Har du förtroende för regeringen?
Jaha, SD och L ska hålla 3 debatter. Var det något att kalla till pressträff för?
"De båda planerar tre debatter i tre städer. I Bromma, Gävle och Göteborg, meddelar de båda under pressträffen."
Jaha, SD och L ska hålla 3 debatter. Var det något att kalla till pressträff för?
Nu kommer kritik från liberalt proffstyckarhåll:
https://twitter.com/cbperlenberg/status/1124243787218399232
"Att Liberalerna tar debatten med SD är bra och viktigt - men att Björklund står och myser bredvid en sprudlande glad Åkesson som mjölkar stunden att få normaliseras bredvid en liberal partiledare på gemensam PK är en historiskt dålig manöver."
twitter.com/cbperlenberg/status/1124243787218399232
"Att Liberalerna tar debatten med SD är bra och viktigt - men att Björklund står och myser bredvid en sprudlande glad Åkesson som mjölkar stunden att få normaliseras bredvid en liberal partiledare på gemensam PK är en historiskt dålig manöver."
Haha, det var precis som du trodde.
Måste förefalla obegripligt för de högerpopulister som ännu inte nått därhän i sin språkliga utveckling att de förstått skillnaden mellan samtal och samarbete
Tja, inga tolkningar vurmarna gör förvånar mig längre.
I morse var det någon som hade kommenterat ett inlägg där jag skrivit något om att hållbarhet har blivit en affärskritisk fråga för många svenska företag, där ja la till att detta inte minst är Greta Thunbergs förtjänst.
Detta hade någon fått till att jag påstått att det enbart är Thunbergs förtjänst att företagen försöker ha ett hållbarhetsperspektiv.
Min teori är att högerpopulism i vissa väsentliga delar är ett symptom på språkliga tillkortakommanden.
https://twitter.com/cbperlenberg/status/1124243787218399232