• Digestive

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2021-10-19 21:38:06 följande:
    Nej, jag säger att jag försöker ta reda på hur det egentligen förhåller sig. När du kollat lite på var neofascism och nynazism står i förhållande till nazism, fascism och SD kan vi väl se om du ser SDs brunhet idag?
    Och jag säger att det är svårköpt med tanke på hur fördomsfull du är i övrigt.

Det är möjligt att jag ser den bruna tråden då.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-19 23:26:12 följande:

Du behöver inte försöka köpa någonting du inte vill haSolig

Att spinna den bruna tråden och kalla den blågul - normalisering av SD och spridning av deras bruna narrativ verkar vara mer lättköpt
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-10-19 22:59:05 följande:
    Nej, det vore mig främmande att renskriva dina texter.

Dessutom försöker ju Padirac hjälpa dig att förstå vad det är du gett uttryck för.

Jag är inte alls lika ambitiös.

Men - som jag skrev - ingen kommer att försöka hindra dig om du väljer att benämna den brunblå allinsen som något annat än brunblå.

Ordet är frittSolig
    Att utge mig för att vara din uppdragsgivare vore också främmande.

Ja, ni försöker och ni försöker, med både det ena och det andra. Lycka till.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-19 23:26:12 följande:

Lästips för att komplettera materialet du får tag på om neofascism och nynazism.

https://vaktelforlag.se/produkt/sverigedemokraterna-och-nazismen-en-faktagenomgang-av-maria-robsahm/

https://vaktelforlag.se/produkt/utan-anger/
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-19 23:30:42 följande:
    Du behöver inte försöka köpa någonting du inte vill haSolig

Att spinna den bruna tråden och kalla den blågul - normalisering av SD och spridning av deras bruna narrativ verkar vara mer lättköpt
    Det är helt ok att ställa sig utanför majoritetssamhället som har etablerat den politiska färgen gul för SD (och för nationalistiska partier i allmänhet här i Sverige).

Jag konstaterar bara vart du ställer dig - varken mer eller mindre.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-19 23:57:16 följande:
    Det är helt ok att ställa sig utanför majoritetssamhället som har etablerat den politiska färgen gul för SD (och för nationalistiska partier i allmänhet här i Sverige).

Jag konstaterar bara vart du ställer dig - varken mer eller mindre.
    Det är SD och deras vänner som försöker gul-washa SDs bruna gener.

Majoriteten av befolkningen i Sverige ser SD som det part de tycker sämst om - SDs bruna gener och att de trots påståenden om att vara gula fortfarande visar upp bataljoner och brigader av bruna medlemmer som utesluts eller inte utesluts är nog ett av skälen till hur avskydda SD är.
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-19 23:41:40 följande:
    Lästips för att komplettera materialet du får tag på om neofascism och nynazism.

vaktelforlag.se/produkt/sverigedemokraterna-och-nazismen-en-faktagenomgang-av-maria-robsahm/

vaktelforlag.se/produkt/utan-anger/
    Tack. 

Kan du ge exempel på vad du anser är brunt i SD:s politik? Det dyker säkert upp reflektioner mellan dina exempel och ämnet neofascism samt nynazism i allmänhet.
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-20 00:07:16 följande:
    Det är SD och deras vänner som försöker gul-washa SDs bruna gener.

Majoriteten av befolkningen i Sverige ser SD som det part de tycker sämst om - SDs bruna gener och att de trots påståenden om att vara gula fortfarande visar upp bataljoner och brigader av bruna medlemmer som utesluts eller inte utesluts är nog ett av skälen till hur avskydda SD är.
    I vilket offentligt sammanhang har SD presenterats med någonting annat än färgen gul?

Normaliserar vår riksdag brun politik när de presenterar SD med färgen gul?

Normaliserar vårt valsystem brun politik när de presenterar SD med färgen gul?

Normaliserar vår etablerade media brun politik när de presenterar SD med färgen gul?

Hur djupt menar du att det här kaninhålet är? Vad försöker du säga? 
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-20 00:14:08 följande:

Tack. 

Kan du ge exempel på vad du anser är brunt i SD:s politik? Det dyker säkert upp reflektioner mellan dina exempel och ämnet neofascism samt nynazism i allmänhet.

Har du missat vad jag skrivit tidigare i tråden?

Läs en gång till.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-20 00:28:00 följande:

I vilket offentligt sammanhang har SD presenterats med någonting annat än färgen gul?

Normaliserar vår riksdag brun politik när de presenterar SD med färgen gul?

Normaliserar vårt valsystem brun politik när de presenterar SD med färgen gul?

Normaliserar vår etablerade media brun politik när de presenterar SD med färgen gul?

Hur djupt menar du att det här kaninhålet är? Vad försöker du säga? 

SD presenterar så gott som dagligen sin bruna ideologi.

Det är inte riksdagen utan du som normaliserar SD, SDs bruna arv, SDs bruna ideologi.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?