• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Själv tycker jag detta är värt att uppmärksamma:

http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/08/folj-med-in-pa-ud-och-ut-i-varlden----idag-lanseras-podcast-om-hur-det-ar-att-arbeta-som-diplomat/

Regeringen ger Pascalidou i uppdrag att göra porträtt av regeringens arbete på Utrikesdepartementet.

Blir nog ett fint hyllningsreportage, kan vi tro.

Sedan kan vi dra det en gång till i tråden om SVT när hon återkommer som programledarinna där efteråt.

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • FDFMGA
    Rindikh skrev 2017-08-14 09:15:21 följande:
    Vilken bra regering han har Löfven

Förtroendeingivande värre!
    Mars 2016Skrattande

När inte ens de briljanta högerdebattörerna på FL förmår presentera mer aktuella exempel så stiger mitt förtroende för regeringen ytterligare.

Detta med reservation för att inläggen om Fridolins och migrationsministern deltagande i en demonstration mot regeringens poltik inte enbart är produkterer av felkalibrerade folieparaboler.

Har ministrarna verkligen deltagit och inte bara informerat om regeringens politik som gammelmedia påstår så skulle mitt förtroende i stället minska.

Och i så fall borde Jönssonligans ledare Kinberg Batra snart ha en plan för nya misstroendevotum färdigSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2017-08-13 12:53:39 följande:
    Det är väl snarare en merit än ett problem?

Såg förresten att statsrådet Gustav Fridolin var på Medis för att demonstrera mot regeringens förda politik. Det är historisk nivå av smaklöshet. Det vore som om en av Palmes ministrar skulle demonstrera mot löntagarfonder för att sedan införa dem. Avgå då, Fridolin, om "du inte står ut"? Jag hade verkligen haft mer respekt för Fridolin om han avgick på grund av denna politik. Nu fyller hans makthunger mig enbart med förakt.
    En av aktivisterna tackar ministern för hans stöd:

https://twitter.com/MarziehAmiri1/status/895608624411811840

Mot den politik han själv har beslutat om då ...

Det där med att inte orka stå upp.
  • Flash Gordon

Det här är den danska versionen av samma samtal:

https://twitter.com/baboom_bd/status/896269592506576896

• Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-08-14 12:57:52 följande:
    En av aktivisterna tackar ministern för hans stöd:

twitter.com/MarziehAmiri1/status/895608624411811840

Mot den politik han själv har beslutat om då ...

Det där med att inte orka stå upp.
    Bra att Fridolin tar avstånd från regeringens politik. Om miljöpartiet fått sitta med i regeringen hade det varit annorlunda!
    TomteSkål
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Rataxes
    Abegayle70 skrev 2017-08-14 22:01:12 följande:
    Bra att Fridolin tar avstånd från regeringens politik. Om miljöpartiet fått sitta med i regeringen hade det varit annorlunda!
    TomteSkål

”Vi ska ha ordning och reda på flyktingmottagandet”
    Stefan Löfven, 11 nov 2015

”Har man fått avslag ska man lämna landet”
    Stefan Löfven,  9 apr 2017

Den som besöker Medborgarplatsen kan med egna ögon se det konkreta resultatet av Löfvens ”ordning och reda”  .
    :/

Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Flash Gordon

Jag vet inte vad jag tycker är värst kring protesterna på Medis:

Det massiva hyckleriet kring "barnen" och deras beslutade avslag eller den öppet pågående droghandeln som polisen inte klara av att stävja utan bara kan bevittna.

http://cornucopia.cornubot.se/2017/08/stockholmspolis-droghandel-pa.html

Undrar om den här delen av Sverige någonsin kommer att nyktra till?

• Flash Gordon

Sossarna vet i alla fall hur man ska säkra sin försörjning. Designar speciellt undantag i lotteri-lagen för deras eget A-lotteri:

http://www.blt.se/ledare/mycket-pa-spel-for-ssu/

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-08-15 05:11:08 följande:

Sossarna vet i alla fall hur man ska säkra sin försörjning. Designar speciellt undantag i lotteri-lagen för deras eget A-lotteri:

www.blt.se/ledare/mycket-pa-spel-for-ssu/

Förslaget från utredaren är att spel ska få arrangeras för allmännyttiga ändamål av exempelvis Rädda Barnen, Barncancerfonden, Världsnaturfonden, Riksidrottsförbundet, nykterhetsrörelsen och andra organisationer exempelvis politiska partier.  Tycker du att föreningar och organisationer exempelvis idrottsföreningar ska fråntas möjligheten att arrangera spel?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?