• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2020-01-03 15:44:25 följande:

Här skulle du möjligen kunna ha hjälp av dina cirklar för att förstå.

Testa att rita en cirkel som innehåller mängden snorungar. En annan som innehåller mängden narkomaner och så låter du dem delvid gå in i varandra.

Det är liksom lite märkligt att du cirkulerar när det inte behövs, som i Man och nöjds exempel, men inte använder dina cirklar när du skulle kunna ha hjälp av dem.

Lycka till!

Haha...

...du har alltså allt till övers för dem som knarkar men som inte är snorungar i alla åldrar? ;D
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 16:52:16 följande:
    Haha...

...du har alltså allt till övers för dem som knarkar men som inte är snorungar i alla åldrar? ;D
    Hyfsat korrekt.

Alla knarkare är inte snorungar och alla snorungar är heller inte knarkare.

Jag kan ha rätt mycket till övers för traffickingoffret som tvingats in i prostitution och narkotikamissbruk och där narkotikan kanske får funktionen av att mildra ett helvete - men jag har inte mycket till övers för någon som glassar med sitt kokain på någon fisförnäm krog eller lurar i småtjejer kokain i syfte att få ligga med dem.

Jag hade förresten en barndomsvän, död sen några år. Han blev expert på att dupera socialtjänst och andra institutioner. Han skulle ha levt idag om det hade ställts tydligare och hårdare krav på honom. Tror jag iallafall, ytterst handlar det ju om vad man villl göra med sitt liv.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 17:27:18 följande:

Hyfsat korrekt.

Alla knarkare är inte snorungar och alla snorungar är heller inte knarkare.

Jag kan ha rätt mycket till övers för traffickingoffret som tvingats in i prostitution och narkotikamissbruk och där narkotikan kanske får funktionen av att mildra ett helvete - men jag har inte mycket till övers för någon som glassar med sitt kokain på någon fisförnäm krog eller lurar i småtjejer kokain i syfte att få ligga med dem.

Jag hade förresten en barndomsvän, död sen några år. Han blev expert på att dupera socialtjänst och andra institutioner. Han skulle ha levt idag om det hade ställts tydligare och hårdare krav på honom. Tror jag iallafall, ytterst handlar det ju om vad man villl göra med sitt liv.

Det fick plats mycket i den meningen. :) Tycker det låter vettigt när du har vecklat ut denna Tardis-mening.

Såg du förresten på filmen >>Äppelkriget<< som gick nyss på SVT1? :D Vilken fantastisk film! Finns att se på SVT-Play för den som missade/inte har sett den.
  • Padirac
    Digestive skrev 2020-01-03 10:05:22 följande:
    Att folket inte röstade på ett sådant vis förklarar en del av missnöjet med regeringen i fråga, Padirac.

Men du fick chansen att säga >>vurmare<< och >>svans<< i samma mening samt klanka ner på dina meningsmotståndares intellekt - vilket du säkert kan leva nästan en hel förmiddag på. :)

Varför drar inte du och FDFMGA någonting gammalt över er? Det är bara ni och gelikar som älskar detta toxiska debattklimat.
    Du har naturligtvis rätt i att folket inte röstade fram regeringen. Det är som sagt riksdagen som utser regering.

Nu är det ju också så att folket faktiskt röstade fram riksdagen med de mandatfördelningar som riksdagen har.

Är det för svårt att förstå?  Eller är det bristande utbildning? 

Hur som helst är påståendet skribenten gör och som du försvarar ett narrativ som SDsvans, SDvurmare och skrikhögern sprider på alla sociala plattformar. Är det av okunskap eller eller bristande intellekt eller tror du att det är något annat skäl?

Särskild effektiv propaganda är det i alla fall inte om den är riktad till den stora massan - men det finns alltid nyttiga idioter som inte förstår bättre än att gå på propagandan från Katarinavägen och sen försvara det. Solig  
  • Digestive
    Padirac skrev 2020-01-03 19:56:15 följande:

Du har naturligtvis rätt i att folket inte röstade fram regeringen. Det är som sagt riksdagen som utser regering.

Nu är det ju också så att folket faktiskt röstade fram riksdagen med de mandatfördelningar som riksdagen har.

Är det för svårt att förstå?  Eller är det bristande utbildning? 

Hur som helst är påståendet skribenten gör och som du försvarar ett narrativ som SDsvans, SDvurmare och skrikhögern sprider på alla sociala plattformar. Är det av okunskap eller eller bristande intellekt eller tror du att det är något annat skäl?

Särskild effektiv propaganda är det i alla fall inte om den är riktad till den stora massan - men det finns alltid nyttiga idioter som inte förstår bättre än att gå på propagandan från Katarinavägen och sen försvara det.   

Jisses vilka pajaskonster.

Ett enda stort svammel med ett näst intill maniskt tema:

- Det finns fyra väderstreck samt de centrala delarna, och står du inte helt stilla i det sistnämnda och snällt gillar läget så närmare du dig alltid SD-svansen, SD-vurmare och skrikhögern hur och vart du än går.

Lycka till med allt du gör och försöker göra här, Padirac.
  • Padirac
    Digestive skrev 2020-01-03 21:35:56 följande:
    Jisses vilka pajaskonster.

