• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

man och nöjd skrev 2017-12-14 20:59:20 följande:
    Finns det nåt annat land på behörigt av stånd från denna konflikt, som lägger så mycket energi på den?

Jämför gärna med Nordkorea. Hur mycket energi lägger vi i Sverige på de hemnska brott mot mänskligheten som där begås?

Många EU länder, USA, Ryssland osv. Israel-Palestina konflikten engagerar många av världens länder. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-12-14 16:41:51 följande:
    Jag skulle också gärna se Israel som en sekulär stat, iofs så är det inte så stor skillnad på folk som du verkar vilja göra gällande, alla medborgare har redan idag samma rättigheter. Det många retar sig på här är de ultraortodoxas räkmacka.

Problemet med en tvåstatslönsing är att idag finns det ingen vettig motpart för Israel. Att förhandla med en motpart som vill utplåna dig är inte riktigt tilltalande.

Ska se om jag hittar något om det där med SD, sökte på deras propagandasida "skamnytt", men fastnade i träskamarkerna i kommentarsfälten Kräks
    https://www.svd.se/sd-sverige-bor-flytta-ambassaden-till-jerusalem
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-12-14 21:03:51 följande:

Många EU länder, USA, Ryssland osv. Israel-Palestina konflikten engagerar många av världens länder. 

En hypotes är att Palestina-tramset upptar en löjligt stor del av svenskt mediautrymme. Varför är den intressant?
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-12-14 20:51:09 följande:

När du beskriver hur du ser på alliansens Israel-palestinapolitik under åren 2007 och 2014 så får du gärna ägna dig åt hur du ser på att Carl Bildt i uppgraderade den palestinska representationen (ett Palestina som styrdes av i huvudsak Hamas) till ambassad och som har krävt att blockaden mot Gaza hävs och att Gaza måste bli en del av den palestinska administrationen.  

Det skulle också vara intressant att få höra hur du ser på extremistiska ultraortodoxa judar. Som jag ser det så finns det vidrigheter på bägge sidor i Israel-Palestina konflikten som alla borde vara kritiska till.

Under tiden kan du ju ägna dig åt att svara på vad du tycker om broderskapsrörelsen, Reepalu m.fl frågor du ständigt duckar för.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-12-14 21:17:29 följande:

Under tiden kan du ju ägna dig åt att svara på vad du tycker om broderskapsrörelsen, Reepalu m.fl frågor du ständigt duckar för.

Jag sympatiserar självklart inte med personer som är antisemiter eller som inte stödjer utsatta judar.

Nu är det din tur.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-12-14 20:51:09 följande:

När du beskriver hur du ser på alliansens Israel-palestinapolitik under åren 2007 och 2014 så får du gärna ägna dig åt hur du ser på att Carl Bildt i uppgraderade den palestinska representationen (ett Palestina som styrdes av i huvudsak Hamas) till ambassad och som har krävt att blockaden mot Gaza hävs och att Gaza måste bli en del av den palestinska administrationen.  

Det skulle också vara intressant att få höra hur du ser på extremistiska ultraortodoxa judar. Som jag ser det så finns det vidrigheter på bägge sidor i Israel-Palestina konflikten som alla borde vara kritiska till.

Jag tycker att Carl Bildt är (insert valfri svordom) bl.a. pga han likställde Bibi med hamas. Att likställa en israelisk politiker med en genocidal rörelse är väl ganska förvridet, dumdristiskt, idiotiskt för att inte säga andra ord som är värre. Den demonisering som sker av Israel från Bildt och Wallström innebär ju som konsekvens, inte på grund av, att Israel behandlar Sverige som inget annat land behandlas.

Jag har skrivit vad jag tycker om de ultraortodoxa i andra inlägg och i andra trådar. Jag betraktar dem som likställda SD, Jehovas Vittnen och andra toksekter. Om jag hade något att säga till om skulle de inte kunna åka räkmacka längre. Det finns många fler än jag som har samma åsikt om dem.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-12-14 21:19:06 följande:
    Jag sympatiserar självklart inte med personer som är antisemiter eller som inte stödjer utsatta judar.

Nu är det din tur.
    Så bra, då kanske du förstår varför jag inte hyser några varmare känslor för vissa grupper inom ditt parti?

Däremot finns det socialdemokrater som jag högaktar, t.ex. Nalin Pekgul.

https://mitti.se/nyheter/pekgul-davidsstjarna-markera/

Om det fanns fler Sossar av hennes kaliber skulle t.o.m. jag kunna tänka mig att rösta S. Men så länge partiet inte officellt tagit avstånd från knäppskallarna i broderskapsrörelsen m.fl är det uteslutet.

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-12-14 21:59:19 följande:
    Så bra, då kanske du förstår varför jag inte hyser några varmare känslor för vissa grupper inom ditt parti?

Däremot finns det socialdemokrater som jag högaktar, t.ex. Nalin Pekgul.

mitti.se/nyheter/pekgul-davidsstjarna-markera/

Om det fanns fler Sossar av hennes kaliber skulle t.o.m. jag kunna tänka mig att rösta S. Men så länge partiet inte officellt tagit avstånd från knäppskallarna i broderskapsrörelsen m.fl är det uteslutet.
    Det finns många sympatiska socialdemokrater! Glad

• Abegayle70
    KillBill skrev 2017-12-14 22:05:29 följande:
    Det finns många sympatiska socialdemokrater! Glad
    Några iallafall. Jag kan räkna upp långt fler osympatiska.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-12-14 22:17:01 följande:
    Några iallafall. Jag kan räkna upp långt fler osympatiska.

Vi tycker olika. Socialdemokraterna är ett pragmatiskt parti både i svensk inrikespolitik och när det gäller synen på Israel-Palestinakonflikten.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?