Har du förtroende för regeringen?
För alla som undrar.
Det blir M+SD+KD i regeringsställning 2018!
För alla som undrar.
Åt vänster har jag aldrig någonsin stått. Jag gillar inte vänsterpartiet som vill förbjuda det mesta. Varför är det så fel att tjäna lite pengar i Sverige tex? Jag gillar inte radikala vänsterpartister-Jag ärintemoderat heller, någonstans i mitten tror jag.
För alla som undrar.
Sverige har skrivit under FN:s flyktingkonvention. Det betyder bland annat att Sverige ska pröva varje persons ansökan om asyl individuellt.
I den individuella prövningen ingår att ta hänsyn till den sökandes könsidentitet och sexuella läggning; om den sökande exempelvis är homo- eller bisexuell eller är en transperson.
Sverige ska ge uppehållstillstånd till den som är flykting enligt FN-konventionen men också till alternativt skyddsbehövande i enlighet med EU:s gemensamma regler.
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Asylregler.html
Storslam för Socialdemokraterna i ny undersökning från Novus. Socialdemokraterna anses av väljarna ha den bästa politiken i 6 av de 10 viktigaste frågorna. MP anses av väljarna ha den bästa politiken i 1 av de 10 viktigaste frågorna (miljön). Tillsamman anses alltså regeringspartierna ha den bästa politiken i 7 av de 10 viktigaste frågorna.
Storslam för Socialdemokraterna i ny undersökning från Novus. Socialdemokraterna anses av väljarna ha den bästa politiken i 6 av de 10 viktigaste frågorna. MP anses av väljarna ha den bästa politiken i 1 av de 10 viktigaste frågorna (miljön). Tillsamman anses alltså regeringspartierna ha den bästa politiken i 7 av de 10 viktigaste frågorna.
Imponerande ändå att 8% säger att de har stort förtroende för regeringen. Vilka är dessa 8%? Vad är de för insnöade tomtar?