• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Gabbe75 skrev 2017-01-29 17:10:56 följande:
    Där argumenten tar slut tar okvädningsorden vid. Välkänt faktum. Det alltid där vi hamnar förr eller senare.
    Ja, det är sant.

Ibland är det till och med så illa ställt att tokskallarna vill att alternativa fakta ska bli ett nytt paradigm.

Här ovan är det någon som kommit fram till att alla länder utom möjligen Nordkorea har en oreglerad invandringSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gabbe75
    KillBill skrev 2017-01-29 17:20:27 följande:
    Rätten att söka asyl finns även uttryckt i artikel 14 i FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna och i EU-stadgan om mänskliga rättigheter.

Det innebär inte att alla som söker asyl beviljas asyl. Sveriges invandring är nämligen reglerad..
    ....och när får jag svaret? Hur många? Glad
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2017-01-29 17:25:00 följande:
    Ja, det är sant.

Ibland är det till och med så illa ställt att tokskallarna vill att alternativa fakta ska bli ett nytt paradigm.

Här ovan är det någon som kommit fram till att alla länder utom möjligen Nordkorea har en oreglerad invandringSkrattande
    Och tydligen även Sverige då vi tar emot precis hur många som helst som bedöms ha giltiga asylskäl. Det kan vara 10 tusen, 100 tusen, 1 milj eller 10 miljoner...Nej, jag anser nog inte det vara särskilt reglerat nej. Skulle det kanske vara på sin plats med någon slags Force Majeure?

Hur tycker ni som är för en stor asylinvandring att det hela ska finansieras? Själv ser jag bara två vägar. Antingen kraftigt höjda skatter eller en närmast fullständigt nedmontering av de sociala välfärdssystemen. Möjligen en kombination?
    Att vi har sociala trygghetssystem som fri sjukvård, sociala bostäder, försörjningsstöd, sjukpenning, a-kassa, pensioner etc etc, bygger liksom på att cirka 85% av befolkningen i arbetsför ålder 18-65 år är med och bidrar i arbetslivet. Dessvärre är vi numera inte i närheten och det går utför. För att inte hamna i löjliga diskussioner i riktigheten i ovanstående kan jag redan nu poängtera att återstående sysselsättningsgrad upp till 100% inte är att betrakta som öppen arbetslöshet. Men det känner väl de flesta till får vi hoppas.

• nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-29 15:55:19 följande:
    Nej, vi har fortfarande oreglerad invandring mätt till antal. Alla som bedöms ha asylskäl får stanna. Det som varierat har dels varit hur man bedömt asylskälen och synen på anhöriginvandring.

Det var bland annat därför som asylsystemet kraschade år 2015, då 163 tusen människor sökte asyl i Sverige.

Kommer det hit 1 miljon människor och söker asyl och bedöms ha giltiga asylskäl av Migrationsverket så har vi 1 miljon nya människor här. Människor som behöver tak över huvudet, mat i magen, kläder på kroppen, sjukvård, pensioner och sysselsättning om dagarna. Det är inget som vare sig jag eller SD hittar på. Det är så det är.
    Alternativtolkningar på begrepp som reglerad och oreglerad.

Det är reglerat för att vi reglerar vilka som får stanna och vi kan när som helst säga stopp och vi har gjort det både 2016 och tidigare.

Intet nytt under solen Solig
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-29 17:08:20 följande:
    Du får jättegärna hänvisa till var i FN:s flyktingkonvention det står att just Sverige ensidigt, skulle vara skyldiga att pröva asylansökningar i obegränsat antal från folk från världens alla hörn.  

Jag vill hävda att det enda vi har åtagit oss är att ta emot är de sk kvotflyktingarna. Cirka 2000 personer per år.
    http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Flyktingkvoten/Den-svenska-flyktingkvoten.html
    Hävda på du. Den som söker asyl har rätt att få sin asylansökan prövad, men bestämmer inte själv om de har tillräckliga skäl för att få asyl. Det gör migrationsverket.
  • Gabbe75
    nihka skrev 2017-01-29 17:41:53 följande:
    Alternativtolkningar på begrepp som reglerad och oreglerad.

Det är reglerat för att vi reglerar vilka som får stanna och vi kan när som helst säga stopp och vi har gjort det både 2016 och tidigare.

Intet nytt under solen Solig
    Oj, har vi sagt stopp för invandringen 2016. Måste gått mig helt förbi. Skrattande
  • Gabbe75
    nihka skrev 2017-01-29 17:47:51 följande:
    Hävda på du. Den som söker asyl har rätt att få sin asylansökan prövad, men bestämmer inte själv om de har tillräckliga skäl för att få asyl. Det gör migrationsverket.
    Abasolut. Jag skickade även med en hänvisning till Migrationsverkets hemsida som understödjer det jag skrev. 2000 är kvotflyktingarna. Thats it.

Varför tror du det är så få som söker asyl i Finland?

• KillBill
    Gabbe75 skrev 2017-01-29 18:03:47 följande:
    Abasolut. Jag skickade även med en hänvisning till Migrationsverkets hemsida som understödjer det jag skrev. 2000 är kvotflyktingarna. Thats it.

Du verkar inte förstå hur migrationsreglerna fungerar. Både Sverige och Finland tar emot kvotflyktingar. I tillägg är både Finland och Sverige skyldiga att pröva asylansökningar från alla som söker asyl. Historiskt sett har Sverige haft mer liberala migrationsregler än Finland exempelvis när det gäller vem som får permanent uppehållstillstånd men idag har Sverige och Finland i princip samma regelverk. Att fler flyktingar fortfarande väljer att söka asyl i Sverige beror idag till stor del på vårt geografiska läge. Det är lättare för en flykting att ta sig till Sverige (genom Europa) än till Finland (genom Ryssland).  2015 tog Finland ,emot ca 1 000 kvotflyktingar. I tillägg sökte 32 476 flyktingar asyl i Finland.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2017-01-29 18:03:47 följande:

Du verkar inte förstå hur migrationsreglerna fungerar. Både Sverige och Finland tar emot kvotflyktingar. I tillägg är både Finland och Sverige skyldiga att pröva asylansökningar från alla som söker asyl. Historiskt sett har Sverige haft mer liberala migrationsregler än Finland exempelvis när det gäller vem som får permanent uppehållstillstånd men idag har Sverige och Finland i princip samma regelverk. Att fler flyktingar fortfarande väljer att söka asyl i Sverige beror idag till stor del på vårt geografiska läge. Det är lättare för en flykting att ta sig till Sverige (genom Europa) än till Finland (genom Ryssland).  2015 tog Finland ,emot ca 1 000 kvotflyktingar. I tillägg sökte 32 476 flyktingar asyl i Finland.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Konstatera
    Flash Gordon skrev 2017-01-29 11:08:31 följande:

Även om det var fullständigt väntat och helt i linje med vad moderaternas väljare vill så kommer vi inte att se SD i regeringsställning.

Det närmaste du kommer att komma det är en KDM-regering med SD som samtalspartner. Alltså en motvarighet till dagens regering.

Jag ser en annan framtid. Moderaterna bryter mark i detta nu. Att alliera sig med SD är givetvis deras bästa alternativ!

Kan du utveckla det här med KDM-regering? Jag förstår inte varför SD skulle nöja sig med att vara samtalspartner till dessa partier?

Som jag ser det, finns det ingenting som hindrar M+SD att regera tillsammans!

Även fast C och L allierar sig med S+MP så är det ett 50/50 race. Bra odds för samtliga. Så blir det!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?