inte är med oss är emot oss" - alltså att det tycks vara omöjligt för de stridande och deras supporterklubbar att förstå att det kan finnas en tredje ståndpunkt där man vägrar ta ställning för endera parten.
    Ja, om alla resonerade som supporterklubben skulle Sverige inte bara ha blivit indragen i båda världskrigen utan ALLA skulle bli indragna i ALLA krig.

Den som vill detta anser jag man kan beskriva som någon som gillar krig.

Jag ÄLSKAR det våra regeringar gör och gjort: prata, prata, prata och prata lite till även när de som pratar mördas. Hoppas de blir så trötta på vårt prat att de slutar kriga av ren utmattning i hörselgångarna.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-20 14:58:31 följande:

Det är anmärkningsvärt att du inte godkänner källor från NY times, NBC, Huffington post eller människorättsorganisationen SPLC men om du kollar upp fallet Lawrence v. Texas så handlade det fallet om Texas hade rätt att förbjuda sex mellan samkönade eller inte. ADFs hållning var att Texas hade rätt att förbjuda sex mellan samkönade.

Det är inte ett dugg anmärkningsvärt att jag avfärdar "källor" som inte säger det du påstår att de säger.

inte heller är det särskilt anmärkningsvärt att avfärda USA:s motsvarighet till Expo och ett par vänsterliberala tidningar som exakta sannings-sägare.

.
    Och som du sedan själv skriver så är man emot sex mellan samkönade men DET är en någonting annat än att vilja "förbjuda homosexualitet", som du påstår.

Detta var ditt fjärde misslyckade försök att bevisa det du påstår. 
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-21 10:05:06 följande:

Här har du exempel från Alliance Defending Freedom (ADF) hemsida där det framgår att ADF är motståndare till legalisering av sex mellan samkönade. 

web.archive.org/web/20150705071017/http://alliancedefendingfreedom.org/page/foreign-threa ts

Vad är din uppfattning om att en kristdemokratisk politiker bjuder in organisationer till våra parlament som vill förbjuda sex mellan samkönade?

Och ditt femte.
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-25 15:11:25 följande:
    Jag är mindre orolig för vad SD-politik (enligt forumets vänstervurmaraktivister ska den tydligen leda till något slags "fjärde rike") än vad S-politik har åstadkommit för Sveriges judiska befolkning i praktiken. Malmös judiska befolkning har minskat från 2000 till 500 på 30 år. Om jag hade varit lika konspiratiriskt lagd som vänstervurmaraktivisterna skulle jag kunna hävdat att det var en systematisk S-plan för att göra Malmö judenrein.
    Sanningen är antagligen att S-styret i Malmö inte bryr sig, annat än i teorin och när det gäller att låtsas visa sig duktiga offentligt.
    Det har gått 76 år sedan mina morföräldrar kom till Sverige över Öresund, ser man på dagens attityder skulle det lika gärna kunnat vara 1938 idag. Ibland kan jag tycka att det är skönt för dem att de slapp uppleva dagens Malmö.
    Ilmar Reepalu styrde Malmö i nästa 20 år.

http://skma.se/reepalus-grumligheter/

"Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu har återigen visat att han har svårt att diskutera frågor som rör judar och antisemitism utan att hemfalla åt grumligheter och fördomar. Det senaste exemplet är hans påstående i tidskriften Neo att det skulle finnas en stark koppling mellan judiska församlingen i Malmö och Sverigedemokraterna och att "SD:are har infiltrerat den judiska församlingen för att på så vis driva sitt muslimhat"."

• Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-04-25 21:55:56 följande:
    Det handlar inte om S eller något annat parti.
    Det handlar i hög grad om att S har ett organiserat samarbete med islamistiska grupper. Man legitimerar krafter som i sig är anti-semitiska.

En gång i tiden trodde man sig ha upp till 500000 röster att vinna på detta samarbete.

Idag skördar vi frukterna av det S då sådde.
  • Flash Gordon
    Digestive skrev 2019-04-26 07:01:11 följande:
    Vet inte hur eller varför vi har låtit Malmös antisemitism gå så långt men den verkar främst komma från fraktioner bland muslimer och grunda sig i konflikter bortom Sverige.
    Till stor del från en acceptans hos vänstern för islamism som i sig kommer ur ett engagemang för palestinafrågan.

