Har du förtroende för regeringen?
Röstade SD men är mer åt alliansen. Jag tryckte "stort förtroende ". Märkligt var alla andra var neggo. Han är väl inte så dålig Löfven?? Tror han försöker sitt bästa men man har lite olika åsikter bara.
Röstade SD men är mer åt alliansen. Jag tryckte "stort förtroende ". Märkligt var alla andra var neggo. Han är väl inte så dålig Löfven?? Tror han försöker sitt bästa men man har lite olika åsikter bara.
Tänkte också samma sak om KD. Har röstad i många val och ett par ggr har jag faktiskt taktikröstat på KD fast ja är SDare enbart därför att de får färre röster i partiet från hela landet än Jimmie får i Kristianstad. Självfallet kan man inte stödrösta längre på ett parti som inte vill vara stöd åt moderaterna som är alliansens enda möjliga tunga parti som kan utmana vänsterblocket. Med ett sammarbete med SD får de säkert bortåt 40 procent.
Då händer lite intressanta saker. Skulle KD och FP och centern ( som också får stödröster från moderter och SD samarbeta med vänsterblocket kommer garanterat KD Och C falla under riksdagsgränsen på ett bräde. Där går uppemot 6-7 procent av vänsteralliansen bort direkt. Kvar finns då V so kommer att få en vågmästarroll. Jag skumle kunna tänla mig att V kan hamna i ett läge där man får extremt stort inflytande efter nästa val om ett sådant block S+V+MP+FP skulle vinna. Troligen skulle FP inte sammarbeta med V och då blir det jämnare. Dessutom kommer C och KD röstare varnas att deras röster kommer att gå till spillo oc fler kommer att lägga sin röst på SD. Kansle får M+SD 45-50 procent
De som svarat att de har förtroende för den här regeringen kan inte mena allvar. Å andra sidan är de inte fler än vad som ryms inom Aftonbladets tidningsredaktion.
Just nu är det oklart hur KD ställer sig till ett samarbete med SD efter valet 2018. Därför kommer varken de som är för eller emot ett samarbete med SD stödrösta på partiet. Skulle KD deklarera att de är positiva till ett samarbete med SD så kommer den ganska stora falang inom KD som vill att KD driva en mer liberal flyktingpolitik lämna KD och jag tror inte att stödröster från moderater och sverigedemokrater kan uppväga detta tapp. Därför tror jag att en röst på KD i nästa val är en röst i sjön.
Just nu är det oklart hur KD ställer sig till ett samarbete med SD efter valet 2018. Därför kommer varken de som är för eller emot ett samarbete med SD stödrösta på partiet. Skulle KD deklarera att de är positiva till ett samarbete med SD så kommer den ganska stora falang inom KD som vill att KD driva en mer liberal flyktingpolitik lämna KD och jag tror inte att stödröster från moderater och sverigedemokrater kan uppväga detta tapp. Därför tror jag att en röst på KD i nästa val är en röst i sjön.