• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2019-05-04 12:43:39 följande:
    Nä.

Kina släpper ut mer än EU, per capita. Också.

Det börjar bli några år sedan nu de gick om EU i den tävlingen.

https://www.bbc.com/news/science-environment-29239194
    Jo. Påståendet gällde EU och USA tillsammans (det var det som Anton jämförde med)

Det stämmer att utsläppen per capita är högre i Kina än i Europa men det beror på att så stor del av EUs konsumtion produceras utanför EU (exempelvis i Kina). Skulle vi jämföra de totala utsläppen (inkl. konsumtionsbaserade utsläpp) per capita (vilket ger en bättre bild över hur stora utsläpp ett lands befolkning orsakar) så är utsläppen per capita större i Europa än i Kina.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-04 12:58:20 följande:
    Jo. Påståendet gällde EU och USA tillsammans (det var det som Anton jämförde med)

Det stämmer att utsläppen per capita är högre i Kina än i Europa men det beror på att så stor del av EUs konsumtion produceras utanför EU (exempelvis i Kina). Skulle vi jämföra de totala utsläppen (inkl. konsumtionsbaserade utsläpp) per capita (vilket ger en bättre bild över hur stora utsläpp ett lands befolkning orsakar) så är utsläppen per capita större i Europa än i Kina.
    Fast Anton jämförde totalmängden.

Per capita var din grej och den är lägre i EU än i Kina.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-04 13:07:56 följande:
    Fast Anton jämförde totalmängden.

Per capita var din grej och den är lägre i EU än i Kina.
    Jag jämförde också totalmängden. Jag multiplicera utsläppen per capita med befolkningen i respektive område.
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-02 10:11:08 följande:
    Lina Farhat från S-kvinnor varnade för att judeförintelse väntade med KD och högern. Smaklöst, när man läser om vad som pågick i Malmö.

För en timme sen ljöd sirenerna över hela landet som en påminnelse över vad som hände när föregångarna till gårdagens "krossa sionismen" fick visa vad de var kapalba till.
    SSU:s ordförande har nu gått ut och förbjudit ramsan "Krossa Sionismen!" inom föreningen.

Men inte med hänvisning till att det är antisemitism.

Utan för att det skadar bilden av Socialdemokraterna som motståndare till antisemitism. Det kan "misstolkas"

https://www.expressen.se/kvallsposten/ssu-forbjuds-anvanda-hart-kritiserad-ramsa/

... SSU har "ett ansvar att visa respekt och förståelse för det judiska folket och inte använda sig av språkbruk som kan misstolkas".
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-04 13:14:28 följande:
    Jag jämförde också totalmängden. Jag multiplicera utsläppen per capita med befolkningen i respektive område.
    Ja men då så, då hade ju Anton rätt.

Sedan finns det redan framräknat totalmängden. Du behöver inte gå omvägen via:

per capita x antal invånare
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-04 13:17:34 följande:

Ja men då så, då hade ju Anton rätt.

Sedan finns det redan framräknat totalmängden. Du behöver inte gå omvägen via:

per capita x antal invånare

Nej. Utsläppen i kina var lägre än i USA+EU trots att befolkningen i kina är större.
  • KillBill
    KillBill skrev 2019-05-04 13:36:55 följande:
    Nej. Utsläppen i kina var lägre än i USA+EU trots att befolkningen i kina är större.

Sorry, jag tittade Kumulativa värden och angav en felaktig uppgift.  

Tittar man på senaste år så är Kinas utsläpp större än USAs och EUs tillsammans men orsaken är att en stor del av de som konsumeras i USA och EU är producerat i Kina. Tittar vi på de konsumtionsbaserade utsläppen i respektive område så stå USA och EU för en större del av utsläppen.

• Digestive
    Flash Gordon skrev 2019-05-04 13:14:59 följande:
    SSU:s ordförande har nu gått ut och förbjudit ramsan "Krossa Sionismen!" inom föreningen.

Men inte med hänvisning till att det är antisemitism.

Utan för att det skadar bilden av Socialdemokraterna som motståndare till antisemitism. Det kan "misstolkas"

https://www.expressen.se/kvallsposten/ssu-forbjuds-anvanda-hart-kritiserad-ramsa/

... SSU har "ett ansvar att visa respekt och förståelse för det judiska folket och inte använda sig av språkbruk som kan misstolkas".
    Sprang precis på ett äldre tweet av Hanif Bali som innehöll sevärd statistik.

https://twitter.com/hanifbali/status/878602871004069889?fbclid=IwAR0w4yzGGeHpPfRlCqvdk2gSoNDe-KSlmqj7m62KxuOZgxZ90lobHRdeBPg

Antalet hatbrott mot judar i Frankrike, Sverige, Tyskland och Storbritannien samt den ideologiska hemvisten för de som utfört hatbrotten:

Frankrike
    Högerorienterade: 4
    Vänsterorienterade: 13
    Kristna extremister: 3
    Islamska extremister: 53

Sverige
    Högerorienterade: 5
    Vänsterorienterade: 25
    Kristna extremister: 0
    Islamska extremister: 53

Tyskland
    Högerorienterade: 11
    Vänsterorienterade: 9
    Kristna extremister: 0
    Islamska extremister: 34

Storbritannien
    Högerorienterade: 7
    Vänsterorienterade: 14
    Kristna extremister: 6
    Islamska extremister: 36
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-04 14:24:30 följande:

Sorry, jag tittade Kumulativa värden och angav en felaktig uppgift.  

Tittar man på senaste år så är Kinas utsläpp större än USAs och EUs tillsammans men orsaken är att en stor del av de som konsumeras i USA och EU är producerat i Kina. Tittar vi på de konsumtionsbaserade utsläppen i respektive område så stå USA och EU för en större del av utsläppen.

Jaja, Bill, det blir säkert bra det där ska du se...

Men VAR tycker du att krutet skall LÄGGAS?

Så att Greta får valuta för sina strejker och den audiens som hon gav Franciskus ???

Och hur är det med DITT konsumerande. Enligt min tidigare frågeställning...???

BARA UNDRAR....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2019-05-04 15:32:36 följande:

Jaja, Bill, det blir säkert bra det där ska du se...

Men VAR tycker du att krutet skall LÄGGAS?

Så att Greta får valuta för sina strejker och den audiens som hon gav Franciskus ???

Och hur är det med DITT konsumerande. Enligt min tidigare frågeställning...???

BARA UNDRAR....

Jag tycker att krutet ska läggas på att agera mot orsakerna till problemet exempelvis livsmedelskonsumtion (vissa livsmedel är sämre än andra), teknikkonsumtion (man behöver inte byta mobil varannat år) samt transporter som skapar stora utsläpp per person och km.

Jag är inte den som byter teknik, bara för att. Jag äter mycket grönt, åker alltid kommunalt till jobbet. När jag reser i tjänsten tar jag oftast tåget (på resor <60 mil).
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?