• Borgaren
    Rindikh skrev 2017-08-08 07:17:52 följande:

När ska regeringen börja jobba för att öka kraftigt försvarsbudgeten och varför har man inte gjort det under hela mandatperioden???

Var är lagstiftningen som hindrar svenska daeshkrigare från att komma tillbaka hit?

Varför får inte rättsväsendet (kraftigt) ökad budget?

Varför tog Löfven med den opålitlige Ygeman i regeringen från första början?

Hur är det med det säkerhetspolitiska rådet? Existerar det ens? Om det gör det, varför har de möten i icke avlyssningssäkra lokaler? (För några sådana finns ju inte enligt Ygeman) Varför har inte Löfven sett till att regeringen har tillgång till avlyssningssäkra lokaler? Eller är det någon i regeringen som helt enkelt ljuger???

Var ska de få pengarna ifrån?, massinvandringen har ju kostat 100? tals miljarder, det finns inget kvar.
  • Flash Gordon

Det är högst relevant att fråga hur Löfven tänkt när han lastar på hon ur "smartaste, bästa tjejgänget" två jätteområden, som hon aldrig kommer att orka med:

https://twitter.com/JohanIngero/status/894821973527851008

Strandhäll skall alltså enligt Löfven klara av att hantera både sjukvården OCH socialförsäkringarna.

• nihka
    Borgaren skrev 2017-08-08 11:32:57 följande:
    Nej KillBill,
    här är en "debattartikel" i aftonbladet, bara det får en att börja småle.
    Det är precis som KillBill säger en ledare. Står klart och tydligt i det vänstra övre hörnet: Ledare.

Och även högst upp i mitten: Ledare.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2017-08-08 08:50:27 följande:
    Har du läst denna ledare? Jag tycker att den sätter fingret på varför flygskatten är logisk.

"Det vansinniga är att INTE införa flygskatt"

www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/det-vansinniga-ar-att-inte-infora-flygskatt-1/
    Ja, en flygskatt är logisk. Jag gillar att flyga men jag gillar också att kunna bo kvar på vår planet.
  • Rindikh
    Borgaren skrev 2017-08-08 11:34:02 följande:

Var ska de få pengarna ifrån?, massinvandringen har ju kostat 100? tals miljarder, det finns inget kvar.

Fast enligt regeringen är ju invandringen en ren vinst för Sverige..
  • Rataxes
    Borgaren skrev 2017-08-08 11:31:32 följande:
    Det är väl inget bra idag?, vad tycker KillBill om somalier?
    Nåja, den rasistiske salladskommunisten fick en spark ut ur politiken tämligen omgående. Synd att deras islamofascister inte erhåller samma behandling.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2017-08-08 08:50:27 följande:
    Har du läst denna ledare? Jag tycker att den sätter fingret på varför flygskatten är logisk.

"Det vansinniga är att INTE införa flygskatt"

www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/det-.../
    Ja jag har läst den, en innerstadspajas åsikter.

http://www.di.se/nyheter/utredning-flygskatten-hotar-25000-jobb/

25000 jobb i farozonen, men vad gör det? Det drabbar ju främst glesbygsborna.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Rataxes
    Politikfaktas foto.
  • nihka
    Rataxes skrev 2017-08-08 18:22:32 följande:
    Ja jag har läst den, en innerstadspajas åsikter.

http://www.di.se/nyheter/utredning-flygskatten-hotar-25000-jobb/

25000 jobb i farozonen, men vad gör det? Det drabbar ju främst glesbygsborna.
    Vi har redan flygskatt. Sex procent på inrikesresor. Att jämföra med 12 procents krogmoms. Vi slutade inte gå ut för att äta och dricka för det. Tvärtom. Kock är ett bristyrke.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?