• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Kung Markatta skrev 2017-04-27 23:55:16 följande:
    I Belgien klarar regeringen av att erkänna att deras representant gjort fel:

www.washingtonpost.com/world/europe/belgium-s...

Belgium sorry it helped get Saudi Arabia on UN rights panel

Belgian Prime Minister Charles Michel says it was a mistake for his nation to help vote Saudi Arabia onto a United Nations women?s rights committee, arguing that the country does not respect gender equality. Michel told parliament that last week?s vote came unexpectedly and that a diplomat was forced into a hasty decision without proper consultations with the government in Brussels.

"If we could do it again and if we would have the chance to discuss it at government level, I of course would have argued that we not approve this," Michel said.
    Bäst att Margot förklarar för Belgiska regeringen att omröstnignen eftersom själva röstnignsproceduren är hemlig så får man inte efteråt förklara hur amn själv röstade.

En ask belgisk chocklad vore fint som ursäkt. Skickas till UD, märkt "Margot".
  • Abegayle70

Nu är jag besviken på regeringen

Igen.

Sverige röstade som enda EU-land för UNESCOs resolution som förnekar Israels rätt även till Västra Jerusalem! Dvs innanför Gröna Linjen!

Sverige röstade med 21 diktaturer i denna fråga. Övriga EU-länder och demokratier röstade nej, eller avstod att rösta.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • K Markatta

Margot Wallström lät sig även intervjuas i utländsk TV av en extremist, som under intervjun bland annat framförde den absurda synpunkten att Svenska kommittén mot antisemitism skulle vara ledande inom högerextremismen i Sverige. Ett påstående som Wallström inte reagerade på.

SKMA bad UD förklara sig och man gick då ut med följande:

http://www.regeringen.se/uttalanden/2017/05/uttalande-fran-ud/

UD bortförklarar det med att frågan ställdes på arabiska och inte översattes till engelska på ett sådant sätt att MW förstod kommentaren om SKMA.

Så skulle det eventuellt möjligen kanske kunna vara. Alla tittare som ser den arabiska versionen av intervjun får ju dock intrycket att Wallström instämmer i påståendet om SKMA som ledande högerextremister.

Ytterligare ett bottennapp för Wallström och Sveriges regering alltså.

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-05-03 00:03:45 följande:

Margot Wallström lät sig även intervjuas i utländsk TV av en extremist, som under intervjun bland annat framförde den absurda synpunkten att Svenska kommittén mot antisemitism skulle vara ledande inom högerextremismen i Sverige. Ett påstående som Wallström inte reagerade på.

SKMA bad UD förklara sig och man gick då ut med följande:

http://www.regeringen.se/uttalanden/2017/05/uttalande-fran-ud/

UD bortförklarar det med att frågan ställdes på arabiska och inte översattes till engelska på ett sådant sätt att MW förstod kommentaren om SKMA.

Så skulle det eventuellt möjligen kanske kunna vara. Alla tittare som ser den arabiska versionen av intervjun får ju dock intrycket att Wallström instämmer i påståendet om SKMA som ledande högerextremister.

Ytterligare ett bottennapp för Wallström och Sveriges regering alltså.

Det är översättaren som ska lastas och ingen annan.
  • Flash Gordon
    Abegayle70 skrev 2017-05-02 22:57:54 följande:

Igen.

Sverige röstade som enda EU-land för UNESCOs resolution som förnekar Israels rätt även till Västra Jerusalem! Dvs innanför Gröna Linjen!

Sverige röstade med 21 diktaturer i denna fråga. Övriga EU-länder och demokratier röstade nej, eller avstod att rösta.
    Det här torde var texten som avses:
    http://www.timesofisrael.com/full-text-of-may-2017-unesco-resolution-on-occupied-palestine/

Var hittar du något om västra Jerusalem där?
  • Tom Araya
    Abegayle70 skrev 2017-05-02 22:57:54 följande:

Igen.

Är detta en nyhet?

Jag hittade den här artikeln från 26/4 2016:
    http://www.expressen.se/ledare/margot-wallstroms-nya-israeltabbe/
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-05-03 06:32:36 följande:
    Det är översättaren som ska lastas och ingen annan.
    Varför låta sig intervjuas av en extremist på arabiska. Verkar ju vara hål i huvudet.
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-05-03 07:48:24 följande:
    Varför låta sig intervjuas av en extremist på arabiska. Verkar ju vara hål i huvudet.
    Det är vardag för en utrikesminister att bli intervjuad av journalister från andra länder. UD har, efter intervjun, gått ut och klargjort Sveriges ståndpunkt i frågan.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-05-03 07:52:56 följande:
    Det är vardag för en utrikesminister att bli intervjuad av journalister från andra länder. UD har, efter intervjun, gått ut och klargjort Sveriges ståndpunkt i frågan.
    Det jag kommenterade var att det var en extremist.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-05-03 07:52:56 följande:
    Det jag kommenterade var att det var en extremist.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?