• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2016-12-19 22:34:35 följande:
    Han är nog rätt rökt.
    Javisst. 

Men jag förväntar mig egentligen mer av våra politiker än att de skjuter på pianisten när det är melodin de själva komponerat som är undermålig.

Men visst, han är rökt. Det är så lätt att peka ut syndabockar i stället för att ta sig an problemen på riktigt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-12-20 00:29:33 följande:
    Javisst. 

Men jag förväntar mig egentligen mer av våra politiker än att de skjuter på pianisten när det är melodin de själva komponerat som är undermålig.

Men visst, han är rökt. Det är så lätt att peka ut syndabockar i stället för att ta sig an problemen på riktigt.
    Eller hur! Han fick ju ingen lätt uppgift precis men har han ju också kommit med flera klantiga uttalanden och då är det lättare att straffa ut sig.
  • Tom Araya

Uppenbarligen finns olika ställningar i frågan om polisorganisationen och Eliassons roll. En sida med justitiedepartementet och Beatrice Ask, en sida med inrikesdepartementet, Andres Ygeman och rikspolischef Dan Eliasson och ytterligare en sida med poliskåren.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/beatrice-ask-latt-for-eliasson-att-skylla-pa-andra/

• Tom Araya
    2016-09-05 09:09

Ygeman: Inte Eliassons fel eller ansvar att polisen inte levererar
    Inrikesminister Ygeman (s) framträdde igår tillsammans med rikspolischefen Eliasson (i)1. i Public Service/SVT:s Agenda. Han konstaterade att det varken är Eliassons fel eller ansvar att polisen inte "levererar" lag, ordning och lagförda brottslingar. Kort sagt anser Ygeman att det är poliserna på fältets fel.

Så säger alltså inrikesminister Anders Ygeman, Cornucopia kommenterar och här märks en viss upprördhet i språket...

http://cornucopia.cornubot.se/2016/09/ygeman-inte-eliassons-fel-eller-ansvar.html
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-12-20 02:35:43 följande:

2016-09-05 09:09

Ygeman: Inte Eliassons fel eller ansvar att polisen inte levererar
    Inrikesminister Ygeman (s) framträdde igår tillsammans med rikspolischefen Eliasson (i)1. i Public Service/SVT:s Agenda. Han konstaterade att det varken är Eliassons fel eller ansvar att polisen inte "levererar" lag, ordning och lagförda brottslingar. Kort sagt anser Ygeman att det är poliserna på fältets fel.

Så säger alltså inrikesminister Anders Ygeman, Cornucopia kommenterar och här märks en viss upprördhet i språket...

http://cornucopia.cornubot.se/2016/09/ygeman-inte-eliassons-fel-eller-ansvar.html

Det var Alliansregeringen med Beatrice Ask som beslutade om den nya polisorganisationen (den största omorganisationen av polisen på 50 år). Det är denna omorganisation och inte Dan Eliasson som är orsaken till den kaosartade situationen inom polisen. Dan Eliasson har

varken planerat eller organiserat omorganisationen utan tog över från företrädaren Bengt Svenson samma dag som den nya organisationen trädde i kraft.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article24121975.ab
  • Linnea1994
    Tom Araya skrev 2016-12-15 06:21:19 följande:

Har du läst DN's artikelserie 'Patienten och prislappen'?
    Tyvärr kan jag inte hitta alla delar, vilket kan förklaras av att artikelserien senare skrevs om till en bok.
    Jag kan verkligen rekommendera boken då jag läst artikelserien.
    Jag lyckades i alla fall hitta en pdf på del 3 i artikelserien.

aknerblog.files.wordpress.com/2013/02/zaremba-130225.pdf

cosmicuniverse.net/blogg/

www.bokus.com/bok/9789186569297/patienten-och-prislappen/

Några läsvärda länkar i ämnet privatisering i offentlig sektor.

www.dn.se/stories/stories-kultur/den-olonsamma-patienten/

www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2014/04/NPM-var-ensyndabock-ingen-hade-hort-talas-om/

jinge.se/allmant/privata-bolag-inom-vard-skola-och-omsorg-betalar-02-i-skatt.htm

www.adlibris.com/se/bok/patientens-pris-ett-reportage-om-den-svenska-sjukvarden-och-marknaden-9789187347153

När jag tar till mej fakta väljer jag alltid att läsa från oberoende opilitiska källor.
    DN är ju sedan några år en lekplats för den sk tokvänstern. På samma sätt som jag aldrig tror på fakta från borgerlig press.
    Jag tycker det är svårt att argumentera om man har argument som är framtagna av bara den ena sidan.
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-12-19 16:26:35 följande:
    Nja,det där har du inte förstått. De blåbruna har inte majoritet i riksdagen.

