• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-10-20 23:40:36 följande:
    Vänta nu... bara så jag har förstått saken rätt. Du känner dig alltså nöjd med hur sanningen ägs nu - som alltså landar i att ~10 poliser i två fordon har ryckt ut för att gripa en högst troligt obeväpnad kvinna som kommit hem från en semester, för misstankar om ett brott som ger böter?

Medan de alternativa skildringarna här i tråden, om att gripandet skulle beröra misstankar om dödshot eller att överreaktionen berodde på ett upphettat läge på flygplatsen, kasseras som lögner/påhitt...

Du nämner i princip varenda större alternativ media i Sverige men verkar inte införstådd med vad det innebär. Hur många svenskar tror du läser dessa medier? - medier som just nu äger sanningen om vad polisens gripande gällde, då ingen annan media har rapporterat om det.

Mellan tummen och pekfingret kommer 2-4 miljoner svenskar att hålla den aktuella skildringen som sann/officiell inom kort...

...men enligt dig ligger det inte i allmänhetens intresse att nå ut med (vad folk påstår här) den faktiska sanningen och utmana ägandet av den?
    Ja, ungefär så.

Jag tror inte att det skulle ha någon som helst betydelse om polisen gick ut med sin version, de som vill tro på polisens vänsterextremistiska njurattacker kommer i vilket fall att göra det.

Men om Säpo är inblandade så är de förmodligen detta på goda grunder - och Säpo brukar aldrig redogöra offentligt för vad de sysslar med.

Men min gissning är att den här kvinnan är minst lika fnoskig som de fnoskigaste FL-debattörerna med dragning åt konspirationstänkande.

Läs gärna citatet en gång till. Vad är det hon påstår egentligen? Finns det ens ett uns av vett och sans i följande påstående? På vilket sätt har hennes njurar attackerats?

"Jag har känslan av att det är politiskt motiverat från vänsterextremister, för att jag ska skrämmas och försäga mig. De attackerar mina njurar. När du upplever att du blir rädd så attackeras njurarna och när man gör det så kan man tappa vettet eller be om förlåtelse"
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-21 00:08:44 följande:

Sanningen är vad den är och ingen som inte är extremt konstruktivistisk tror att alt. media äger sanningen nu.

Jag tror att mer än 80% av befolkningen inte tror att KJ I sitt magasin redogjort för händelserna enligt vad som är sant.

Den lilla klick som tror på alternativa sanningar eller som av politiska skäl vill öka splittringen tror naturligtvis att detta och liknande påståenden stärker deras sak.

Msm kan naturligtvis inte sprida hittepå, kanske vill de inte heller göra en hanif på det sättet han gjorde då han spred information som spelade ryska intressen i händerna. Sanningen vet vi ännu inte så mycket om. Vad som försiggick och hur många det var. Kanske kommer det fram, kanske inte. Om inte så är det knappast av de skäl KJ sprider. Ingen är tydligen så väl underrättad att det går att säga vad som hänt eller inte.

Hela kalabaliken I tråden påminner om när en skribent krävde att media skulle sprida bilder på misstänkta så att allmänheten kunde spana och ingripa. Medias roll var grovt missförstådd, är väl det minsta som kan sägas där..

Trollfabrikerna sprider däremot de vanliga foliehattsutsändningarna, till vems nytta kan vara värt att fundera på.

Fast nu kommer inte påståendet om varför Bilyana Martinovski greps från Katerina Janouch utan från Bilyana Martinovski själv.

Jag skrev inte om att äga sanningen i någon filosofisk mening... utan det handlar givetvis om vad folk kommer att uppfatta som sanningen.

Och just nu står det mellan Bilyana Martinovski egna ord om varför hon greps... och ingenting alls (eller då om hennes egna ord -vs- några lösa påståenden här och där i etern, exempelvis i den här tråden... om nu det ska räknas i sammanhanget).

Men, men... du tror alltså att det här har mindre vikt och för att folk i allmänhet avfärdar alternativ media. Jag skulle inte underskatta denna medias inflytande med tanke på den politiska utvecklingen de senaste 15 åren... men du kanske menar att SD:s framgångar beror på allting annat än en kraftfull propagandaapparat? Tja, en hel del skulle nog hålla med dig om det i sådant fall... inte minst SD.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-10-21 00:29:58 följande:

Ja, ungefär så.

