• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Vad skönt att någon har rensat bort tjafset

Då kanske det är möjligt att återgå till trådens ämne - som läs och häpna är regeringen.

Idag har ett antal prognoser presenterats. Sverige går som tåget, ja som tåget gjorde på den tiden vi hade Banverket som skötte underhållet av järnvägsnätet, numer lägger Trafikverket ut detta på entreprenad med känt resultat.

Nåväl: Fortsatt tillväxt och låg inflation. Det senare gläder kanske inte Stefan Ingves men inte gör det mig något att räntorna är låga.

http://tinyurl.com/h3nqydk

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-12-20 06:43:48 följande:
    Det var Alliansregeringen med Beatrice Ask som beslutade om den nya polisorganisationen (den största omorganisationen av polisen på 50 år). Det är denna omorganisation och inte Dan Eliasson som är orsaken till den kaosartade situationen inom polisen. Dan Eliasson har

varken planerat eller organiserat omorganisationen utan tog över från företrädaren Bengt Svenson samma dag som den nya organisationen trädde i kraft.

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article24121975.ab
    Det är sant såtillvida att omorganisationen är en stor del av krisen inom poliskåren och det är B Ask/m-regeringen och inte Eliasson som är ansvarig för det. Men Eliasson saknar sin organisations förtroende vilket inte alls är märkligt om man tittar på Eliassons karriär. Han borde inte alls ha fått någon högre position inom den offentliga sektorn redan efter sin tid på Migrationsverket, allra minst Polisen. Detta med politiskt tillsatta chefstjänster utan rätt för kompetens för polisen är mer regel än undantag och nu blev det under Eliassons tid som bägaren rann över, men i det har han också själv bidragit, utan någon som helst tvivel.
  • Tom Araya
    Linnea1994 skrev 2016-12-20 09:42:00 följande:
    När jag tar till mej fakta väljer jag alltid att läsa från oberoende opilitiska källor.
    DN är ju sedan några år en lekplats för den sk tokvänstern. På samma sätt som jag aldrig tror på fakta från borgerlig press.
    Jag tycker det är svårt att argumentera om man har argument som är framtagna av bara den ena sidan.
    DN är snarare en mittenpolitisk blaska, om man nu ska verifiera den med en politisk färg, men det är helt okej att beskylla svensk mittenpolitik att dra åt vänster. ;)

Nu är det ju DN som gjort den här undersökningen, så du lär inte hitta några argument från andra håll. Fakta lär ju dock komma från andra källor och de blir ju svårare att föra fram alternativa argument för eller mot.
    Är du förhindrad av DN's vinkling att ha en egen åsikt baserad på den fakta som läggs fram eller litar du inte på faktauppgifterna?

• Tom Araya
    När jag tar till mej fakta väljer jag alltid att läsa från oberoende opilitiska källor.
    DN är ju sedan några år en lekplats för den sk tokvänstern. På samma sätt som jag aldrig tror på fakta från borgerlig press.
    Jag tycker det är svårt att argumentera om man har argument som är framtagna av bara den ena sidan.
    Vilken media är förresten garanterat opolitiskt oberoende?
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-12-20 00:54:08 följande:
    Eller hur! Han fick ju ingen lätt uppgift precis men har han ju också kommit med flera klantiga uttalanden och då är det lättare att straffa ut sig.
    Eliasson har inte annat än gjort bort sig, gång på gång, även före tjänsten som rikspolischef.
  • nihka

Javisst! En tidning som är oberoende liberal är "en lekplats för den sk tokvänstern" - allt utifrån ett högerextremistiskt perspektiv Tomte
  • nihka
    Linnea1994 skrev 2016-12-20 09:50:15 följande:
    Inte nog att du är jävligt enögd, räkna kan du inte heller.....
    Alliansen+ SD 190 mandat.
    Den rödgröna röran: 159 mandate.

Du har inte funderat på varför Den rödgröna röran inte fick I genom sin budget tex innna decemberöverenskommelsen......
    Å personangrepp följd av dimmig logik.

Tvångsäktenskap är inte tillåtet, inte bland människor och inte inom politiken. För ett samarbete krävs att båda vill och inte bara en gaphals.
  • K Markatta

Det blev ju lite tomt där på den nya posten Regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism efter att Mona Sahlin avgått till följd av brottsutredningen mot henne.

Nu har man äntligen hittat en expert som är ypperligt kvalificerad för jobbet vilken behövs med tanke på all extremism och terrorism vi ser runtom i världen idag, nu senast i Berlin.

http://www.svd.se/just-nu-ny-samordnare-mot-valdsbejakande-extremism

Eller, tja, expert och expert. Från artikeln:

Anna Carlstedt är forskare och har tidigare varit ordförande för Röda Korset och för IOGT-NTO. Någon erfarenhet av extremism har hon inte.

Å andra sidan är hon kompis med ministern som ansvarar för tillsättningen och så har hon ju följande meriter:

Carlstedt har skrivit flera böcker, bland annat om Nostradamus och om julmustens historia.

• Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-12-20 23:06:54 följande:

Det blev ju lite tomt där på den nya posten Regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism efter att Mona Sahlin avgått till följd av brottsutredningen mot henne.

Nu har man äntligen hittat en expert som är ypperligt kvalificerad för jobbet vilken behövs med tanke på all extremism och terrorism vi ser runtom i världen idag, nu senast i Berlin.

www.svd.se/just-nu-ny-samordnare-mot-valdsbejakande-extremism

Anna Carlstedt är forskare och har tidigare varit ordförande för Röda Korset och för IOGT-NTO. Någon erfarenhet av extremism har hon inte.

Å andra sidan är hon kompis med ministern som ansvarar för tillsättningen och så har hon ju följande meriter:

Carlstedt har skrivit flera böcker, bland annat om Nostradamus och om julmustens historia.

Kan någon förklara varför "samordnaren mot våldsbejakande extremism" är:
    1. Helt inkompetent.
    2. Tillsatt av kulturministern.

Kulturministern tror kanske att lösningen på extremistproblemen ligger i att tolka Nostradamus profetior på rätt sätt samtidigt som extremisterna serveras julmust?

Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Tom Araya
    Kung Markatta skrev 2016-12-20 23:06:54 följande:

www.svd.se/just-nu-ny-samordnare-mot-valdsbejakande-extremism

Skjut mig
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?