-
Välkommen till verkligheten. Regeringens politik sedan slutet av 2015 har gått ut på att harmonisera Sveriges migrationspolitik till andra länder inom EU. Jag har stött denna politik.Flash Gordon skrev 2017-04-15 14:30:42 följande:Ja, och din omvändelse från att allt är lugnt, dett löser sig och det fixar vi inom EU till: "Sverige kan inte ha generösare regler än andra" är välkommen.
-
Stämmer, Turkiet har de senaste åren utvecklats i en riktning som inte är förenlig med ett EU medlemskap.Kung Markatta skrev 2017-04-15 15:51:39 följande:Antar att du inte heller vill se Turkiet som EU-medlem
-
Det kommer i bästa fall att dröja ytterligare ett par år innan detta faktum fått fäste även i kretsar där man inte är så noga med att datera skeenden.KillBill skrev 2017-04-15 16:28:42 följande:Välkommen till verkligheten. Regeringens politik sedan slutet av 2015 har gått ut på att harmonisera Sveriges migrationspolitik till andra länder inom EU. Jag har stött denna politik.
Dessutom är väl just det här med Sveriges vidöppna gränser central för den sortens retorik.
Vad återstår egentligen för den som förstått att Sveriges asylpolitik har anpassats till EU:s - eller i vissa fall blivit än mer restriktiv - annat är att antingen fokusera på integration eller också på deportation. -
Det rödgröna samarbetet knakar i fogarna:
https://www.svd.se/v-sagar-mp-utspel-om-fotboja-ganska-makabert-forslag/om/terrordadet-i-stockholm
V sågar MP-förslag om fotboja: "Makabert förslag"
-
Förtroendet ökar för Lövfen/S: goo.gl/W0llOU
Allt fler börjar nu förstå vilket bra jobb Löfven gör, och när han fick möjligheter att visa upp sig för svenska folket så gjorde han det på ett sätt som ingav förtroende hos väljarna.
Hade attentatet i Stockholm hänt för ett år sen, så skulle det varit possitivt för SD, men högern får inte längre några nya väljare genom att slänga skit på allt och alla eller genom att överträffa varandra genom att lägga "högre bud" utan konkret innehåll.
Folk blir allt mer medvetna om att mer pengar hjälper föga, när det ändå inte finns nån som kan omsätta ekonomiska resurser i praktiskt arbete.
Det är utbilning så att det finns någon att anställa som är det helt primära idag, och inte pengar som saknas.
Så när det bara kommer ett evigt "budgivande" från oppositionen, eller som från SD, bara en massa gnäll, så köper inte väljarna det längre.
Ett tydligt bevis på att det är arbetande människor som behövs, det fick vi när attentatet i Stockholm hände, då flyttades all utlånade Stockholms-personal/Polis tillbaka.
-
Jo, men det hade varit trevligt om du deltagit i den kampen innan hösten 2015 också. Som många andra av oss.KillBill skrev 2017-04-15 16:28:42 följande:Regeringens politik sedan slutet av 2015 har gått ut på att harmonisera Sveriges migrationspolitik till andra länder inom EU. Jag har stött denna politik.
Så hade vi förmodligen sluppit undan stora deler av de problem vi drog på oss självmant. -
Kamp? Så det är så du ser det.Flash Gordon skrev 2017-04-16 10:34:56 följande:Jo, men det hade varit trevligt om du deltagit i den kampen innan hösten 2015 också. Som många andra av oss.
Så hade vi förmodligen sluppit undan stora deler av de problem vi drog på oss självmant.
Vi gör vad vi kan med det vi har. Vad vi kan och vad vi har varierar med tid och hur det ser ut i hemma och i övriga världen.
SDs malpåse stängagränsenbuskap som förmedlats sedan 1988 är ju bara just en malpåse. -
Flash Gordon skrev 2017-04-16 10:34:56 följande:Jo, men det hade varit trevligt om du deltagit i den kampen innan hösten 2015 också. Som många andra av oss.
Så hade vi förmodligen sluppit undan stora deler av de problem vi drog på oss självmant.Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad över att du tillmäter mig så stor betydelse när det gäller hur den svenska flyktingpolitiken har utformats men hur som helst så har jag sedan hösten 2015, dvs i nästan 2 år, sympatiserat med den förda migrationspolitiken. Finns det någon anledning till att du har fastnat i historien? Är det inte dags att släppa taget och gå vidare?
Du brukar ju i alla möjliga och omöjliga situationer lyftas fram alliansen förtjänster. Hur ser du på alliansen ansvar för den migrations politik som regeringen ärvde 2014? Är det inte så att det är moderatledda regeringar som i hög grad bidragit till att Sveriges migrations politik var mer generös än övriga EU fram till 2015?
-
Ledare från Smålandsposten som är föredömligt tydlig om saken:Flash Gordon skrev 2017-04-12 11:15:31 följande:Bara i Sverige.
Regeringen vägrar nominera svenska kulturyttringar till UNESCO:s lista för immateriella kulturarv.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=..."Per Ohlsson Fridh är statssekreterare på kulturdepartementet.
- Det är ganska många gånger problematiskt att hävda att ett visst kulturarv eller en viss tradition skulle vara viktigare eller ha större betydelse än en annan."
"Problematiskt" att hävda att exempelvis Lucia, Midsommarfirande, hambo och nyckelharpa skulle ha större betydelse för svensk kultur än ... vadå?
Ramadan? Falafel? Burka?
Detta alltså från kulturdepartementet, ledda av Alice Bah Kunke och Miljöpartiet. Partiet som mest av alla infiltrerats av islamister.
http://www.smp.se/ledare/blott-sverige-eller/Den som tror att beslutet att hålla inne med nomineringar av traditioner är någon slags olycksfall i arbetet eller departementalt slarv har anledning att stålsätta sig; detta sitter grundmurat i ideologi.
Många har irriterat sig över att en barnprogramledare blev kulturminister. Men att fästa sig vid Alice Bah Kuhnke är att stanna vid ytan. Det "problematiska", för att använda Fridhs språkbruk, är att det var hennes parti, Miljöpartiet, som tilldelades kulturdepartementet. Därmed prisgavs svensk kulturpolitik åt den extremistiska kultursyn som Fridh ger uttryck åt; en virrig blandning av relativism och identitetspolitik som kommit att bli Miljöpartiets prägel över lag, men som får ett särskilt tydligt utlopp just i kulturfrågor.
-
Jo, men nu avses tiden innan hösten 2015, innan regeringen "went SD". Alla röster, små som stora hade behövts redan då. Det hade kunnat göra skillnad. Särskilt internt från sossar.KillBill skrev 2017-04-16 11:01:15 följande:
Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad över att du tillmäter mig så stor betydelse när det gäller hur den svenska flyktingpolitiken har utformats men hur som helst så har jag sedan hösten 2015, dvs i nästan 2 år, sympatiserat med den förda migrationspolitiken.