Så Kinberg Batra har inte den möjligheten. Dessutom tror jag att du smutskastar henne när du tror att hon skulle vilja göra sig beroende av SD.

Visst, har hon varit lite oklar, men ändå mycket tydlig med att det är alliansen som gäller för henne.

Skilj mellan dina fantasier och verkligheten. C och L svävar inte på målet vad gäller samarbete med rasister.
    Inte nog att du är jävligt enögd, räkna kan du inte heller.....
    Alliansen+ SD 190 mandat.
    Den rödgröna röran: 159 mandate.

Du har inte funderat på varför Den rödgröna röran inte fick I genom sin budget tex innna decemberöverenskommelsen......
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-12-20 02:26:13 följande:
    Uppenbarligen finns olika ställningar i frågan om polisorganisationen och Eliassons roll. En sida med justitiedepartementet och Beatrice Ask, en sida med inrikesdepartementet, Andres Ygeman och rikspolischef Dan Eliasson och ytterligare en sida med poliskåren.

www.dn.se/nyheter/sverige/beatrice-ask-latt-f.../
    Beatrice Ask kan dom avpolletera, hom är ju visat sig fullständigt idelös, det enda hon tycks kunna häva ur sig är hårdare straff, och det vet vi har noll och ingen påverkan på den organiserade brottsligheten.
    Ska man komma åt den, så krävs att man knäcker deras organisation, och för det räcker gott de straffpåföljder som finns idag, då problemet är att man inte får dom fällda och inlåsta ö.h.t.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-20 09:50:15 följande:
    Inte nog att du är jävligt enögd, räkna kan du inte heller.....
    Alliansen+ SD 190 mandat.
    Den rödgröna röran: 159 mandate.

Du har inte funderat på varför Den rödgröna röran inte fick I genom sin budget tex innna decemberöverenskommelsen......
    Nja, jag är rätt bra på matte kan jag avslöja bara oss emellan.

Problemet är i stället att du inte är så mottaglig för information. Det finns inte förutsättningar för Flash fantasier om att Kinberg Batra kan bilda regering i morgon om hon vill. Du får i så fall exkludera C och L från den regeringen eftersom bägge dessa partier är föredömligt tydliga med att de inte kommer att sätta sig i en regering som är beroende av SD.

Du får F på din räkneövning av mig i och med att du misslyckades med att förstå uppgiftenSkrattande

Det finns ingen majoritet för en brunblå regering i riksdagen.
    Linnea1994 skrev 2016-12-20 09:42:00 följande:
    När jag tar till mej fakta väljer jag alltid att läsa från oberoende opilitiska källor.
    DN är ju sedan några år en lekplats för den sk tokvänstern. På samma sätt som jag aldrig tror på fakta från borgerlig press.
    Jag tycker det är svårt att argumentera om man har argument som är framtagna av bara den ena sidan.
    Även här har det tokat till sig en smula. DN är en borgerlig tidning, liberal närmare bestämt. 

Om du orkar ta dig igenom ledarartikeln jag länkar till så kan du efter artikeln se hur DN beskriver sin politiska hållning.

Men du kanske menar att de inte är medvetna om att det är skrikhögern som avgör andras politiska hemvistSolig

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/tillbaka-till-de-moderata-rotterna/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-12-20 10:25:25 följande:
    Nja, jag är rätt bra på matte kan jag avslöja bara oss emellan.

Problemet är i stället att du inte är så mottaglig för information. Det finns inte förutsättningar för Flash fantasier om att Kinberg Batra kan bilda regering i morgon om hon vill. Du får i så fall exkludera C och L från den regeringen eftersom bägge dessa partier är föredömligt tydliga med att de inte kommer att sätta sig i en regering som är beroende av SD.

Du får F på din räkneövning av mig i och med att du misslyckades med att förstå uppgiftenSkrattande

Det finns ingen majoritet för en brunblå regering i riksdagen.
    Linnea1994 skrev 2016-12-20 09:42:00 följande:
    Även här har det tokat till sig en smula. DN är en borgerlig tidning, liberal närmare bestämt. 

Om du orkar ta dig igenom ledarartikeln jag länkar till så kan du efter artikeln se hur DN beskriver sin politiska hållning.

Men du kanske menar att de inte är medvetna om att det är skrikhögern som avgör andras politiska hemvistSolig

www.dn.se/ledare/huvudledare/tillbaka-till-de-moderata-rotterna/
    Nu var det ju inte frågan om dom ville bilda regering. Saken var den att du sa att det inte fanns mandat för alliansen+ SD att göra detta, vilket det är ju finns.
    Sedan finns det inget intresse för att ta över oavsett vilken typ av koalition det handlar om pga att rödgröna har fler mandate än alliansen.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?