• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2017-08-20 11:19:06 följande:
    Går det att få prov på detta hat och högerextrema propaganda?

Tomma påståenden är intimt förenat med smutskastning.

Har du inte hängt med i media? Katrerina Janouch blev under vecka polisanmäld för ett Twitterinlägg och sparkades av Viking Line, Har du verkligen missat detta?

Googlar du så finner du mycket information om detta. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2017-08-20 11:34:12 följande:

Har du inte hängt med i media? Katrerina Janouch blev under vecka polisanmäld för ett Twitterinlägg och sparkades av Viking Line, Har du verkligen missat detta?

Googlar du så finner du mycket information om detta. 

Det var ett konstigt exempel på hat och högerextrem propaganda.

Hennes utspel i tjeckisk TV känns exempelvis mer relevanta om än inte hatiska.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2017-08-20 10:07:29 följande:
    "Då återstår bara för makten att försöka smutskasta den som sprider informationen. Och det är dömt att misslyckas."

Vilket skulle bevisas.
    Vad gör maktens nätkrigare när pålästa, smarta och verbala debattörer dyker upp från motståndarhåll?

Brunsmetande ("star nånstans mellan M och SD, SD:aren som inte kommit ut ur garderoben ännu osv.), förklenande epitet som "haverister" "högerextremister" etc.

Och så givetvis det obligatoriska "skrikhöger".
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KillBill
    Digestive skrev 2017-08-20 12:29:35 följande:
    Det var ett konstigt exempel på hat och högerextrem propaganda.

Hennes utspel i tjeckisk TV känns exempelvis mer relevanta om än inte hatiska.
    Janouch Twitterinlägg (som är anmält som förtal) och hennes senare kommentarer är mycket hatiska. Tom Ann Heberlein har ju tagit avstånd från Janouch inlägg.
  • Digestive
    KillBill skrev 2017-08-20 12:34:18 följande:
    Janouch Twitterinlägg (som är anmält som förtal) och hennes senare kommentarer är mycket hatiska. Tom Ann Heberlein har ju tagit avstånd från Janouch inlägg.
    Det var bra att Rossana Dinamarca satte ner foten - en journalist bör inte använda sin plattform på ett sådant vis - men jag får erkänna att jag har missat följdkommentarerna som du refererar till.

Du får hemskt gärna hänvisa mig till dessa då de verkar svåra att hitta, om det fortfarande går. Att de finns följdkommentarer är uppenbart när man söker på saken men de har troligtvis tagits bort och av uppenbara anledningar.

Om du med "hat" menade hennes relation till Rossana Dinamarca så är jag helt med på noterna.
  • KillBill

Intressant ledare från Expressen.

"Alliansledarna måste visa att de är vuxna människor. Vilt avfyrande av misstroendeförklaringar är föga förtroendeingivande fjortisfasoner"

http://www.expressen.se/ledare/alliansens-alla-misstroendehot-ar-fjortisfasoner/

• KillBill
    Digestive skrev 2017-08-20 13:07:55 följande:
    Det var bra att Rossana Dinamarca satte ner foten - en journalist bör inte använda sin plattform på ett sådant vis - men jag får erkänna att jag har missat följdkommentarerna som du refererar till.

Du får hemskt gärna hänvisa mig till dessa då de verkar svåra att hitta, om det fortfarande går. Att de finns följdkommentarer är uppenbart när man söker på saken men de har troligtvis tagits bort och av uppenbara anledningar.

Om du med "hat" menade hennes relation till Rossana Dinamarca så är jag helt med på noterna.
    Återkommer när jag hittar exempel men det kan vara så att mycket är bortplockat.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2017-08-20 12:31:34 följande:
    Vad gör maktens nätkrigare när pålästa, smarta och verbala debattörer dyker upp från motståndarhåll?

Brunsmetande ("star nånstans mellan M och SD, SD:aren som inte kommit ut ur garderoben ännu osv.), förklenande epitet som "haverister" "högerextremister" etc.

Retoriken är förkastlig och har bara ett syfte - uppvigling samt underblåsa hat och osakliga misstankar kring individer.

Kålsuparna är många i olyckligt polariserade frågor.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2017-08-20 12:31:34 följande:

Haha, vare sig Katerina Janouch eller för den delen FL:s skrikhöger drar sig för använda pejorativa benämningar på personer eller åsikter som inte tilltalar dem.

I den bästa av världar skulle väl all debatt vara saklig, nu lever vi inte i den bästa av världar.

Själv anser jag att det är kännetecknande för skrikhögern att man inte drar sig för att använda öknamn på politiska motsåndare eller åsikter, som t ex salladskommunister om MP, samtidigt som det blir ett herrans liv om skrikhögern känner sig förolämpad.

Och i sig är ju just detta ytterligare ett exempel på varför skrikhögern är en sådan träffande benämning.

Bifogar en länk där man kan se exempel på skrikhögern benämningar på MP: Vattenmeloner, haschtomatar etcetera, etcetera

Just benägenheten att vilja förolämpa men skrika i högan sky om man känner sig förolämpad är symptomatisk för Katerina Janouch och hennes följe.

http://gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m72532391-2.html?search=Rataxes&searchRange=5&searchField=3
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2017-08-20 14:53:01 följande:
    Haha, vare sig Katerina Janouch eller för den delen FL:s skrikhöger drar sig för använda pejorativa benämningar på personer eller åsikter som inte tilltalar dem.

I den bästa av världar skulle väl all debatt vara saklig, nu lever vi inte i den bästa av världar.

Själv anser jag att det är kännetecknande för skrikhögern att man inte drar sig för att använda öknamn på politiska motsåndare eller åsikter, som t ex salladskommunister om MP, samtidigt som det blir ett herrans liv om skrikhögern känner sig förolämpad.

Och i sig är ju just detta ytterligare ett exempel på varför skrikhögern är en sådan träffande benämning.

Bifogar en länk där man kan se exempel på skrikhögern benämningar på MP: Vattenmeloner, haschtomatar etcetera, etcetera

Just benägenheten att vilja förolämpa men skrika i högan sky om man känner sig förolämpad är symptomatisk för Katerina Janouch och hennes följe.

gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m72532391-2.html&searchRange=5&searchField=3
    Likadana tankar. Likadana idéer. Likadana uttryck. Samma arena. Samma motiv. Samma livsluft.

Utan att skämmas för en sekund stryper ni luften för de bättre alternativen. På den punkten är samarbetet totalt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?