• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Oljudet skrev 2017-02-06 18:01:45 följande:
    Har mer förtroende för en pundare på plattan än regeringen
    Blev du bortkörd från plattanSkrattande

Märkilgt att så många sverigedemokrater har så oerhört svårt att anpassa sig till de enklaste regler. Kan detta månne bero på att riksdagsgruppen har en så kraftig kriminell överrepresentation och att de ledande personernas förakt för lag och ordning har påverkat aktivisternas beteende?

Nåja, för Löfven leda Sverige i någon mandatperiod till så tror jag att det blir bättre på alla fronter. S har nämligen planer på att ta tag i buset och detta är ju något som måste göras på alla nivåer.

Men det är bra att S ska ta itu med kriminalitet och ordningsproblem på allvar. Det kommer att innebära att förtroendet för regeringen blir ännu högre.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2017-02-06 16:56:08 följande:
    Och mitt förtroende för regeringen stärks ytterligare av att Löfven inte utesluter ett regeringssamarbete med M om situationen så krävs och om Kinberg Batra kan slita sig från Åkessons uppvaktning.

Sverige behöver fler politiker som kan släppa efter lite på prestigen utan att fördenskull tumma på humanismen.

www.dn.se/nyheter/politik/lofven-kan-hamna-i-.../
    Ja, det är ju enda chansen för S att få något att säga till om efter valet. Det har Löfven nu till slut insett.
  • slirren
    Kung Markatta skrev 2017-02-06 19:15:12 följande:
    Ja, det är ju enda chansen för S att få något att säga till om efter valet. Det har Löfven nu till slut insett.
    Det är käbbel!
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-02-06 19:15:12 följande:
    Nja, vad Löfven och säkert de flesta som inte tillhör de hesast skrikande är nog i stället att ett regeringssamarbete S och M emellan skulle vara konekvensen av att de flesta andra möjliga konstellationer inte längre var aktuella.

Eller möjligen att Trump och Putin ställt till det så illa i världen att M återgick till att vara ett ansvarstagande parti och valde samarbete med S för att kunna få en så politiskt handlingskraftig regering som möjligt.

Jag skulle gissa att Löfven räknar med att de forna allianspartierna blir mindre än de rödgröna efter valet och att han får möjlighet att bredda regeringen eller hitta samarbetsfomer med de två liberala partierna, L och C.

Kinberg Batras enda möjlighet att hamna i regeringsställning är väl att hon återgår till andra ställningar än de partiet tvingat henna till att utöva tillsammans med Åkesson.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2017-02-06 11:24:47 följande:
    Varför går då KD kräftgång, kan det kanske bero på att fler än jag ogillar att det finns en kristen religiös koppling?
    Jag tror det kan vara så, och speciellt i den tid vi lever i nu, så är religiösa undertoner nåt som folk reagerar starkt på.., av förklarliga skäl.
    För att folk i allmänhet inte vet mer om vår politik i praktik än vad medier behagar att spotta ur sig.

Om högerblocket får regera efter nästa val så vill iallafall jag bibehålla ett större fokus på sociala frågor och därmed vore det synd om KD åkte ut. Det här mynnar ut i någonting som egentligen borde ligga i alla vänstersympatisörers intresse - att sociala frågor kommer upp på tapeten och det oavsett regeringsfärg.

Varför vill du som vänstersympatisör ha ett svagare fokus på sociala frågor i svensk politik? Det är en tämligen bra fråga.

Att bara se yta kommer med ett pris.
  • Flash Gordon

KD har ju (grovt hugget) atlid varit partiet för de som vill rösta borgerligt men ändå försäkra sig om att pensionärerna får det bra.

Det är sedan Alf Svensson.

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-02-07 07:23:00 följande:
    KD har ju (grovt hugget) atlid varit partiet för de som vill rösta borgerligt men ändå försäkra sig om att pensionärerna får det bra.

Det är sedan Alf Svensson.
    Om jag tar dig på orden så växer mitt förtroende ytterligare för regeringen.

I och med att KD kommer att trilla ur riksdagen så menar du att de andra före detta allianspartierna inte är intresserade av att pensionärerna får det bra.

S har ju åtmisntone lovat att successivt avskaffa den orättvisa pensionärsskatten som infördes av alliansen och KD.
  • KarlssonsKalle
    Världsmedborgare skrev 2017-02-06 11:24:47 följande:
    Varför går då KD kräftgång, kan det kanske bero på att fler än jag ogillar att det finns en kristen religiös koppling?
    Jag tror det kan vara så, och speciellt i den tid vi lever i nu, så är religiösa undertoner nåt som folk reagerar starkt på.., av förklarliga skäl.
    Men hallå!
    MP har väl gått bra mycket med kräftgång än KD! Närmare bestämt mer än dubbelt så stort tapp!
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2017-02-06 21:44:37 följande:
    För att folk i allmänhet inte vet mer om vår politik i praktik än vad medier behagar att spotta ur sig.

Om högerblocket får regera efter nästa val så vill iallafall jag bibehålla ett större fokus på sociala frågor och därmed vore det synd om KD åkte ut. Det här mynnar ut i någonting som egentligen borde ligga i alla vänstersympatisörers intresse - att sociala frågor kommer upp på tapeten och det oavsett regeringsfärg.

Varför vill du som vänstersympatisör ha ett svagare fokus på sociala frågor i svensk politik? Det är en tämligen bra fråga.

Att bara se yta kommer med ett pris.
    Men börja inte du åxå att skylla på media, det är bara sååå uttjatat.
    Det är ditt partis förbannade skyldighet att föra ut er politik, kan ni inte det/har ni inte klarat det, då är det ert eget fel och inte medias.

Du, jag har nog mer fokus på social frågor än de flesta andra, dock undviker jag att blanda in religion i dom., det är tillräckligt problematiskt ändå.
    Jag är, om du nu har missat det, personligen i högsta grad engagerad i dessa frågor, genom de uppdrag jag/vi har från komunen och soc.

Och varifrån får du att jag är vänster-sympatisör?
    Jag är humanist, och utöver det problemlösare och praktiker, dessutom egen företagare och lever efter kapitalismens spelregler.
    Jag försvarar oss/staten och dess ryggrad men samtidigt är jag för fri företagsamhet.
    Det viktigaste för mig, är att båda sidor håller sig till de uppgifter de är bäst att hantera, och inte klampar in på varandras intressefär. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

Och nu alla Sverige-vänner, så stiger förtroendet för regeringen ännu mer, för ni har väl sett senaste siffrorna om Sveriges framgångsrika ekonomi.
    Ännu en gång slår den alla prognoser i possitiv bemärkelse, och levererar glädjande siffror med stor plus-marginal.

Det är nästan så jag lider med extremhögern, absolut ingenting går deras väg just nu.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?