• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

Finansministern vill spara på assistansersättning

I en intervju i Ekot den 22 oktober KL 11 säger finansminister Magdalena Andersson att assistansersättning är ett område där det blir aktuellt att spara pengar för att klara ökade kostnader för flyktingmottagandet. Detta har väckt stark kritik inom brukarrörelsen som anser att grupper ställs mot grupper.

assistanskoll.se/20151023-Finansministern-vill-spara-assistansersettning.html
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-06 13:57:38 följande:

I en intervju i Ekot den 22 oktober KL 11 säger finansminister Magdalena Andersson att assistansersättning är ett område där det blir aktuellt att spara pengar för att klara ökade kostnader för flyktingmottagandet. Detta har väckt stark kritik inom brukarrörelsen som anser att grupper ställs mot grupper.

assistanskoll.se/20151023-Finansministern-vil...
    Nej, det gör hon inte.

Hon förekommer inte i Ekots 11-sändning överhuvudtaget.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • anaxo
    Tom Araya skrev 2017-11-06 13:57:38 följande:

assistanskoll.se/20151023-Finansministern-vill-spara-assistansersettning.html
    Var har du fått dessa felaktiga uppgifter ifrån??????
    Sprider du bara felaktigheter för egen vinning eller?
  • anaxo

I dag kom en ny rapport som visar att Sverige är även världsbäst i bidrag till mänskligheten.

En ny rapport rankar Sverige som det land som bidrar mest till mänskligheten. Särskilt när det kommer till välstånd, jämlikhet och hälsa.

? Sverige måste vara uttråkade av att komma först, säger den brittiska mannen som ligger bakom rapporten.

En ny rapport rankar Sverige som det land som bidrar mest till mänskligheten. Det visar en ny rankning som försöker mäta vilket land som ger mest till det allmänna.

Särskilt i kategorierna ?Välstånd och jämlikhet? samt ?Hälsa och välbefinnande? briljerar svenskarna.

? Sverige måste vara uttråkade av att komma först i varje index för länder, säger brittiska Simon Anholt som skapat indexet till The Local.

För att sammanställa ?Good Country Index? skapade Simon 35 kategorier som han sedan delade in i sju större kategorier. Inom dessa rankade han 163 länder

• nattuw

Jaha tydligen har vår utrikesminister ägnat sig åt samma saker som Östling (ordförande svenskt näringsliv) fått kritik för. Skillnaden tycks vara att det i Wallströms fall inte lett till någon offentlig kritik.

Citat:  "Under sin tid som EU-kommissionär valde Margot Wallström (S) att inte betala mer än den låga EU-skatten och tjänade mångmiljonbelopp. Partikamraterna i Europaparlamentet valde istället frivilligt svensk skattesats.".
    Jenny Sonesson GP:s ledarsida 2017-11-07

• FDFMGA

Att regeringen beslutat att köpa ett föråldrat amerikanskt luftvärnssystem, förmodligen för att hålla sig väl med USA, sänker mitt förtroende för regeringen.

https://www.di.se/nyheter/gustaf-tapper-miljardkopet-av-luftvarn-vacker-manga-fragor/

• Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-11-08 23:53:51 följande:

Att regeringen beslutat att köpa ett föråldrat amerikanskt luftvärnssystem, förmodligen för att hålla sig väl med USA, sänker mitt förtroende för regeringen.

www.di.se/nyheter/gustaf-tapper-miljardkopet-av-luftvarn-vacker-manga-fragor/

Jag ställer mig själv frågande till det beslutet, då jag höll fransk-italienska Aster/Samp/T som min personliga favorit då det är ett nyare, mer modernt, mindre personalkrävande och billigare system.

Att Patriot är föråldrat är dock något överdrivet. Systemet utvecklas i stort sett kontinuerligt med nya robotar, nya sensorer e.t.c. vilket gör att det fortfarande är väldigt attraktivt hos många länder, till skillnad mot Aster som bara finns i bruk hos Frankrikes och Italiens militära styrkor.

När jag läste nedan länkat utlägg på Facebook om de båda systemen i jämförelse blir valet av Patriot ändå till viss del begripligt, även om jag fortfarande inte håller med om beslutet.
    https://www.facebook.com/groups/493861750631335/permalink/2036863619664466/?hc_location=ufi
  • Tom Araya
    anaxo skrev 2017-11-07 18:26:47 följande:

I dag kom en ny rapport som visar att Sverige är även världsbäst i bidrag till mänskligheten.

En ny rapport rankar Sverige som det land som bidrar mest till mänskligheten. Särskilt när det kommer till välstånd, jämlikhet och hälsa.

? Sverige måste vara uttråkade av att komma först, säger den brittiska mannen som ligger bakom rapporten.

En ny rapport rankar Sverige som det land som bidrar mest till mänskligheten. Det visar en ny rankning som försöker mäta vilket land som ger mest till det allmänna.

Särskilt i kategorierna ?Välstånd och jämlikhet? samt ?Hälsa och välbefinnande? briljerar svenskarna.

? Sverige måste vara uttråkade av att komma först i varje index för länder, säger brittiska Simon Anholt som skapat indexet till The Local.

För att sammanställa ?Good Country Index? skapade Simon 35 kategorier som han sedan delade in i sju större kategorier. Inom dessa rankade han 163 länder

Det är säkert en stor tröst för de som inte får ta del av detta...
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-09 01:30:25 följande:
    Jag ställer mig själv frågande till det beslutet, då jag höll fransk-italienska Aster/Samp/T som min personliga favorit då det är ett nyare, mer modernt, mindre personalkrävande och billigare system.

Att Patriot är föråldrat är dock något överdrivet. Systemet utvecklas i stort sett kontinuerligt med nya robotar, nya sensorer e.t.c. vilket gör att det fortfarande är väldigt attraktivt hos många länder, till skillnad mot Aster som bara finns i bruk hos Frankrikes och Italiens militära styrkor.

När jag läste nedan länkat utlägg på Facebook om de båda systemen i jämförelse blir valet av Patriot ändå till viss del begripligt, även om jag fortfarande inte håller med om beslutet.
    www.facebook.com/groups/493861750631335/perma...
    Jag tror att köpet av Patriot-systemet inkluderar att Sverige köper sig en försäkran från USA om Natobeskydd i händelse av att vi blir angripna av Ryssland.

Ett dyrt köp mot bakgrund av att USA:s nuvarande president inte är pålitlig.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-08 23:53:51 följande:

www.di.se/nyheter/gustaf-tapper-miljardkopet-av-luftvarn-vacker-manga-fragor/

Det är inte föråldrat, det är väl beprövat. Polen har också valt Patriot, med "David's Sling" missiler, effektivare och en tiondel av kostnaden/missil. Kallas även "Skyceptor".
    have a dream for breakfast and another one for life
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?