Än idag har vänstern i allmänhet och S i synnerhet svårt att ta till sig problematiken. Det är inte en slump att det är en islamistiskt dominerad SSU-förening i Malmö som står i centrum för (ännu) en antisemit-skandal.

https://www.expressen.se/kvallsposten/ssu-profil-skulle-avga-efter-kritik-sitter-kvar/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-04-30 12:17:35 följande:
    Det är inte ett dugg anmärkningsvärt att jag avfärdar "källor" som inte säger det du påstår att de säger.

inte heller är det särskilt anmärkningsvärt att avfärda USA:s motsvarighet till Expo och ett par vänsterliberala tidningar som exakta sannings-sägare.

.
    Och som du sedan själv skriver så är man emot sex mellan samkönade men DET är en någonting annat än att vilja "förbjuda homosexualitet", som du påstår.

Detta var ditt fjärde misslyckade försök att bevisa det du påstår. 
    Du slarvade när du läste igenom tråden. Belägget för mitt påstående hittar du i inlägg  #11259. Jag gör det emellertid enkelt för dig genom att publicera inlägget igen.

"Här har du exempel från Alliance Defending Freedom (ADF) hemsida där det framgår att ADF är motståndare till legalisering av sex mellan samkönade"

http://web.archive.org/web/20150705071017/http://alliancedefendingfreedom.org/page/foreign-threats

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-04-30 14:11:32 följande:

Det handlar i hög grad om att S har ett organiserat samarbete med islamistiska grupper. Man legitimerar krafter som i sig är anti-semitiska.

En gång i tiden trodde man sig ha upp till 500000 röster att vinna på detta samarbete.

Idag skördar vi frukterna av det S då sådde.

Det är sant att en större del av muslimska befolkningen har antisemitiska åsikter än den svenska befolkningen har antisemitiska åsikter.

Men det är inte sant att att alla muslimer är antisemiter, tvärtom framhåller judiska föreningen att de stöttas av muslimska församlingar.

https://www.expressen.se/kvallsposten/ilskan-mot-antirasisterna-efter-judeattackerna-i-malmo/

'Få undersökningar har gjorts om antisemitiska attityder i Sverige. En studie gjord av Forum för levande historia och Brottsförebyggande rådet angav att 5 procent av Sveriges befolkning hade antisemitiska uppfattningar.

Bland svenska vuxna muslimer hyste dock 39 procent en "systematisk antisemitisk inställning".'

Integration, utbildning, generationsväxlingar kommer att förändra detta om de goda krafterna i samhället får ta plats och rasistiska brott lagförs och bestraffas.

Passar på att peka på SDs långa samarbete med nazister, fascister och rasister. Bara så att vi har det klart. Att SD lika lite som S kan skylla ifrån sig någonting pga samrören enligt ditt resonemang.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-30 15:29:40 följande:
    Du slarvade när du läste igenom tråden. Belägget för mitt påstående hittar du i inlägg  #11259. Jag gör det emellertid enkelt för dig genom att publicera inlägget igen.

"Här har du exempel från Alliance Defending Freedom (ADF) hemsida där det framgår att ADF är motståndare till legalisering av sex mellan samkönade"

://alliancedefendingfreedom.org/page/foreign-threa ts

Ska det där alltså föreställa försök nummer 6?

Du klarar inte av att bevisa ditt påstående om att de citat: "vill förbjuda homosexualitet". Är det inte bättre att bara erkänna att du hade fel i det och sedan gå vidare?

Eller förstår du inte ens att det du länkar inte styrker det du påstår?
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-04-30 17:49:54 följande:
    Men det är inte sant att att alla muslimer är antisemiter, 
    Vilket exakt ingen har påstått. 

Men de islamistiska krafter som S legitimerar genom att ingå avtal med dem härbärgerar mängder med antisemitism. Och dessa krafter ger alltså S en politisk plattform. Som i SSU i Malmö.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?