Jag tror inte att det skulle ha någon som helst betydelse om polisen gick ut med sin version, de som vill tro på polisens vänsterextremistiska njurattacker kommer i vilket fall att göra det.

Men om Säpo är inblandade så är de förmodligen detta på goda grunder - och Säpo brukar aldrig redogöra offentligt för vad de sysslar med.

Men min gissning är att den här kvinnan är minst lika fnoskig som de fnoskigaste FL-debattörerna med dragning åt konspirationstänkande.

Läs gärna citatet en gång till. Vad är det hon påstår egentligen? Finns det ens ett uns av vett och sans i följande påstående? På vilket sätt har hennes njurar attackerats?

"Jag har känslan av att det är politiskt motiverat från vänsterextremister, för att jag ska skrämmas och försäga mig. De attackerar mina njurar. När du upplever att du blir rädd så attackeras njurarna och när man gör det så kan man tappa vettet eller be om förlåtelse"

Ok.

Skulle gissa på att hon menar stress som har en nära biokemisk relation till njurarna. Det sista om förlåtelse har jag dock svårare att gissa på. Möjligtvis religiöst uttryckt eller att det slutligen står mellan två val, att förlora vettet eller be om förlåtelse för att plågan ska sluta.
    Skriver i E-Prime.
  • Digestive

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWEAna/sa-ska-lofven-stoppa-lo-tappet-till-sverigedemokraterna

>>Så ska Löfven stoppa LO-tappet till Sverigedemokraterna

[...]

- Många har en känsla av besvikelse, att man inte blir representerad och att ingen ser en i en ganska turbulent värld. Vaccinet mot det är bildning och delaktighet, att man får se att politikerna, det är vi, säger Pettersson [Markus, facklig-politisk sekreterare för Socialdemokraterna].<<

Snälla säg att du skojar Markus Pettersson (S). Snälla?

Tänker S fortsätta med den här traditionellt uppläxande retoriken - som alltid landar i att missnöjda väljare brister, här i bildning och delaktighet, som i det närmaste liknar folk med sjukdom om de inte förstår S:s förträfflighet - kan man lika gärna sluta markera de enskilda magplasken och göra en gif istället.

Och nej, Markus Pettersson - arbetarna behöver inte se er... ni behöver se arbetarna.

Som om någon med syn skulle ha missat S. Det självgoda egot konkurrerar nästan ut horisonten ur synfältet.

Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-21 01:04:07 följande:

Fast nu kommer inte påståendet om varför Bilyana Martinovski greps från Katerina Janouch utan från Bilyana Martinovski själv.

Jag skrev inte om att äga sanningen i någon filosofisk mening... utan det handlar givetvis om vad folk kommer att uppfatta som sanningen.

Och just nu står det mellan Bilyana Martinovski egna ord om varför hon greps... och ingenting alls (eller då om hennes egna ord -vs- några lösa påståenden här och där i etern, exempelvis i den här tråden... om nu det ska räknas i sammanhanget).

Men, men... du tror alltså att det här har mindre vikt och för att folk i allmänhet avfärdar alternativ media. Jag skulle inte underskatta denna medias inflytande med tanke på den politiska utvecklingen de senaste 15 åren... men du kanske menar att SD:s framgångar beror på allting annat än en kraftfull propagandaapparat? Tja, en hel del skulle nog hålla med dig om det i sådant fall... inte minst SD.

Jag tror att mer än 80% inte tror på propagandan utan ser den för vad den är.

Resten kom från någon annans hjärnvindlingar
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-21 01:44:50 följande:
    Ok.

Skulle gissa på att hon menar stress som har en nära biokemisk relation till njurarna. Det sista om förlåtelse har jag dock svårare att gissa på. Möjligtvis religiöst uttryckt eller att det slutligen står mellan två val, att förlora vettet eller be om förlåtelse för att plågan ska sluta.
    Okej.

Hursomhelst - det finns sådant SD vinner opinionsmässigt på.

