Har du förtroende för regeringen?
Jag förnekar ingenting utan tvärtom håller jag med om det du skriver och jag fördömer dessa brott varje gång!
Till skillnad mot dig som ständigt försöker bortförklara och dölja de ännu vidrigare brotten som har begåtts i kommunismens anda!
Kommunismen har dödat 4 ggr fler än Nazismen.
Enligt den officiellt erkända boken Le Livre noir du communisme: Crimes, terreur, répression som sammanställt antalet döda så uppgår siffran till:
96 miljoner döda.
Den officiella siffran döda i nazismens namn är 25 miljoner.
Oavsett om dessa siffror är exakta och riktiga eller inte så är det vidrigt.
Båda ideologierna är fullständigt vidriga och BÅDA ska givetvis fördömas i starka ordalag.
Att bara någon enda gång medvetet välja att fördöma den ena men samtidigt försöka dölja den andra är direkt skamligt och borde sannolikt vara brottsligt.
Kommunism har dödat 4 ggr fler än nazism.
Inte någonstans i något sammanhang framgår det att nazismen skulle ha mördat fler än kommunismen.
Varför sysslar vissa med att ständigt dölja och bortförklara detta faktum?
Jag för min egen del fördömer både nazism och kommunism.
Och jag räknar alla människor och jag värdesätter alla människor i världen. Jag kan inte välja ut att värdesätta bara mina egna nära, eller endast värdesätta svenskar eller norrmän. Jag värdesätter alla människor och alla människoliv.
För mig är det självfallet helt orimligt att välja ut och förfasa mig bara över alla de miljoner som dött av nazism och samtidigt försöka dölja och förneka alla de fler miljoner människor som förföljts och mördats av kommunism.
Det må vara upp till en viss skribent här ovan, och vissa av dennes kamrater, att göra sådan skillnad på människor i olika länder, att värdesätta människor och människoliv på så extremt olika sätt.
Det må vara upp till samma skribent, och vissa av dennes kamrater, att fördöma en ideologi och samtidigt sträva efter att dölja och förneka en annan ännu värre ideologi som har förföljt och mördat många fler miljoner människor och som än i denna dag begår mord och förföljelse och betraktas som ett hot mot mänskligheten.
Kan någon enda människa förklara för mig varför den allra vidrigaste ständigt ska döljas och bortförklaras medan den andra vidriga ständigt ska framhållas?
När ska denna medlemmen, och dess kamrater, börjar erkänna, nämna och fördöma kommunism lika ofta som de nämner nazism?