• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2020-01-06 09:39:34 följande:
    Ja, visst var det läge att skoja bort saken...

...i vanlig ordning ska folk och öden förminskas när sosse-adeln känner sig förmer.

Gott så ältaren. Tänk att det är så synd om dig att du behöver leta flera år tillbaka bland Familjelivs händelser och ta upp andras olycka här för att ha - i ditt tycke - någonting att säga.

Jag tolkar det som att du inte har någonting att säga, ungefär som S i stort.
    Digestive skrev 2020-01-06 10:00:48 följande:

När folk som nästan uteslutet argumenterar genom >>Ad hominem abusive<< känner att de har rätt att klaga över personangrepp.

Sosse-adeln - med rätten att förolämpa sina meningsmotståndare.

Folket förmer.

Digestive skrev 2020-01-06 10:35:04 följande:

>>1. Allmänna regler

Inlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer mot Familjeliv, dess medlemmar eller annonsörer tolereras inte. Generellt sett gäller att man ska behandla andra med respekt. Nedsättande kommentarer eller ett övermått av svordomar är inte tillåtet. Om man inte håller med kan man framföra det på ett ödmjukt och sakligt sätt eller välja att inte svara alls för att undvika onödiga dispyter som inte för diskussionen framåt. Familjeliv kommer inte att stoppa inlägg som ger uttryck för mindre accepterade åsikter så länge de framförs på ett respekterat och seriöst sätt. Generellt sett bör sakfrågan diskuteras och inte personen bakom åsikten.

- Inlägg med provocerande innehåll eller tillrättavisningar utan respekt tillåts inte.

- Inga språk/stavnings kommentarer, det centrala är inläggets budskap.

- Inga förlöjliganden, respektera andras åsikter.

2. Diskussioner om personer

Nedsättande diskussioner som behandlar enskilda människor, oavsett social status eller eventuellt kändisskap, accepteras inte.

- Det är under inga omständigheter tillåtet att skriva på ett kränkande eller nedvärderande sätt om någon individ, inte heller att sprida rykten eller förtala någon.<<

Tänk den som ger sig i kast att räkna hur många gånger folket förmer har brutit mot dessa regler...

Utmärkt, ta nu och läs reglerna ordentligt, mening för mening.

Däremellan kan du ju fundera över hur dina egna inlägg förhåller sig till dessa regler.

Generellt tror jag att nyhögern har svårt att förhålla sig till regler och då inte enbart uppföranderegler utan också språkregler och matematiska regler.

Detta i stort som i smått medan sossar har en tendens att anse att samma regler ska gälla alla - men att man naturligtvis följer reglerna även om det är lite si och så med regelefterlevnaden bland andra.

Känner du till Kants kategoriska imperativ?

• Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-06 10:51:32 följande:

Utmärkt, ta nu och läs reglerna ordentligt, mening för mening.Däremellan kan du ju fundera över hur dina egna inlägg förhåller sig till dessa regler.Generellt tror jag att nyhögern har svårt att förhålla sig till regler och då inte enbart uppföranderegler utan också språkregler och matematiska regler.Detta i stort som i smått medan sossar har en tendens att anse att samma regler ska gälla alla - men att man naturligtvis följer reglerna även om det är lite si och så med regelefterlevnaden bland andra.Känner du till Kants kategoriska imperativ?

Sköter du dig efter reglerna så har inte heller jag någon anledning att tänja på dem...

...så enkelt är det.
  • November Rain
    Digestive skrev 2020-01-06 10:35:04 följande:

>>1. Allmänna regler

Inlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer mot Familjeliv, dess medlemmar eller annonsörer tolereras inte. Generellt sett gäller att man ska behandla andra med respekt. Nedsättande kommentarer eller ett övermått av svordomar är inte tillåtet. Om man inte håller med kan man framföra det på ett ödmjukt och sakligt sätt eller välja att inte svara alls för att undvika onödiga dispyter som inte för diskussionen framåt. Familjeliv kommer inte att stoppa inlägg som ger uttryck för mindre accepterade åsikter så länge de framförs på ett respekterat och seriöst sätt. Generellt sett bör sakfrågan diskuteras och inte personen bakom åsikten.

- Inlägg med provocerande innehåll eller tillrättavisningar utan respekt tillåts inte.

- Inga språk/stavnings kommentarer, det centrala är inläggets budskap.

- Inga förlöjliganden, respektera andras åsikter.

