FDFMGA skrev 2020-01-05 22:23:19 följande:
Jo.
Ungefär som ovan kan man tänka sig de arga lapparna i tvättstugan från nyhögern.
Tillsammans med en redogörelse för att Nyhögerns Forskningsinstitut anlitats för att tillfråga samtliga husets hyresgäster om tvättstugesituationen. Resultat: Drygt 125 procent anser att utbölingar inte har något i tvättstugan att göra; Dessutom anser 175 procent det vara tvättstugeförräderi att tvätta kulörtvätt i den maskin nyhögern brukar sätta en lapp med budskapet OBS!!! ENBART VITTVÄTT.
Och däremellan anser 119 procent att allt är sossornas fel
Ja, visst är det skitkul när folk blir hotade med våld i tvättstugor.
Har man lite andra erfarenheter av så kallade >>utsatta områden<< så förstår man vilken bubbla du har levt i - när arga lappar är vad du kan plocka fram i sammanhanget >>hot om våld<< och >>tvättstuga<<.
I 90-talets Kronogården hade vi lite andra exempel på hur det gick till när djungelns lag överträdes. I enbart dåvarande bekantskap fanns det två exempel:
1. Min väns mor som fick nog och satte sig emot klanen som spred skräck i tvättstugan. Första gången blev hon utsatt för misshandel av kvinnorna i tvättstugan. Andra gången blev hon utsatt för misshandel av deras män, med tillhyggen. Någon tredje gång blev det aldrig... hon spräckte hellre sin budget för hela det halvåret och skaffade en tvättmaskin istället. En fattig familj fick göra sig än mer fattig och en del värk blev bestående.
2. Min andra väns mor men innan jag lärde känna honom/dem. Som hämnd för att hon hade stått upp för sig i tvättstugan så tog en man och slog hennes huvud så hårt i en vägen att hon aldrig mer blev sig själv igen. En förstörd familj - livsgnistor som slocknade och sår som fortfarande inte går att läka.
Det är nog bara FDFMGA och gelikar som kan få för sig att håna, häckla och förnedra avsändare under flagget >>hot om våld<<.
Men, men, det är bara för sosse-adeln att skratta vidare och påminna folket om varför de blir mer och mer hatade av gemene man.
Vilket förbannat jävla skräp.