• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Kung Markatta skrev 2017-08-13 19:07:32 följande:
    Förra året tyckte i alla fall Fridolin att den egna regeringens politik var skit:

www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-sagar-regeringe...

Fridolin har kallat den egna regeringens flyktingpolitik för "skit". Och i intervjun kritiserar han flera av den egna regeringens beslut om skärpta regler.

- De riskerar att bli kontraproduktiva och få fruktansvärda konsekvenser för enskilda.
    Och enligt Rataxes så har Fridolin till och med börjat demonstrera mot regeringens politik uppenbarligen tillsammans med nya migrationeministern.

Där ser man vad mycket gammelmedia mörkarÄpple
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    Förra året tyckte i alla fall Fridolin att den egna regeringens politik var skit:

www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-sagar-regeringe...

Fridolin har kallat den egna regeringens flyktingpolitik för "skit". Och i intervjun kritiserar han flera av den egna regeringens beslut om skärpta regler.

- De riskerar att bli kontraproduktiva och få fruktansvärda konsekvenser för enskilda.

Miljöpartiet ger besked i frågan om avvisningar.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Rataxes

Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2017-08-13 12:53:39 följande:
    Det är väl snarare en merit än ett problem?

Såg förresten att statsrådet Gustav Fridolin var på Medis för att demonstrera mot regeringens förda politik. Det är historisk nivå av smaklöshet. Det vore som om en av Palmes ministrar skulle demonstrera mot löntagarfonder för att sedan införa dem. Avgå då, Fridolin, om "du inte står ut"? Jag hade verkligen haft mer respekt för Fridolin om han avgick på grund av denna politik. Nu fyller hans makthunger mig enbart med förakt.
    Förresten, du skulle väl kunna tipsa Jönssonligans ledare, Kinberg Batra,  om din iakttagelse av en demonstrerande Fridolin.

Hennes plan är tydligen att samla misstroendeförklaringar som andra samlar frimärken. 
    Om även migrationsministern deltog i demonstrationen på Medborgarplatsen så kan ju hon också bli en del av Jönssonligans plan.

Glöm inte att informera om att det gammelmedia skriver om att ministrarna var där för att informera bara är vänsterpropaganda från DN.

Alla vet ju att alla journalister är miljöpartister och att de har en dold agendaÄpple
  • anaxo
    Borgaren skrev 2017-08-13 18:31:16 följande:
    Stämmer inte.
    Misstroende för sittande regeringsledarmöten har varit 1985, 1996, 1998, 2002, 2015, 2015 och 2017
    2017 har vi ej facit över än så där kan du ha rätt 
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2017-08-13 19:57:09 följande:

För min egen del tycker jag att originalet är obetalbart. bilden av Fridolin som gör ett porträtt av en nattmösseaktivist.

Du vet de där som tror på nyliberalismens utopia modell pojkrumsdröm. en stat där all skatt är stöld, utom till polis och militär, så pojkarna kan få ränna runt på nätterna och vara tyckmyckna :)

Petar dit en länk, vet inte hur det är med upphovsrätten.

http://gfx.bloggar.aftonbladet-cdn.se/wp-content/blogs.dir/428/files/2015/05/Skarmavbild-2015-05-20-kl.-10.23.06.jpg
  • K Markatta

Superdiplomaten Margot Wallström (S), vars första åtgärd som nytillträdd utrikesminister var att göra sig (och därmed Sverige) till ovän med både Israel och arabförbundet, anser sig nu vara som klippt och skuren för att förhandla mellan USA och Nordkorea!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/wallstrom-oppnar-for-att-medla-mellan-usa-och-nordkorea

Hurra! Vad skulle kunna gå fel?

• nihka
    Borgaren skrev 2017-08-13 15:50:10 följande:
    Du är tydligen inte ens en person som lyckas ta reda på verkligheten ang. flygets del av co2 utsläppen....det är som sagt 2-4% ca, lite olika svar beroende på hur forskarna mäter.

Jag kan låta lite otrevlig mot folk som försöker deltaga i diskussioner där de varken har kunskapen ELLER är villiga att ta till sig den.
    Du måtte ha grava läsproblem för jag har aldrig pratat om hur stor andel av det totala CO2-utsläppet som flyget står för utan bara vad samma sträcka i bil alternativt med flyg ger för utsläpp.

Nej, inte så, du är bara rätt och slätt otrevlig. Och nu är du avförd från FL. Good bye and good riddance. 
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • Rindikh

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-sagar-regeringens-flyktingpolitik

Vilken bra regering han har Löfven

Förtroendeingivande värre!
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2017-08-13 12:53:39 följande:
    Det är väl snarare en merit än ett problem?

Såg förresten att statsrådet Gustav Fridolin var på Medis för att demonstrera mot regeringens förda politik. Det är historisk nivå av smaklöshet. Det vore som om en av Palmes ministrar skulle demonstrera mot löntagarfonder för att sedan införa dem. Avgå då, Fridolin, om "du inte står ut"? Jag hade verkligen haft mer respekt för Fridolin om han avgick på grund av denna politik. Nu fyller hans makthunger mig enbart med förakt.
    Det är självklart en merit inom MP eftersom de medvetet satsat på att jobba med representanter för dessa grupper. Ihop om muslimska röster. När islamistiska imamer utfärdar fatwa att muslimer måste rösta på MP för "det är allahs vilja" - då har det gått ganska långt.

Jo , jag såg någon rubrik "En pojke bland män" eller nåt sånt.

Oklart hur tankegångarna går där. Borde hålla sig undan is största möjliga mån för att inte försäma läget för sig själv.

Tolv procents förtroende och sjunkande. Inte för att jag lider av det ...
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?