• Konstatera

Har du förtroende för regeringen?

För alla som undrar.

Det blir M+SD+KD i regeringsställning 2018!

• lessman

Åt vänster har jag aldrig någonsin stått. Jag gillar inte vänsterpartiet som vill förbjuda det mesta. Varför är det så fel att tjäna lite pengar i Sverige tex? Jag gillar inte radikala vänsterpartister-Jag ärintemoderat heller, någonstans i mitten tror jag.

• KillBill
    Konstatera skrev 2017-01-30 03:48:21 följande:

För alla som undrar.

Det blir M+SD+KD i regeringsställning 2018!

Tror du inte att det blir svårt med ett KD som inte sitter i riksdagen och med ett M som är mindre än idag? En sådan regering skulle tom bli svagare är regeringen Löfven.
  • Gabbe75
    KillBill skrev 2017-01-30 06:42:49 följande:
    Tror du inte att det blir svårt med ett KD som inte sitter i riksdagen och med ett M som är mindre än idag? En sådan regering skulle tom bli svagare är regeringen Löfven.
    Finner det också något osäkert om KD sitter i riksdagen efter valet 2018. Däremot tror jag att M + SD har skapliga chanser att få egen majoritet efter valet. Även om de inte skulle få egen majoritet utan "bara" cirka 45-49% av mandaten skulle resten av oppositionen vara så splittrad att de kommer få svårt att utgöra något som helst regeringsalternativ.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-29 18:01:07 följande:
    Oj, har vi sagt stopp för invandringen 2016. Måste gått mig helt förbi. Skrattande
    Måste också gått dig helt förbi att jag inte skrev stopp på invandring utan stopp. Flera skärpningar gjordes utifrån det stora trycket vilket satte stopp för människor som tidigare hade kunnat få stanna bl a anhöriginvandrare. Det kanske också gick dig helt förbi?
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-29 18:03:47 följande:
    Abasolut. Jag skickade även med en hänvisning till Migrationsverkets hemsida som understödjer det jag skrev. 2000 är kvotflyktingarna. Thats it.
    Då skickar jag med en hänvisning till Migrationsverkets hemsida som visar att du har fel:

Skäl för att bevilja asylsökande uppehållstillstånd

Sverige har skrivit under FN:s flyktingkonvention. Det betyder bland annat att Sverige ska pröva varje persons ansökan om asyl individuellt.

I den individuella prövningen ingår att ta hänsyn till den sökandes könsidentitet och sexuella läggning; om den sökande exempelvis är homo- eller bisexuell eller är en transperson.

Sverige ska ge uppehållstillstånd till den som är flykting enligt FN-konventionen men också till alternativt skyddsbehövande i enlighet med EU:s gemensamma regler.

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Asylregler.html

• KillBill

Storslam för Socialdemokraterna i ny undersökning från Novus. Socialdemokraterna anses av väljarna ha den bästa politiken i 6 av de 10 viktigaste frågorna. MP anses av väljarna ha den bästa politiken i 1 av de 10 viktigaste frågorna (miljön). Tillsamman anses alltså regeringspartierna ha den bästa politiken i 7 av de 10 viktigaste frågorna.

http://novus.se/wp-content/uploads/2017/01/b458a983480a8187a03a26c566877bb7.pdf
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-30 12:29:55 följande:

Storslam för Socialdemokraterna i ny undersökning från Novus. Socialdemokraterna anses av väljarna ha den bästa politiken i 6 av de 10 viktigaste frågorna. MP anses av väljarna ha den bästa politiken i 1 av de 10 viktigaste frågorna (miljön). Tillsamman anses alltså regeringspartierna ha den bästa politiken i 7 av de 10 viktigaste frågorna.

novus.se/wp-content/uploads/2017/01/b458a9834...
    Oj! Det var överraskande.

Jag tror faktiskt på allvar att vi kommer att få en global trumpeffekt, alltså en motreaktion där högerpopulismen allt tydligare framstår som en primitiv vädjan till människors sämsta sidor.

I så fall kan man inte annat än konstatera att Kinberg Batras tryckare med Åkesson dansas i otakt med tidenSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gabbe75

Imponerande ändå att 8% säger att de har stort förtroende för regeringen. Vilka är dessa 8%? Vad är de för insnöade tomtar?

• nihka
    FDFMGA skrev 2017-01-30 14:13:29 följande:
    Oj! Det var överraskande.

Jag tror faktiskt på allvar att vi kommer att få en global trumpeffekt, alltså en motreaktion där högerpopulismen allt tydligare framstår som en primitiv vädjan till människors sämsta sidor.

I så fall kan man inte annat än konstatera att Kinberg Batras tryckare med Åkesson dansas i otakt med tidenSolig
    Javisst! Ju galnare grejer Trump gör desto mer befläckar han alla som står bakom honom och allt han står bakom.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?