• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

man och nöjd skrev 2017-11-09 23:46:40 följande:
    Du har så rätt. I detta fall får 1,3 miljoner + soc.avgifter anses mycket lite. Man bör heller inte fundera över vad skattebetalarna får för dessa pengar. Det tar ju trots allt bara 30 år för en låginkomsttagare att betala in dessa belopp till staten, så det gör ju inget om man slösas bort.
    Nja, du mäste nog försöka lära dig skillnaden mellan statskassan och socialdemokraternas partikassa.

Det är inte så svårt att förtstå den skillnaden som det kan te sig i förstone.

Lycka tillSkrattande

För övrigt kommer en hel del av de 1,3 miljoner som S betalar henne att gå till statskassan. Skulle man tro på skrikhögern så skulle väl i stort hela bekoppet gå till skatt, men skrikhögern saknar ju trovärdighet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-11-09 22:53:59 följande:
    Det var mycket pengar. Det tar ju hela fem minuter för de fyra storbankerna att tjäna ihop så mycket på våra bolån. Tur att det inte är vi skattebetalare som belastas utan S-kassan.
    S-kassan som får pengar från skattebetalare och fackets medlemmar.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-09 16:22:49 följande:
    Ja, det här blir intressant att se hur de gör med. Om köp av Israeliska robotar bromsas så blir Patriot mer av ett nerköp. Detta borde man ha varit överens om innan man bestämmer sig för att köpa Patriot.

Ja, rimligen.

Men politiken kan bjuda på en del överraskningar ibland.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-11-10 00:29:08 följande:
    Nja, du mäste nog försöka lära dig skillnaden mellan statskassan och socialdemokraternas partikassa.

Det är inte så svårt att förtstå den skillnaden som det kan te sig i förstone.

Lycka tillSkrattande

För övrigt kommer en hel del av de 1,3 miljoner som S betalar henne att gå till statskassan. Skulle man tro på skrikhögern så skulle väl i stort hela bekoppet gå till skatt, men skrikhögern saknar ju trovärdighet.
    ...och sossar har nödvändigtvis inte den skattemoral de förespråkar...
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-10 00:32:14 följande:
    ...och sossar har nödvändigtvis inte den skattemoral de förespråkar...
    Hm, jag tror nog hon kommer att skatta för de 1,3 miljonerna.

För övrigt motsvarar det antagligen en årslön för henne. Det är inte orimligt att man får en årslön om man får sparken, åtminstone inte om man är anställd på sådana premisser.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-11-10 00:36:41 följande:
    Hm, jag tror nog hon kommer att skatta för de 1,3 miljonerna.

För övrigt motsvarar det antagligen en årslön för henne. Det är inte orimligt att man får en årslön om man får sparken, åtminstone inte om man är anställd på sådana premisser.
    De flesta får inte en årslön när de får sparken.
  • Tom Araya
    Uppdrag granskning Säsong 18 - Paradisläckan: del 1

Panamadokumenten fick Islands statsminister att avgå. Nu kommer det ett nytt internationellt avslöjande, där spåren leder till några av Sveriges näringslivstoppar, och politiker på allra högsta internationella nivå.

https://www.svtplay.se/video/15721964/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-extra-sasong-18?start=auto&tab=2017
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-11-10 02:06:39 följande:
    Uppdrag granskning Säsong 18 - Paradisläckan: del 1

Panamadokumenten fick Islands statsminister att avgå. Nu kommer det ett nytt internationellt avslöjande, där spåren leder till några av Sveriges näringslivstoppar, och politiker på allra högsta internationella nivå.

www.svtplay.se/video/15721964/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-extra-sasong-18&tab=2017
    På vilket sätt kopplar du detta inlägg till regeringen? Här handlar det om näringslivstoppar som har skatteplanerat och det är framförallt bristande moral i näringslivet som är problemet.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-09 14:47:44 följande:
    Ja, jag såg i DI-artikeln att det tydligen fungerar om man köper till missiler från Israel.

Det kan bli en intressant diskussion - ska vi ha ett icke-fungerande luftvärn eller köpa vapen av Israel.

10 miljarder är ju pengar det också, faktiskt lika mycket som de fyra storbankerna tjänar på bolånen per månadGlad
    King Markatta skrev 2017-11-09 13:18:10 följande:
    Det är säkert den typ av robot som Försvarsmakten vill ha men det ena regeringspartiet MP samt Israelhataren Wallström lär väl protestera högljutt.

Enligt uppgifter i utländsk media väntas Polen som en del av sin affär betala runt motsvarande 10 miljarder kronor till den israeliska tillverkaren.
    Ska bli intressant att höra ramaskriet från BDS-haveristerna om Davids Sling köps in.

have a dream for breakfast and another one for life
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-11-10 12:07:50 följande:
    Ska bli intressant att höra ramaskriet från BDS-haveristerna om Davids Sling köps in.

Jag är så fåkunnig på området att jag blev tvungen att googla på BDS.

Vet heller inte vad som gäller för import av krigsmaterial från Israel eller ens om ISP har några synpunkter på Israel i fråga om export dit, i den mån Sverige exporterar vapen dit.

Jag tänker bara att om jag själv köper en mobil så förutsätter jag att det finns en fungerande laddare till den :)
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?