2. Diskussioner om personer

Nedsättande diskussioner som behandlar enskilda människor, oavsett social status eller eventuellt kändisskap, accepteras inte.

- Det är under inga omständigheter tillåtet att skriva på ett kränkande eller nedvärderande sätt om någon individ, inte heller att sprida rykten eller förtala någon.<<

Tänk den som ger sig i kast att räkna hur många gånger folket förmer har brutit mot dessa regler...

Det där tolkar dom enligt egen praxis, den ena får hålla på medans den andre blir blockerad. Känns precis som all annan PK-media som får bidrag av staten.
    - Man är inte bättre än man gör sig -
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 11:05:57 följande:
    Sköter du dig efter reglerna så har inte heller jag någon anledning att tänja på dem...

...så enkelt är det.
    Åh, jag försöker följa reglerna oberoende av dina eller andras aktiviteter. Du måste ha hittat en rad i regelverket som inte är synlig för migSkrattande

Det vore mig fullständigt främmande att anpassa mig till nyhögerns personcentrerade diskurs.

Tja - det kanske har hänt någon enstaka gång när den där däremellanpersonen har kopierat mitt nick, FDFMCA var det visst senast - som jag antytt något om navelludd och en gång kallade jag visst en KD-potentat för Andaktusson

Men det är undantagen som bekräftar regelnSolig

• Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-06 11:22:07 följande:

Åh, jag försöker följa reglerna oberoende av dina eller andras aktiviteter. Du måste ha hittat en rad i regelverket som inte är synlig för mig

Det vore mig fullständigt främmande att anpassa mig till nyhögerns personcentrerade diskurs.

Tja - det kanske har hänt någon enstaka gång när den där däremellanpersonen har kopierat mitt nick, FDFMCA var det visst senast - som jag antytt något om navelludd och en gång kallade jag visst en KD-potentat för Andaktusson

Men det är undantagen som bekräftar regeln

Du har systematiskt ljugit om min utbildning samt hånat mig för den, hänvisat mig till specialpedagoger, bett mig följa med sjuåringar till skolan för att studera matematik samt insinuerat att jag tolkar text autistiskt.

Vad jag på rak arm kommer på från blott december månad.

Lägg till allt nedsättande som du tillskriver diverse grupper som du har placerar mig i och man har en buffé av >>Ad hominem abusive<< att vada i.

Det här är din huvudaktivitet på Familjeliv. Helt hopplöst och de dubbla måttstockarna är de mest utslitna verktygen i din bod.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-06 11:35:11 följande:
    Du har systematiskt ljugit om min utbildning samt hånat mig för den, hänvisat mig till specialpedagoger, bett mig följa med sjuåringar till skolan för att studera matematik samt insinuerat att jag tolkar text autistiskt.

Vad jag på rak arm kommer på från blott december månad.

Lägg till allt nedsättande som du tillskriver diverse grupper som du har placerar mig i och man har en buffé av >>Ad hominem abusive<< att vada i.

Det här är din huvudaktivitet på Familjeliv. Helt hopplöst och de dubbla måttstockarna är de mest utslitna verktygen i din bod.
    Ja, jag tog upp det orimliga exemplet med en sjuåring som inte hade några problem med att  vare sig att förstå vad däremellan betyder eller varför en population inte kan vara 125 procent. Men min pedagogiska förmåga räcker inte alltid till och jag är övertygad om att någon som du eller andra inte bildligt talat reser ragg inför skulle ha lättare att förklara orimligheten för dig eller andra.

Jag tror också att du tolkar reglerna lite felaktigt på grund av personcentrering - är man för nästippsorienterad så kan man ju tolka allt som är ett angrepp på ens egen politiska plattform som ett personangrepp.

Någon skriver härovan att man måste vara förståndshandikappad om man röstar på S. Själv tycker jag att det är olustigt och plumpt, men kanske enligt reglerna på FL.

Min tes är ju att nyhögern drar till sig personer vars kunskaper inte precis är lysande och att det verkar finnas en intern diskurs som närmast fungerar som en katalysator för kunskapsförträngning inom den åsiktsinriktningen.

Jag förstår att man kan tolka detta personligt - men i så fall blir allt personligt.

Dessutom är jag ju sosse och gnäller alltså inte när jag får inlägg borttagna utan försöker i stället att anpassa mig.

