• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-10-19 23:50:20 följande:
    Ja, det verkar finnas en mindre rumsren hatsvans med i bilden.

Så ingen media informerar om att gripandet berörde misstankar om dödshot, utan det får man googla och pussla ihop för egen hand och maskin?

Ja, givetvis. Varenda så kallad alternativmedia har säkerligen rapporterat om det här fallet. Flash Gordon länkade dock till Katerina Magasin.
    Det finns säkert motsvarande skildringar för t ex den där islamisten som greps av Säpo och där regeringen nu fastställt utvisningsbeslutet. Ja, alltså att han bara har predikat kärlek och att han en gång råkade trampa på en myra som skadades, men att han då vårdade myran ömt och efter dess tillfrisknande återförde den till stacken.

Man bör nog alltid se partsinlagor från anhängare till buset för vad de är - och i stället utgå från att vår fina svenska polis gör utmärkta bedömningar.
  • Rataxes
    K Markatta skrev 2019-10-19 22:57:45 följande:

Mikael Damberg (S) tror visst att man får stopp på de kriminella gängens mördande och rånande genom att införa obligatorisk märkning av gamla svartkrutsbössor!

https://twitter.com/mikaeldamberg/status/1185104614410067968

Tillgången i Husby, gängen slogs med musköterna i högsta hugg.

Damberg är bara ett ytterligare bevis på att landet styrs av en koalition av dumvänster och mögelsåssar.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill

Så ingen media informerar om att gripandet berörde misstankar om dödshot, utan det får man googla och pussla ihop för egen hand och maskin?

Ja, givetvis. Varenda så kallad alternativmedia har säkerligen rapporterat om det här fallet. Flash Gordon länkade dock till Katerina Magasin.

Jag vet inte vad man ska definiera Katerina Magasin som men den är sannerligen inte bättre än alternativmedia när det kommer till hatsvans.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon

Hon var sökt för förhör om "förtal". Hon var bortrest på semester. Flera husransakningar i Sverige gav därför ingenting. Väl på Arlanda så grips han av mellan 6-10 poliser (olika från olika källor), förhörs óch topsas.

För ett påstått f-ö-r-t-a-l. Ett brott som generar böter.

Aktuell åklagare/förunderskningsledare har tidigare varit inbladad i insatser mot "högerdebattörer" och deras inlägg på nätet där även de har DNA-topsats. 

Varför denna DNA-toppsning av folk som anklagas för att ha skrivit dumma inlägg? Vem ska ha den informationen?

Någon annan anledning än att utöva makt och försöka skrämma folk till tystnad?

Det hade förstås gått bra att vänta till människan var hemma, ringa upp och kalla till förhör - alternativt åkt hem till henne och förhört.

Men det har inte samma skrämseleffekt.

Här skulle finna massor för exempelvis Uppdrag Granskning att nysta i.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon

Påstådda "dödshot" som inträffat EFTER att gripandet skett förstår förstås de flesta att dessa inte utgör grund för själva gripandet.

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-10-20 12:40:21 följande:
    Hon var sökt för förhör om "förtal". Hon var bortrest på semester. Flera husransakningar i Sverige gav därför ingenting. Väl på Arlanda så grips han av mellan 6-10 poliser (olika från olika källor), förhörs óch topsas.

För ett påstått f-ö-r-t-a-l. Ett brott som generar böter.

Aktuell åklagare/förunderskningsledare har tidigare varit inbladad i insatser mot "högerdebattörer" och deras inlägg på nätet där även de har DNA-topsats. 

Varför denna DNA-toppsning av folk som anklagas för att ha skrivit dumma inlägg? Vem ska ha den informationen?

Någon annan anledning än att utöva makt och försöka skrämma folk till tystnad?

Det hade förstås gått bra att vänta till människan var hemma, ringa upp och kalla till förhör - alternativt åkt hem till henne och förhört.

Men det har inte samma skrämseleffekt.

Här skulle finna massor för exempelvis Uppdrag Granskning att nysta i.

