Digestive skrev 2019-10-21 01:04:07 följande:
Fast nu kommer inte påståendet om varför Bilyana Martinovski greps från Katerina Janouch utan från Bilyana Martinovski själv.
Jag skrev inte om att äga sanningen i någon filosofisk mening... utan det handlar givetvis om vad folk kommer att uppfatta som sanningen.
Och just nu står det mellan Bilyana Martinovski egna ord om varför hon greps... och ingenting alls (eller då om hennes egna ord -vs- några lösa påståenden här och där i etern, exempelvis i den här tråden... om nu det ska räknas i sammanhanget).
Men, men... du tror alltså att det här har mindre vikt och för att folk i allmänhet avfärdar alternativ media. Jag skulle inte underskatta denna medias inflytande med tanke på den politiska utvecklingen de senaste 15 åren... men du kanske menar att SD:s framgångar beror på allting annat än en kraftfull propagandaapparat? Tja, en hel del skulle nog hålla med dig om det i sådant fall... inte minst SD.
- Allt bygger på att hon BM) började debattera våldtäkter på nätet. I den debatten länkade hon till gangrapesweden. Hon hade verifierat de siffror som den sidan presenterade.
- Gruppen #jagarhar med KK skriver till BM arbetsgivare att BM är rasist, högerextremist osv pga denna länkning. De-plattforming kallas det. Försöka få din arbetsgivare att sparka dig pga dina åsikter. KK lyckas i sitt uppsåt. BM sparkas.
- Här skrivs någon/några tweets från BM mot KK som KK polisanmäler som förtal/ofredande.
- Åklagaren och polisen sätter av massiva resurser fr att ta in BM på förhör.
De intressanta frågorna som dyker upp är:
1) Är det en rimlig åtgärd, den polisinsats som gjordes eller fanns det en baktanke med denna?
2) Kan det tänkas finnas aktivister bland tjämnstemän (tex åklagare) som är beredda att göra skillnad på vilken privatperson de hanterar?
Jag tror nog att de flesta av oss vet att det, ibland, finns problem med aktivistiska tjänstemän i statlig och kommunal regi.