KillBill skrev 2021-12-15 21:53:10 följande:
Vadå landat rätt? Jag har alltid sett nazism och kommunism som hemska ideologier. Samtidigt är nazismen idag ett större hot i Sverige än kommunismen. Sverige har drabbats av grova nazistiska våldsbrott i närtid och det är bara någon vecka sedan ett gäng nazistiska terrorister greps i Finland, för några år sedan sköt pronazisten Anders Breivik ihjäl 69 socialdemokratiska ungdomar på ett sommarläger. Kommunismen anhängare i Norden är inte alls lika våldsamma så nazisterna det är ett faktum.
Oooops, gjorde du fel och ångrar dig när du äntligen sade att kommunism är hemskt?
Återigen ett försök från dig att dölja och förneka att kommunismen har förföljt och mördat många miljoner fler än nazismen.
Du försöker på ett direkt pinsamt sätt flytta fokus till ett litet avlägset hörn i världen, vårt eget lilla i jämförelse obetydliga hörn i norden. Som om du skulle kunna bestämma att det är den enda delen i världen som har en betydelse, att vi här uppe skulle utgöra någon egen liten inglasad utopisk del avskild från omvärlden?
Du menar att några i jämförelse väldigt få brott i Sverige och i Norden betyder så mycket mera för välden och för hela mänskligheten?
Du menar att dina utvalda människor, människorna utsedda av dig i just din egen närhet, betyder så oändligt mycket mera och har så oändligt mycket högre värde än tusenfalt många fler människor i hela vår värld?
Jag försöker inte för en sekund dölja eller förneka något av de exempel du tar upp.
Jag fördömer dem tydligt och utan minsta tvekan.
Skulle aldrig falla mig in att hitta på någon bortförklaring.
Men faktum kvarstår att i kommunismens namn pågår i dag fruktansvärda förföljelser, det krigas och mördas människor varje dag i kommunismens anda. Har du ens läst FN:s och andra internationella organs rapporter? De lokala exempel som du tar upp, hur hemska vi båda än tycker att de är, så omnäns de inte ens när man internationellt tar upp hot mot mänskligheten.
Men du tycks då mena att alla dessa människor i världen saknar betydelse i jämförelse med dina utvalda människor i Sverige?
KillBill; hur förhåller du dig till uttrycket "alla människors lika värde"???
Du påstod själv att du nu hade landat i att nazism och kommunism är hemska ideologier och då trodde jag att du kanske äntligen hade lyckats landa någorlunda rätt.
Men det finns all anledning att tvivla på om du landat överhuvudtaget. Som jag sagt tidigare så skummade jag igenom ca 50 av dina inlägg och påfallande ofta tar du upp nazism. Faktiskt ideligen.
Medan du inte en enda gång har tagit upp kommunism.
Men du kanske har landat nu, alltså efter dessa 50 inlägg?
Jag ser fortfarande fram emot när du är ärlig nog att ta upp kommunism minst lika ofta som du väljer att ta upp nazism i dina inlägg.
Du misslyckades i vart fall i ditt senaste inlägg som jag här citerat...