• nihka
    FDFMGA skrev 2020-01-06 08:51:14 följande:
    Efter att ha tagit del av den månadslånga diskussionen där så gott som samtliga av nyhögerns representanter på FL bejakade hens matematik och hens semantik häpnar jag fortfarrande över den uppvisning okunnighetens styrka gav prov på.
    Mobbare som klagar på hur de behandlas känner jag ingen sympati för och som därtill visar en omdömeslöshet som gör att man grupperar sig med rasister och rena nazister som diskuterar "negerns ursprung". Och sedan försvara sitt handlande, nej, till och med attackerar personer som har vett att ta avstånd. Du fattar varför jag tar fullständigt avstånd från sådana element oavsett hur det är ställt med räkneförmågan.

Det finns en moralisk slapphet som breder ut sig i vårt jämlika samhälle där man inte längre verkar förstå var man ska dra gränsen gällande vad man tolererar att personer med en extremistisk syn ska få uttrycka. De som orsakar mest skada är inte extremisterna själva utan de som låter dem hållas eller rentav bekräftar dem av någon slags missriktad tro om att yttrandefriheten skulle kräva det, och som inte fattar att det är ett lagbrott att kalla personer med afroafrikanskt ursprung för "neger" och tilldela dem fördummande egenskaper samt att kalla statsministern för "förståndshandikappad".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2020-01-06 11:55:16 följande:

Ja, jag tog upp det orimliga exemplet med en sjuåring som inte hade några problem med att  vare sig att förstå vad däremellan betyder eller varför en population inte kan vara 125 procent. Men min pedagogiska förmåga räcker inte alltid till och jag är övertygad om att någon som du eller andra inte bildligt talat reser ragg inför skulle ha lättare att förklara orimligheten för dig eller andra.

Jag tror också att du tolkar reglerna lite felaktigt på grund av personcentrering - är man för nästippsorienterad så kan man ju tolka allt som är ett angrepp på ens egen politiska plattform som ett personangrepp.

Någon skriver härovan att man måste vara förståndshandikappad om man röstar på S. Själv tycker jag att det är olustigt och plumpt, men kanske enligt reglerna på FL.

Min tes är ju att nyhögern drar till sig personer vars kunskaper inte precis är lysande och att det verkar finnas en intern diskurs som närmast fungerar som en katalysator för kunskapsförträngning inom den åsiktsinriktningen.

Jag förstår att man kan tolka detta personligt - men i så fall blir allt personligt.

Dessutom är jag ju sosse och gnäller alltså inte när jag får inlägg borttagna utan försöker i stället att anpassa mig.

Nu är det här bara ett axplock av sådant du skickar åt mitt håll men du menar alltså att sådant här ska tolkas opersonligt?
    FDFMGA skrev 2019-12-13 20:17:11 följande:

Mm, det är fullt möjligt att lära en papegoja att säga Polly vill ha kaka. Det innebär inte att papegojan förstår innebörden av begreppen.

Du har inga små barn i din närhet, i så fall kan du ju följa med till skolan och visa läraren exemplen så kan hen kanske hjälpa dig att förstå.

FDFMGA skrev 2019-12-16 14:51:44 följande:

Det är därför jag rekommenderar dig att göra sällskap med ett barn till skolan och fråga läraren om hen kan hjälpa dig - det gör jag inte för att ironisera utan för att lärare är duktiga på att förklara.

• Digestive
    nihka skrev 2020-01-06 01:31:58 följande:

Det känns väl gott att dunka FLs största rasist i ryggen år efter år eller så är det så klent ställt att man inte märker elefanten i rummet

Javisst och även sionister vallas av sionisthataren. Alla är ju inte så picky när det gäller umgänget bara man får lite låtsasmedhåll ibland.

Det är klent ställt med det källkritiska förhållningssättet och klent ställt med omdömet när man inte avvisar personer som kallar sitt politiska motstånd för "förståndshandikappad".

Och även här återfinns >>Ad hominem abusive<< och för att man inte har full koll på Suffering/Man och Nöjd.

Ett slags häcklande för att man inte maniskt förhåller sig till denna Suffering/Man och Nöjd på det vis som det förmenta folket här önskar.
  • Digestive
    Mentat skrev 2020-01-06 12:25:56 följande:

De där punkterna har jag inte märkt att de efterföljs. Det kanske iofs kräver att folk anmäler men ändå, det känns snarare som regel än undantag att inläggen präglas av just detta.

Minst sagt och nyper man ifrån så blir det ett väldans liv om >>mobbare<< och Gud vet vad.

Det är väl så enkelt att de vill ha bort meningsmotståndare till varje pris eller som minst få håna, häckla och förnedra dem dag in och dag ut.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?