Har du förtroende för regeringen?
Världsmedborgare skrev 2017-02-07 10:14:37 följande:
Men börja inte du åxå att skylla på media, det är bara sååå uttjatat. Det är ditt partis förbannade skyldighet att föra ut er politik, kan ni inte det/har ni inte klarat det, då är det ert eget fel och inte medias.
Du, jag har nog mer fokus på social frågor än de flesta andra, dock undviker jag att blanda in religion i dom., det är tillräckligt problematiskt ändå.
Jag är, om du nu har missat det, personligen i högsta grad engagerad i dessa frågor, genom de uppdrag jag/vi har från komunen och soc.
Och varifrån får du att jag är vänster-sympatisör?
Jag är humanist, och utöver det problemlösare och praktiker, dessutom egen företagare och lever efter kapitalismens spelregler.
Jag försvarar oss/staten och dess ryggrad men samtidigt är jag för fri företagsamhet.
Det viktigaste för mig, är att båda sidor håller sig till de uppgifter de är bäst att hantera, och inte klampar in på varandras intressefär.
Du snackar väldigt mycket om att KD blandar sin politik med religion. Kan du ge ett enda exempel på ett sådant fall? Jag är så kallat idel i örat.
Jag har aldrig ifrågasatt dig som person eller dina bedrifter utan hur du hanterar det politiska landskapet utifrån förutfattade mening. Det är tämligen välkänt att KD står för fokuset på sociala frågor inom Alliansen eller överhuvudtaget inom högerblocket, därmed bidrar de med ett värde som övriga partier på högersidan väldigt ofta saknar.
Jag går bara efter uppfattningen som jag har fått om dig och ett missförstånd är enkelt utrett - vilket det är nu. Tycker att din hållning är ganska vettig (utifrån mitt eget sätt att tänka såklart, menar inte att du skulle vara "ganska vettig" rent objektivt). Personligen så ser jag ingen större mening med sådana strikta gränser men då anser jag att hela det politiska landskapet borde vara annorlunda också. I min politiska värld så borde det bara finnas gemensamma mål och olika verktyg att ta sig dit med, varav de olika verktygen inte behöver förknippas med någon slags ideologi eller identitet överhuvudtaget. Ideologier är bara skadligt trams som gör samhället och politiken ineffektiv, för att inte säga att ideologier skapar allt ifrån onödiga motsättningar till lika onödiga krig.