FDFMGA skrev 2017-01-29 17:25:00 följande:
Ja, det är sant.
Ibland är det till och med så illa ställt att tokskallarna vill att alternativa fakta ska bli ett nytt paradigm.
Här ovan är det någon som kommit fram till att alla länder utom möjligen Nordkorea har en oreglerad invandring

Och tydligen även Sverige då vi tar emot precis hur många som helst som bedöms ha giltiga asylskäl. Det kan vara 10 tusen, 100 tusen, 1 milj eller 10 miljoner...Nej, jag anser nog inte det vara särskilt reglerat nej. Skulle det kanske vara på sin plats med någon slags Force Majeure?
Hur tycker ni som är för en stor asylinvandring att det hela ska finansieras? Själv ser jag bara två vägar. Antingen kraftigt höjda skatter eller en närmast fullständigt nedmontering av de sociala välfärdssystemen. Möjligen en kombination?
Att vi har sociala trygghetssystem som fri sjukvård, sociala bostäder, försörjningsstöd, sjukpenning, a-kassa, pensioner etc etc, bygger liksom på att cirka 85% av befolkningen i arbetsför ålder 18-65 år är med och bidrar i arbetslivet. Dessvärre är vi numera inte i närheten och det går utför. För att inte hamna i löjliga diskussioner i riktigheten i ovanstående kan jag redan nu poängtera att återstående sysselsättningsgrad upp till 100% inte är att betrakta som öppen arbetslöshet. Men det känner väl de flesta till får vi hoppas.