• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2021-12-13 22:40:05 följande:
    Expo kritiserar nu såväl ministern som de som ryckt ut till hennes försvar:

expo.se/2021/12/den-sortens-svar-duger-inte-f...
    Det måste bli Syntax Error i huvudet på vänstern av det där.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • RebeckaZ70
    Jonnynilsson skrev 2021-12-14 08:00:36 följande:

Helt riktigt. Och det är inte ens vit makt musik man spelar. Jag tror att den villfarelsen härrör från någon gammal cover Raubtier spelade för mååånga år sedan som kunde ha räknats som vit makt musik. 

Raubtier är inte vit maktmusik, däremot är pluton Svea vmm, en cover av en låt med dem lär ha producerats av karkiainens sambo, om det är sant lär väl visa sig.

Däremot lockar ju Raubtier till sig delvis samma publik som pluton Svea och liknande, dvs raggarbilsåkare som gärna viftar med sydstatsflaggan.

Jag spelar själv metal men är inte särskilt förtjust i just Raubtier, tycker deras monotona hamrande med texter om blod, ära och seger är rätt töntigt. Dessutom lite ideologiskt svårdefinierat.
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2021-12-14 08:11:41 följande:

Det måste bli Syntax Error i huvudet på vänstern av det där.

Another wild hearted woman
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-12-14 08:20:41 följande:
    Raubtier är inte vit maktmusik, däremot är pluton Svea vmm, en cover av en låt med dem lär ha producerats av karkiainens sambo, om det är sant lär väl visa sig.

Däremot lockar ju Raubtier till sig delvis samma publik som pluton Svea och liknande, dvs raggarbilsåkare som gärna viftar med sydstatsflaggan.
    Jag spelar själv metal men är inte särskilt förtjust i just Raubtier, tycker deras monotona hamrande med texter om blod, ära och seger är rätt töntigt. Dessutom lite ideologiskt svårdefinierat.
    Alla, precis alla, fattar att det är sambon som varit drivande i detta med Vit Makt hemma hos civilministern. Han komponerade egna texter om "Hitler" och "gas". Som vuxen springer han fortfarande runt med sydstaternas stridsflagga, liksom. Likväl så var hon med och heilade till Pluton Svea när hon vare en 17-18 år gammal. Sådant var umgänget hennes.

Civilministern 30+ år gammal vill fortfarande inte riktigt kritisera rasist-symbolerna. "Det får stå för dem" säger hon om sin sambo och hans band. Lite lagom undvikande.

Hon hade kunnat säga: Ja, det var korkat. Jag var ung. Vi umgicks i kretsar där detta pågick. Mi kille har kanse lite tveksamma idéer (men jag är kär i honom). Jag drogs väl med ibland. Och idag är det helt åt helvete med dessa saker och bandet har helt fel symboler i sin man cave.

Istället: Jag är vit som snö. Nä, jag har inte heliat. OK, jag har kanske heilat, men ironiskt. Nä det var ingen vit makt musik. OK, det var kanske Ultima Thule men det lyssnade alla på - fast jag stängde av. Jaja, det VAR väl Pluton Svea då! Min sambos rasistsymboler, det får han svara för.

Jämför detta med hon sossen som blev kär i en SD:are och därför tvingades lämna partiet.

Då var Paritet jävligt noga med vem som var ens partner. Och då är det tveksamt om den SD:aren skrivit låttexter om "Hitler" och "gas"

https://sverigesradio.se/artikel/7342722
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2021-12-14 08:10:02 följande:

bulletin.nu/makram-vansterns-brunsmetningstaktik-vid-vags-ande

När det handlar om deras egna är det ok. Fast det var inte ok när en socialdemokrat blev kär i en sverigedemokrat?

Du ser inga problem med att du länkar till Bulletin vars skribent Luai Ahmed samverkar med högerextremister med koppling till nazism?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Flash Gordon skrev 2021-12-14 08:55:24 följande:
    Alla, precis alla, fattar att det är sambon som varit drivande i detta med Vit Makt hemma hos civilministern. Han komponerade egna texter om "Hitler" och "gas". Som vuxen springer han fortfarande runt med sydstaternas stridsflagga, liksom. Likväl så var hon med och heilade till Pluton Svea när hon vare en 17-18 år gammal. Sådant var umgänget hennes.

Civilministern 30+ år gammal vill fortfarande inte riktigt kritisera rasist-symbolerna. "Det får stå för dem" säger hon om sin sambo och hans band. Lite lagom undvikande.

Hon hade kunnat säga: Ja, det var korkat. Jag var ung. Vi umgicks i kretsar där detta pågick. Mi kille har kanse lite tveksamma idéer (men jag är kär i honom). Jag drogs väl med ibland. Och idag är det helt åt helvete med dessa saker och bandet har helt fel symboler i sin man cave.

