• Hararochkaniner

Ifall något parti verkligen tar tag i sjukvårdskrisen. Inför fygskatt, Tar bort nötkött från skolmenyn, lägger fram en lösning på boendesituationen, tar fram åtgärder för att stoppa utanförskapet, höjer skatten för den rikaste 5% så får de min röst.

Men men, i dagens läge så finns det bara pest eller kolera att välja mellan så jag väljer att rösta på det ända partiet som står för något vettigt. Piratpartiet.

• Borgaren
    Hararochkaniner skrev 2017-08-10 15:25:17 följande:

Ifall något parti verkligen tar tag i sjukvårdskrisen. Inför fygskatt, Tar bort nötkött från skolmenyn, lägger fram en lösning på boendesituationen, tar fram åtgärder för att stoppa utanförskapet, höjer skatten för den rikaste 5% så får de min röst.

Men men, i dagens läge så finns det bara pest eller kolera att välja mellan så jag väljer att rösta på det ända partiet som står för något vettigt. Piratpartiet.

Din röst, och 5% till, resten funderar kanske på att emigrera?:)
  • Borgaren

Mer total inkompetens..  är det nån som vill betala mer skatt kanske?, visst funkar hanteringen av våra pengar bra under den rlödgröna röran???  ursäkta den sanslösa ironin..

https://www.svd.se/f-kassans-facit-nara-4-miljarder-till-fuskbolag

• Hararochkaniner
    Borgaren skrev 2017-08-10 15:28:01 följande:
    Din röst, och 5% till, resten funderar kanske på att emigrera?:)
    Vad menar du? Att de 5% som ska få höjd skatt ska rösta med mig? Hi hi, nej det tror jag nog inte.Och flygskatt skulle det stå missade ett l
  • absalon

Om Rheinfeldt gör oväntad comeback som moderatledare och statsministerkandidat, kommer jag att rösta på honom och hans parti, precis som i de närmast tidigare valen. Tänk vilken grej, om Rheinfeldt satsar på comeback. En hel del moderat övertalning torde krävas.
    Eljest kommer jag att lägga min röst på Löfvén och sossarna, Tycker faktiskt allt bättre om "Svetsarn", som utvecklats åtskilligt i ämbetet.
    Ideologier struntar jag i för närvarande. Här handlar det om realpolitik.

• Rindikh
    Hararochkaniner skrev 2017-08-10 15:25:17 följande:

Regeringen har inget med sjukvårdens kris eller skolmatsedlarna att göra....

Det är också ruskigt svårt för någon regering att lösa boendesituationen eller lösa utanförskapet (hur hade du själv tänkt att det skulle gå till???).

Vilka skatter för de 5% rikaste vill du höja?
  • nihka
    Borgaren skrev 2017-08-10 15:11:54 följande:
    Jag är informerad, du är det inte.

Flyget står för 2-5% av utsläppen av co2, lite  olika svar från olika forskare.
    Sant. Men det var inte vad frågan gällde.

KillBill sa att "flygets utsläpp från svenskars resande i princip är jämförbart med utsläppen från bilismem"

Vilket stämmer. Till saken hör också att utsläppen från bilismem minskar i Sverige medan utsläppen från flyget ökar.

Du får läsa inlägg lite mer noga och om inte det hjälper be någon läsa dem och förklara vad det står innan du svarar.

Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    Borgaren skrev 2017-08-10 15:52:15 följande:

Mer total inkompetens..  är det nån som vill betala mer skatt kanske?, visst funkar hanteringen av våra pengar bra under den rlödgröna röran???  ursäkta den sanslösa ironin..

www.svd.se/f-kassans-facit-nara-4-miljarder-till-fuskbolag

När man lägger ut på privata aktörer får man ha samma granskning som med det allmäna. Så har inte skett. De här utbetalningarna går tillbaka 10 år i tiden. Det här är inte något enskilt partis "fel". Du får bredda blicken lite.

http://www.di.se/nyheter/assistansbolag-blaser-forsakringskassan-pa-stora-belopp/
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-08-11 09:38:00 följande:
    När man lägger ut på privata aktörer får man ha samma granskning som med det allmäna. Så har inte skett. De här utbetalningarna går tillbaka 10 år i tiden. Det här är inte något enskilt partis "fel". Du får bredda blicken lite.

www.di.se/nyheter/assistansbolag-blaser-forsa.../
    Jag tror att det har att göra med att S under så många år var totalt dominerande i svensk politik, partiet har liksom fått en papparoll gentemot andra partier.

Så om till exempel alliansen slarvat bort sisådär en 40 miljarder i någon bolagsaffär så är det såssarnas fel iallafall.

Jag var precis likadan när jag var riktigt liten. Hade jag gjort bort mig så blev jag arg på mamma Glad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?