Men den här händelsen tror jag inte påverkar överhuvudtaget. Vanliga sverigedemokrater har nog inte mycket till övers för de krumelurer som finns i partiets närhet och nu försöker få polisen att framstå som om de har en vänsterextremistisk agenda som innebär att de trakasserar regimkritiker och attackerar deras njurar.

SD:s bästa propagandamakare är knappast beväpnade med foliepropellrar utan med handgranater, vapen och sprängmedel och det bästa sättet att bekämpa SD är att ge polis och samhälle resurser att komma tillrätta med gängkriminaliteten.
  • felix le chat
    Digestive skrev 2019-10-20 23:40:36 följande:
    Vänta nu... bara så jag har förstått saken rätt. Du känner dig alltså nöjd med hur sanningen ägs nu - som alltså landar i att ~10 poliser i två fordon har ryckt ut för att gripa en högst troligt obeväpnad kvinna som kommit hem från en semester, för misstankar om ett brott som ger böter?
    Vänta bara, snart kommer polisen sätta in piketen och nationella insatsstyrkan
    för att hämta snattare och fortkörare om dom samtidigt är kritiska till regeringen.
    Östtyskland ( DDR ) och Sovjet var mästare på detta att sprida skräck bland befolkningen om man var obekväm.

Men, som andra i tråden påpekat, kvinnan i fråga är helgalen.
    Det motiverar inte att hämta in henne på detta vis för ett brott som eventuellt
    kan ge 30 dagsböter.
  • FDFMGA
    felix le chat skrev 2019-10-21 09:17:36 följande:
    Vänta bara, snart kommer polisen sätta in piketen och nationella insatsstyrkan
    för att hämta snattare och fortkörare om dom samtidigt är kritiska till regeringen.
    Östtyskland ( DDR ) och Sovjet var mästare på detta att sprida skräck bland befolkningen om man var obekväm.

Men, som andra i tråden påpekat, kvinnan i fråga är helgalen.
    Det motiverar inte att hämta in henne på detta vis för ett brott som eventuellt
    kan ge 30 dagsböter.
    Varför polisen agerade som de gjorde vet vi ju inte - men det är inte särskilt längesen en känd advokat blev skjuten av en helgalen kvinna.

Det väsentliga, tycker jag - är att till och med en helgalen kvinna kan få folieparabolhögern att slå på stora folieparaboltrummanTomte
  • felix le chat
    FDFMGA skrev 2019-10-21 09:59:09 följande:
    Varför polisen agerade som de gjorde vet vi ju inte - men det är inte särskilt längesen en känd advokat blev skjuten av en helgalen kvinna.

Det väsentliga, tycker jag - är att till och med en helgalen kvinna kan få folieparabolhögern att slå på stora folieparaboltrummanTomte
    Kul att vi en gång på tusen kan enas om något; Att kvinnan har en eller flera
    skruvar lösa eller borttappade.

Men det spelar ingen roll i sakfrågan. Alla skall vara lika inför lagen.
    Varken den socialdemokratiska noblessen eller högerns direktörer skall
    med hjälp av sina kontakter kunna förmå en åklagare och polisen att agera
    på detta vis.

Det är inte unikt men otroligt ovanligt. Därför skall vi reagera.

Dessutom är det brist på folie, används för att elda rökheroin.
    Blivit otroligt populärt senaste 3-4 åren.
  • FDFMGA
    felix le chat skrev 2019-10-21 14:34:27 följande:
    Kul att vi en gång på tusen kan enas om något; Att kvinnan har en eller flera
    skruvar lösa eller borttappade.

Men det spelar ingen roll i sakfrågan. Alla skall vara lika inför lagen.
    Varken den socialdemokratiska noblessen eller högerns direktörer skall
    med hjälp av sina kontakter kunna förmå en åklagare och polisen att agera
    på detta vis.

Det är inte unikt men otroligt ovanligt. Därför skall vi reagera.

Dessutom är det brist på folie, används för att elda rökheroin.
    Blivit otroligt populärt senaste 3-4 åren.
    Jag har ingen susning vilka överväganden som låg bakom polisens insats - har du?

Rökherion är nog inte så vanligt förekommande bland foliefifflarna där jag bor - fast det är klart, det man inte känner till lägger man sällan märke till.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?