Istället: Jag är vit som snö. Nä, jag har inte heliat. OK, jag har kanske heilat, men ironiskt. Nä det var ingen vit makt musik. OK, det var kanske Ultima Thule men det lyssnade alla på - fast jag stängde av. Jaja, det VAR väl Pluton Svea då! Min sambos rasistsymboler, det får han svara för.

Jämför detta med hon sossen som blev kär i en SD:are och därför tvingades lämna partiet.

Då var Paritet jävligt noga med vem som var ens partner. Och då är det tveksamt om den SD:aren skrivit låttexter om "Hitler" och "gas"

sverigesradio.se/artikel/7342722

Är det inte lite hårt att Karkiainen borde lämna politiken pga. att hennes trumspelande sambo är folkpartist?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-12-14 11:05:23 följande:

Är det inte lite hårt att Karkiainen borde lämna politiken pga. att hennes trumspelande sambo är folkpartist?

Förtroendet är lågt för folkpartister - men desto högre för sossar, så för anhängare av klankultur så dras ju Karkiainen ner av att dessa ser klanen som den naturliga enheten. Hon är ju närmast folkpartist.

Jag har inte en susning om vad Magdalena Anderssons make röstar på - men så skulle jag heller aldrig ens drömma om att konvertera till klanhögern, islam eller något liknande.

Förtroendet för Magdalena Andersson är däremot i toppSolig

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Jx35RP/andersson-har-hogsta-fortroendet
  • LindaLove

Det är ändå intressant att se hur (lite) många politiker tar hänsyn till forskning och vetenskap.
    -Vilka har sett Agenda med temat gängkriminalitet?

SD+KD+M  har kört huvudet i dumstruten fullständigt. Faktaresistensen är total. Men de behåller dumstruten på och argumenterar ändå. Oerhört intressant!
    Ms knäppgök Forsell (som fö Leif GW sågat totalt) säger att hårdare straff handlar om "moral och filosofi". -Detta även om forskning visar att det kan vara kontraproduktivt.
    SD+KD+M pratar också om förebyggande socialtjänstinsatser. Men det enda förslag de har är "24-timmarsgaranti" (vilket jag iofs ska ge dem låter bra) där socialtjänsten ska infinna sig inom ett dygn när en ung person varit inblandad i brott. -Vilka andra förslag har de? De pratar om "förebyggande" men de har inte ett enda förslag.
    ´+KD+;M: "SDStraff, straff, straff, straff."
    Forskarna säger "inte bra.. funkar inte.. skapar kriminell identitet istället.. kommer ut och är ännu mer kriminella.." 
    SD+KD+M: "Straff, straff, straff.."

Visst är det intressant?

• Tom Araya
    LindaLove skrev 2021-12-14 13:40:45 följande:

Det är ändå intressant att se hur (lite) många politiker tar hänsyn till forskning och vetenskap.
    -Vilka har sett Agenda med temat gängkriminalitet?

SD+KD+M  har kört huvudet i dumstruten fullständigt. Faktaresistensen är total. Men de behåller dumstruten på och argumenterar ändå. Oerhört intressant!
    Ms knäppgök Forsell (som fö Leif GW sågat totalt) säger att hårdare straff handlar om "moral och filosofi". -Detta även om forskning visar att det kan vara kontraproduktivt.
    SD+KD+M pratar också om förebyggande socialtjänstinsatser. Men det enda förslag de har är "24-timmarsgaranti" (vilket jag iofs ska ge dem låter bra) där socialtjänsten ska infinna sig inom ett dygn när en ung person varit inblandad i brott. -Vilka andra förslag har de? De pratar om "förebyggande" men de har inte ett enda förslag.
    ´+KD+;M: "SDStraff, straff, straff, straff."
    Forskarna säger "inte bra.. funkar inte.. skapar kriminell identitet istället.. kommer ut och är ännu mer kriminella.." 
    SD+KD+M: "Straff, straff, straff.."

Visst är det intressant?

Du missar en ganska så viktig detalj som även Leif GW tagit upp och det är att fängelsestraff håller kriminella borta från gatorna där de kan begå brott och försätta folk i fara.
  • Martinetto
    Flash Gordon skrev 2021-12-13 15:31:27 följande:
    Svårt att hävda "ironi" och "alla har gjort det" när det dessutom sker i samband med vit makt musik och i närvaro av personer som definitivt visar vit makt-tendenser och allmän rasism.

Det är liksom inte "busiga" 13-åringar som vill ha uppmärksamhet i skolkorridoren.
    Precis,
    sedan måste jag säg att några känslodrivna debattörer här tröttar ut mig.
    Dels beroende på en total oförmåga till att se bjälken i det egna partiet men också det reflexmässiga användandet av *klanhöger* och *blåbrun*.
    Med tanke på den senaste utvecklingen tycker jag att man kan börja använda epitetet *nationalsocialdemokraterna* på regeringen. Åtminstone en av ministrarna vet ju hur man hälsar?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?