• fimpen99

Har du förtroende för regeringen?

endast tomten är vaken..Skrattande

• FDFMGA

Det verkar som Riksgälden redan prisat in en socialdemokratisk valseger 2018, åtminstone har de inte korrigerat ner det prognosticerade överskottet för 2019.

"Riksgälden spår att statens betalningar kommer att visa ett överskott på 28 miljarder kronor 2017 och ett överskott på 47 miljarder kronor för 2018. För 2019 spås ett överskott på 55 miljarder kronor."

https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/stort-overskott-vantas-i-statens-budget-6879744

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-10-24 20:19:05 följande:
    Förändringarna som dryftas är blanda annat att den tidigaste pensionsåldern ska höjas från 61 till 63 år och att arbetsgivare inte ska kunna säga upp anställda förrän de fyllt 69 år. För närvarande slutar Las, lagen om anställningsskydd, att gälla när man fyller 67 år.

Från en mer tillförlitlig källa än Expressen

www.di.se/nyheter/regeringen-flaggar-for-hojd-pensionsalder/
    Här går de flesta män i pension vid 65-67 år ålder, kvinnor får lov att gå redan vid 62. När man fyller 67 får arbetsgivaren rätt att säga upp personen, som i Sverige alltså. Det har även varit tal om att höja kvinnors pensionsålder.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-10-25 12:56:26 följande:
    Här går de flesta män i pension vid 65-67 år ålder, kvinnor får lov att gå redan vid 62. När man fyller 67 får arbetsgivaren rätt att säga upp personen, som i Sverige alltså. Det har även varit tal om att höja kvinnors pensionsålder.
    Ungefär som i Sverige då.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir upprörda för att de som så önskar ska ha rätt att kunna behålla sin anställning tills de fyller 69.

Det tråkiga är väl i stället att tidigaste pensionsålder föreslås höjas  från 61 till 63. Det finns ju folk som har andra drömmar än att få arbeta i evighet och det finns också personer som har så krävande jobb fysiskt att de behöver kunna gå i pension tidigt.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-10-25 13:07:24 följande:

Jag förstår inte riktigt varför folk blir upprörda för att de som så önskar ska ha rätt att kunna behålla sin anställning tills de fyller 69.

Det tråkiga är väl i stället att tidigaste pensionsålder föreslås höjas  från 61 till 63. Det finns ju folk som har andra drömmar än att få arbeta i evighet och det finns också personer som har så krävande jobb fysiskt att de behöver kunna gå i pension tidigt.
    Precis, människor är olika, en del kan och vill jobba längre än 67 år, då ska de såklart få göra det. Andra behöver av olika alndedningar gå hem tidigare, då ska de såklart ha möjlighet till det också.
  • anaxo
    FDFMGA skrev 2017-10-25 13:07:24 följande:

Varför har man en siffra (idag 67) för den tid man inte får behålla sin anställning?
    i ett demokratiskt samhälle så bör man själv bestämma när man vill ta pension och hur länge man vill jobba (ha kvar sin anställning) 
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-10-25 13:23:47 följande:
    Precis, människor är olika, en del kan och vill jobba längre än 67 år, då ska de såklart få göra det. Andra behöver av olika alndedningar gå hem tidigare, då ska de såklart ha möjlighet till det också.
    Inte helt ot, eftersom kulturrelativism och brist på politiskt kurage inte är en okänd företeelse inom socialdemokratin.

En artikel om en kvinnlig lärare, judinna, som döljer sitt ursprung för att slippa undan rasismen.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/i-korridoren-har-jag-hort-elever-skrika-om-att-doda-judar/
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-10-27 12:45:17 följande:
    Inte helt ot, eftersom kulturrelativism och brist på politiskt kurage inte är en okänd företeelse inom socialdemokratin.

En artikel om en kvinnlig lärare, judinna, som döljer sitt ursprung för att slippa undan rasismen.

www.dn.se/nyheter/sverige/i-korridoren-har-jag-hort-elever-skrika-om-att-doda-judar/
    Fy tusan vad ledsen jag blir, tårarna rinner... Jag känner igen ett par namn från artikeln. Jag har googleöversatt artikeln så min fru också kan läsa den. Hon undrade vad som gjorde mig så ledsen.

Tack för att du delade.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-10-27 13:20:13 följande:
    Fy tusan vad ledsen jag blir, tårarna rinner... Jag känner igen ett par namn från artikeln. Jag har googleöversatt artikeln så min fru också kan läsa den. Hon undrade vad som gjorde mig så ledsen.

Tack för att du delade.
    Ja, det är en lika viktig som sorglig artikel där frågan "Hur har det kunnat bli så fel?" kanske måste besvaras för att det ska vara möjligt att sätta gränser för hatet.

Artikeln borde vara obligatorisk läsning, i synnerhet för politiker och alldeles särskilt för politiker som anser sig stå upp för alla människors lika värde. Kopierar in avslutningen:

Det kan kännas komplicerat när hatet kommer från muslimer, en grupp som också utsätts för mycket hat i dagens Sverige. Att muslimhatare ofta använder antisemitiska händelser som ett slagträ för att misstänkliggöra alla muslimer gör det inte mindre snårigt.

Men under tiden som människor förtränger och förminskar hatet mot judar, så fortsätter Monica att dölja en viktig del av sin identitet på jobbet.

Kvar hemma ligger hennes halssmycke med hebreiska bokstäver, de som bilder ordet "liv".

• KillBill
    FDFMGA skrev 2017-10-27 14:00:18 följande:
    Ja, det är en lika viktig som sorglig artikel där frågan "Hur har det kunnat bli så fel?" kanske måste besvaras för att det ska vara möjligt att sätta gränser för hatet.

Artikeln borde vara obligatorisk läsning, i synnerhet för politiker och alldeles särskilt för politiker som anser sig stå upp för alla människors lika värde. Kopierar in avslutningen:

Det kan kännas komplicerat när hatet kommer från muslimer, en grupp som också utsätts för mycket hat i dagens Sverige. Att muslimhatare ofta använder antisemitiska händelser som ett slagträ för att misstänkliggöra alla muslimer gör det inte mindre snårigt.

Men under tiden som människor förtränger och förminskar hatet mot judar, så fortsätter Monica att dölja en viktig del av sin identitet på jobbet.

Kvar hemma ligger hennes halssmycke med hebreiska bokstäver, de som bilder ordet "liv".

Ja antisemitismen finns tyvärr på många ställen i samhället både långt till höger och långt till vänster samt bland exempelvis muslimer. Sorgligt är det. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?