De källor som du åberopar har de fått sina uppgifter från den misstänkte eller från polisen? Det är uppenbart så att personen i fråga var efterlyst för förhör när hon greps och det finns anledningar när polisen efterlyser folk eller tror du att polisen ljuger ihop efterlysningar?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Missermajser
    KillBill skrev 2019-10-20 12:50:34 följande:

De källor som du åberopar har de fått sina uppgifter från den misstänkte eller från polisen? Det är uppenbart så att personen i fråga var efterlyst för förhör när hon greps och det finns anledningar när polisen efterlyser folk eller tror du att polisen ljuger ihop efterlysningar?

Alternativhögerns alternativmediaorakel Samhällsnytt säger att de har en (källskyddad) poliskälla i ärendet. Så hederliga gossar son Kent Ekeroth skulle aldrig får för sig att fantisera ihop något och dölja det i en skyddad källa.

Det är 5g strålingen som får folk att tvivla!

• Digestive
    FDFMGA skrev 2019-10-20 09:28:20 följande:

Det finns säkert motsvarande skildringar för t ex den där islamisten som greps av Säpo och där regeringen nu fastställt utvisningsbeslutet. Ja, alltså att han bara har predikat kärlek och att han en gång råkade trampa på en myra som skadades, men att han då vårdade myran ömt och efter dess tillfrisknande återförde den till stacken.

Man bör nog alltid se partsinlagor från anhängare till buset för vad de är - och i stället utgå från att vår fina svenska polis gör utmärkta bedömningar.

När det dyker upp tre olika skildringar i tråden där enbart en av dem har ett slags underlag - som även bör tas med en nypa salt - så undrar man ändå hur det ligger till.

Man bör inte ha ett blint förtroende för myndigheter och särskilt inte för myndigheter med våldsmonopol. Förtroende? - visst. Blint förtroende? - nej.

Det räcker med en umgängeskrets av utlandsfödda unga män, som bor i områden där man kärleksfullt säger >>bror<< till allt som andas och rör sig, för att veta att poliser kan agera inkompetent. Jag har sådana exempel redan från den här månaden... när en av dessa vänner naivt lämnade in en stulen moped till polisen.

För min del räcker det med att se namnet >>Bilyana Martinovski<< för att hålla dörren lite extra öppen för möjligheten att samhällsservicen kan svika... men vi kommer nog ifrån extremt skilda världar du och jag.

Aja, nu ska jag fokusera på att göra glögg till helgdagarna i december. :) Goda råd mottages!
    Skriver i E-Prime.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-20 13:58:33 följande:

När det dyker upp tre olika skildringar i tråden där enbart en av dem har ett slags underlag - som även bör tas med en nypa salt - så undrar man ändå hur det ligger till.

Man bör inte ha ett blint förtroende för myndigheter och särskilt inte för myndigheter med våldsmonopol. Förtroende? - visst. Blint förtroende? - nej.

Det räcker med en umgängeskrets av utlandsfödda unga män, som bor i områden där man kärleksfullt säger >>bror<< till allt som andas och rör sig, för att veta att poliser kan agera inkompetent. Jag har sådana exempel redan från den här månaden... när en av dessa vänner naivt lämnade in en stulen moped till polisen.

För min del räcker det med att se namnet >>Bilyana Martinovski<< för att hålla dörren lite extra öppen för möjligheten att samhällsservicen kan svika... men vi kommer nog ifrån extremt skilda världar du och jag.

Aja, nu ska jag fokusera på att göra glögg till helgdagarna i december. :) Goda råd mottages!
    Nu har jag inte läst skildringarna i Samhällsnytt, Nordfront med mera. Däremot såg jag artikeln KillBill länkade till eller hade kopierat in.

Ibland skadar det inte att anta ett rimlighetsperspektiv - är det troligt att (hm, jag stannar här och läser t ex Samhällsnytt).

Som jag trodde - är det rimligt att tro på den skildring som ges där, enligt min uppfattning ska man ha konsumerat bra mycket spetsad glögg för att kunna ta den på allvar.

Men till din glöggtillverkning. Där kan du ju verkligen starta en tråd på FL och be om tips - och det menar jag utan ett uns av ironi. Hemmagjord glögg kan vara som en smak av paradiset - eller helvetet. Beroende på ingredienser och handhavande.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?