• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

RebeckaZ70 skrev 2019-05-03 11:33:05 följande:

Jaha, SD och L ska hålla 3 debatter. Var det något att kalla till pressträff för?

Det mest uppseendeväckande från presskonferensen är att SvD skriver att Bromma är en stad:

"De båda planerar tre debatter i tre städer. I Bromma, Gävle och Göteborg, meddelar de båda under pressträffen."

• K Markatta

Nu kommer kritik från liberalt proffstyckarhåll:

https://twitter.com/cbperlenberg/status/1124243787218399232

"Att Liberalerna tar debatten med SD är bra och viktigt - men att Björklund står och myser bredvid en sprudlande glad Åkesson som mjölkar stunden att få normaliseras bredvid en liberal partiledare på gemensam PK är en historiskt dålig manöver."

• FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-05-03 11:41:09 följande:

twitter.com/cbperlenberg/status/1124243787218399232

"Att Liberalerna tar debatten med SD är bra och viktigt - men att Björklund står och myser bredvid en sprudlande glad Åkesson som mjölkar stunden att få normaliseras bredvid en liberal partiledare på gemensam PK är en historiskt dålig manöver."

Äsch, en storm i en vattenfylld fingerborg.

Det är väl bra att man samtalar med Åkesson - bara man inte friar till honom och låta honom krypa upp i knät med sin kravlistaSkrattande
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-05-03 11:23:14 följande:

Haha, det var precis som du trodde.

Måste förefalla obegripligt för de högerpopulister som ännu inte nått därhän i sin språkliga utveckling att de förstått skillnaden mellan samtal och samarbete

De kan fortfarande inte skilja på att rösta lika utan att pratade eller förhandla med varandra och att samarbeta.

Så samtal och samarbete är ännu svårare att skilja på ju
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-05-03 11:55:10 följande:
    De kan fortfarande inte skilja på att rösta lika utan att pratade eller förhandla med varandra och att samarbeta.

Så samtal och samarbete är ännu svårare att skilja på ju
    Tja, inga tolkningar vurmarna gör förvånar mig längre.

I morse var det någon som hade kommenterat ett inlägg där jag skrivit något om att hållbarhet har blivit en affärskritisk fråga för många svenska företag, där ja la till att detta inte minst är Greta Thunbergs förtjänst.

Detta hade någon fått till att jag påstått att det enbart är Thunbergs förtjänst att företagen försöker ha ett hållbarhetsperspektiv.

Min teori är att högerpopulism i vissa väsentliga delar är ett symptom på språkliga tillkortakommanden.
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-05-03 12:31:26 följande:

Tja, inga tolkningar vurmarna gör förvånar mig längre.

I morse var det någon som hade kommenterat ett inlägg där jag skrivit något om att hållbarhet har blivit en affärskritisk fråga för många svenska företag, där ja la till att detta inte minst är Greta Thunbergs förtjänst.

Detta hade någon fått till att jag påstått att det enbart är Thunbergs förtjänst att företagen försöker ha ett hållbarhetsperspektiv.

Min teori är att högerpopulism i vissa väsentliga delar är ett symptom på språkliga tillkortakommanden.

Ja, det är vanligt att tillskrivas påståenden som är så där 'man och nöjd' - unserförstådda, dvs plockade ur vurmarens egna förståndsvärld. Du kommer snart attanklagas för att ha inte stå för det det de tillskriver din utsaga.

Jag tror att begreppet vurmare bygger på en oförmåga att se nyanser, att ha en överdriven affekt till något. Om det är känslor eller kognitiva förmågors funktion vet jag inte.
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-05-03 11:41:09 följande:

https://twitter.com/cbperlenberg/status/1124243787218399232

Såg du bilden på åkesson då han luftboxas, sprudlande glad över att synas med etablissemanget
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2019-05-03 11:40:29 följande:
    Det mest uppseendeväckande från presskonferensen är att SvD skriver att Bromma är en stad:

"De båda planerar tre debatter i tre städer. I Bromma, Gävle och Göteborg, meddelar de båda under pressträffen."
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    Padirac skrev 2019-05-03 12:42:32 följande:
    Såg du bilden på åkesson då han luftboxas, sprudlande glad över att synas med etablissemanget smile2.gif
    https://twitter.com/ettpunktnoll/status/1124248274871910400
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-05-03 11:20:38 följande:
    Du tror inte att det var politiskt samarbete i sakfrågor som kritiserades?
    K Markatta har i princip redan förklarat saken med sin länk till liberala reaktioner.

Där står alltså Björklund och ler ihop med Jimmie och ger tonvis med legitimitet åt precis det som man till och med bytte politiskt block för, i syfte att försöka förhindra.

Men L är desperata och då är man beredda att rucka på principerna. Björklunds ungar, vad säger de om att pappa står där bredvid Jimmie? 
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?