Ett enda stort svammel med ett näst intill maniskt tema:

- Det finns fyra väderstreck samt de centrala delarna, och står du inte helt stilla i det sistnämnda och snällt gillar läget så närmare du dig alltid SD-svansen, SD-vurmare och skrikhögern hur och vart du än går.

Lycka till med allt du gör och försöker göra här, Padirac.
    Ja, svansen, vurmarna och de andra håller verkligen på med pajaskonster då de inte begriper hur den demokratiska parlamentarismen fungerar utan sprider med alternativ fakta misstroende och falska påståenden.

Åter andra försvarar dessa pajaskonster.

Det verkar om att du säger farväl, ska du återvandra eller utvandra till Flashback? 

Det finns väl andra andra som inte begriper att välden inte är svart/vit och att Sverige inte är en demokratur eller att media och etablissemanget konspirerar mot svenskarna som håller till där?

Kanske hittar du där hem och finner likasinnade efter att ha levt i förvisning och fångenskap bland PKelit, sossar m.fl, däremellan kanske din ökenvandring skänker tid för eftertänksam reflektion och trivsamhet.

• Digestive
    Padirac skrev 2020-01-03 22:12:11 följande:

Ja, svansen, vurmarna och de andra håller verkligen på med pajaskonster då de inte begriper hur den demokratiska parlamentarismen fungerar utan sprider med alternativ fakta misstroende och falska påståenden.

Åter andra försvarar dessa pajaskonster.

Det verkar om att du säger farväl, ska du återvandra eller utvandra till Flashback? 

Det finns väl andra andra som inte begriper att välden inte är svart/vit och att Sverige inte är en demokratur eller att media och etablissemanget konspirerar mot svenskarna som håller till där?

Kanske hittar du där hem och finner likasinnade efter att ha levt i förvisning och fångenskap bland PKelit, sossar m.fl, däremellan kanske din ökenvandring skänker tid för eftertänksam reflektion och trivsamhet.

Berätta vad det är som du kopplar till regering och riksdag i det här inlägget:

Sist jag kollade så satt enbart S och MP i regeringen och vi hade även fler än fem partier i riksdagen.

Kan det vara så att vederbörande menade vad hen skrev samt syftade på bilden som hen bifogade/Januariöverenskommelsen. Kan det ha varit så galet och långsökt?! :)

Vad säger ditt briljanta sinne för semantik, Padirac - är orden >>regering<< och >>riksdag<< synonyma med >>politisk pyttipanna<< eller lägger du helt enkelt ord i munnen på folk? :D

Aja, jag kan förvisso hålla med dig om att Stefan Löfven leder en >>politisk pyttipanna<< men det var högst troligt inte det som storpappan menade. ;D
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 18:01:48 följande:
    Det fick plats mycket i den meningen. :) Tycker det låter vettigt när du har vecklat ut denna Tardis-mening.

Såg du förresten på filmen >>Äppelkriget<< som gick nyss på SVT1? :D Vilken fantastisk film! Finns att se på SVT-Play för den som missade/inte har sett den.
    Såg den för många år sen och har bara lite dimmiga minnen av en pastoral idyll som hotas av exploatering.

Kanske 2020-talet kan innebära att fokus flyttas till vad som verkligen är viktigt - eller som Lisa Ekdahl sjöng ungefär samtidigt som jag såg Äppelkriget:

Jag irrade runt efter färdiga svar, men det här är det enda svar jag har - att med kroppen mot jorden och blicken i det eviga blå, år jag bortom tankarna och orden, här finns inget jag måste förstå.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-03 23:17:47 följande:

Såg den för många år sen och har bara lite dimmiga minnen av en pastoral idyll som hotas av exploatering.

Kanske 2020-talet kan innebära att fokus flyttas till vad som verkligen är viktigt - eller som Lisa Ekdahl sjöng ungefär samtidigt som jag såg Äppelkriget:

Jag irrade runt efter färdiga svar, men det här är det enda svar jag har - att med kroppen mot jorden och blicken i det eviga blå, år jag bortom tankarna och orden, här finns inget jag måste förstå.

Kruxet med att tänka så är väl faktumet att olika saker är viktiga för olika människor. :) Men visst tänker jag också så med jämna mellanrum:

Är dock den där hopplöst naiva humanisten som mest. :P
  • Padirac
    Digestive skrev 2020-01-03 22:55:55 följande:
    Berätta vad det är som du kopplar till regering och riksdag i det här inlägget:

php0nSnsV11510.jpg

Sist jag kollade så satt enbart S och MP i regeringen och vi hade även fler än fem partier i riksdagen.

Kan det vara så att vederbörande menade vad hen skrev samt syftade på bilden som hen bifogade/Januariöverenskommelsen. Kan det ha varit så galet och långsökt?! :)

Vad säger ditt briljanta sinne för semantik, Padirac - är orden >>regering<< och >>riksdag<< synonyma med >>politisk pyttipanna<< eller lägger du helt enkelt ord i munnen på folk? :D

Aja, jag kan förvisso hålla med dig om att Stefan Löfven leder en >>politisk pyttipanna<< men det var högst troligt inte det som storpappan menade. ;D
    Jag tror nog att det var storpappan du höll med om pyttipanna och röstning
    storpappan skrev 2020-01-03 09:26:03 följande:

Var det den här politiska pyttipanan som folket röstade på?

Digestive skrev 2020-01-03 09:47:20 följande:
    Inte riktigt om vi uttrycker oss milt!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?