• nihka

Har du förtroende för regeringen?

Borgaren skrev 2017-08-11 17:22:48 följande:
    Frågan gällde flygskatt, att införa flygskatt är ett skämt som bara ger mer pengar till politikerna att slösa bort, mer assistansfusk kanske?

KillBills uttalande stämmer inte , det är osant, ni bara sitter här och ljuger.

Flyget samlade utsläpp är en fjärt i rymden.  Det är sant.
    Jo KillBills utalande stämmer, "flygets utsläpp från svenskars resande är i princic jämförbar med utsläppen från bilismen. I länken nedan styks detta påstående.

http://www.ecoprofile.se/thread-2210-Att-flyga-eller-inte-flyga-%96-det-ar-fragan.html
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    Borgaren skrev 2017-08-11 17:27:22 följande:
    Jag är inte intresserad av din fokusförskjutning, den kan du hålla för dig själv.
    Frågan gällde 4 miljarder till fuskbolag. Det var JAG som tog upp att utbetalningarna pågått under 10 år, INTE regeringen. Hade du något att säga om sakinnehållet i mitt inlägg eller ville du bara gnälla lite till?
  • Borgaren
    nihka skrev 2017-08-11 18:09:03 följande:
    Frågan gällde 4 miljarder till fuskbolag. Det var JAG som tog upp att utbetalningarna pågått under 10 år, INTE regeringen. Hade du något att säga om sakinnehållet i mitt inlägg eller ville du bara gnälla lite till?
    Fokusförskjutning, du verkar inte intresserad av problemet, bara fokusförskjuta.
    Vad som hände för 10 år sen kan du påverka, hur?
  • nihka
    Borgaren skrev 2017-08-11 18:21:17 följande:
    Fokusförskjutning, du verkar inte intresserad av problemet, bara fokusförskjuta.
    Vad som hände för 10 år sen kan du påverka, hur?
    Frågan gällde 4 miljarder till fuskbolag. Utbetalningarna pågått under 10 år. Vad är det du har svårt att förstå med det?
  • nihka
    Borgaren skrev 2017-08-11 17:51:02 följande:

nihka skrev 2017-08-11 17:43:31 följande:
    Jo KillBills utalande stämmer, "flygets utsläpp från svenskars resande är i princic jämförbar med utsläppen från bilismen. I länken nedan styks detta påstående.

http://www.ecoprofile.se/thread-2210-Att-flyga-eller-inte-flyga-%96-det-ar-fragan.html
    Jag vet inte hur urusla ni är på att läsa och ta till er kunskap, man tycker synd om er.

Flyget står för ca 2-5%, bilismen för ca 30% av co2.  Det är allmän kunskap.

Skärp er eller lägg ner debatt på områden där ni  så uppenbart kommer till korta.
    Bara för att du citerar mitt ypperliga inlägg två gånger blir jag inte två personer (ni).

Jo, "flygets utsläpp från svenskars resande är i princip jämförbar med utsläppen från bilismen".

En flygplan släpper ut ungefär lika mycket CO2/km och passagerare som en bil. Ca 0,2 kg. Om man är flera i en bil blir det mer skonsamt mot miljön att åka bil än att flyga.

Varför är du alltid så otrevlig? Har du ont någonstans?
  • anaxo
    FDFMGA skrev 2017-08-11 11:45:54 följande:
    Tänkte på ett enskilt fall och ville inte överdriva.

Det var mer än 40 miljarder som Maud Olofsson slarvade bort genom att vägra lyssna på varningar om Vattenfalls katastrofköp av Nuon.

Fickpengar för henne tydligen, eftersom hon inte informerade Reinfeldt om denna lilla affärSkrattande
    hon ville heller inte stå till svars till medborgarna så hon vägrade att komma till KU men det blev ingen sandlåda beteende av oppositionen de begärde ej misstroende mot Fredrik o Anders? 

• FDFMGA
    anaxo skrev 2017-08-11 21:44:58 följande:
    hon ville heller inte stå till svars till medborgarna så hon vägrade att komma till KU men det blev ingen sandlåda beteende av oppositionen de begärde ej misstroende mot Fredrik o Anders? 

Nej, det var anmärkningsvärt, mycket anmärkningsvärt, att Maud Olofsson vägrade acceptera kallelsen till riksdagens konstitutionsutskott.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rindikh
    nihka skrev 2017-08-11 18:48:29 följande:

En flygplan släpper ut ungefär lika mycket CO2/km och passagerare som en bil. Ca 0,2 kg. Om man är flera i en bil blir det mer skonsamt mot miljön att åka bil än att flyga.

En Airbus 330 eller 340 (osäker på modell) drar ungefär som en moped/passagerare över riktigt långa flygsträckor.

Jag är emot höjd flygskatt. Utvecklingen inom flyget är intressant på miljöfronten. Det har hänt åtskilligt på tio år!! Nya snålare flygplan med aerodynamiska förbättringar och geared turbofans. Nåt som är på gång är också små elmotorer på flygplanens landningsställ som minskar behovet av att taxa med huvudmotorerna. Tonvis med flygbränsle sparas då per flygplan..

STÖR INTE DEN TEKNISKA UTVECKLINGEN MED EN OGIN JÄKLA SKATT säger jag. Vi måste ha flygplan!

Mindre propellermaskiner (ATR) börjar användas även på medeldistansflygningar. SAS flyger mycket ned CRJ 9000 även på längre sträckor..

Stör inte jakten på bränslesnålhet med skatter!!!

Eldrivna markfordon kommer på bred front nu.

Inför viktbegränsningar på passagerarnas bagage i stället.. Lägg straffskatt på tunga väskor över tio kilo.

Se över idiotin med taxfreesprit som flygs fram och tillbaka tvärs över kontinenten!

Lagstifta mot förbränningsmotordrivna arbetsfordon på flygplatserna. Lägg skatt på all dieseldrivna fordon..

Miljön är det allra viktigaste för framtiden men vi måste jobba smart. Inte med dumma klyschiga skatteförslag som bara ska lura väljarna att man gör något.
  • Rindikh

Jobba tillsammans med branschen i stället!

Fråga branschföreträdare vad man skulle kunna göra.

Blir så trött på politiker utan idéer.. Det enda de kan komma med är nya förbud och nya skatter.

• Rindikh

Tänk alltså.. Tänk att sossarna glömt bort missilfabriken i förtryckardiktaturen Saudiarabien som feministvänstersossen Leni Björklund tyckte va en sån bra idé att satsa på!

Den satsningen fick den borgerliga regeringen i sitt knä och ett borgerligt statsråd fick avgå.

All skuld låg på moderaterna som skulle ha avbrutit det dumma projektet tyckte S.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?