• Abegayle70

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-12-31 18:50:39 följande:
    Det tror jag inte.

Däremot så kan man på goda grunder diskutera om huruvida Israel är oöverträffade när det gäller stöd till rasistiska stater. Man kan också här på FL lite då och då konstatera att Israelvänner omfamnas och omfamnar "skribenter" som i andra sammanhang uttrycker sig hatiskt mot judar.

Lite samma märkliga uttryck som man kan finna inom SD, där partiet officiellt är mycket välvilligt inställt till Israel medan åtskilliga anhängare är antisemiter.

För min egen del så föredrar jag att hålla rasiter på avstånd, oavsett vilka rasisterna föredrar att hata.
    Du kanske kan ge exempel på dessa skribenter? Jag känner inte till några.

Förresten vore det hedersamt att hålla rent framför egen dörr innan man börjar anklaga andra för stöd till onämnbara.

Sveriges stöd till tyranner är välkänt:

Mugabe, 5.5 miljarder, 15 000 oliktänkande mördade.
    Nordkorea 40 miljoner varje år, till ett land som utvecklar kärnvapen?
    Vill du ha fler exempel?
    have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-12-31 16:43:19 följande:

Förresten, är Margot Wallström på islamisternas eller motståndarnas sida i Iran?
    Besvärligt läge för henne, demonstranter som skriker "no more Gaza" kan man väl inte stödja?

I Svensk utrikespolitik är mänskliga rättigheter, demokrati och rättsstatens principer fundamentala hörnstenar och Sveriges regering är mycket kritisk mot bl.a. Iran för att man inte lever upp till grundläggande krav på mänskliga rättigheter (i synnerhet när det gäller kvinnor).  Vill du veta mer om regeringens syn på svensk utrikespolitik så är detta ett bra dokument att läsa.

http://www.regeringen.se/48fac0/contentassets/b95748aea48940eb81c85b6ef60eb84b/manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-i-svensk-utrikespolitik-skr-20161762.pdf 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-01 15:07:41 följande:
    Du kanske kan ge exempel på dessa skribenter? Jag känner inte till några.

Förresten vore det hedersamt att hålla rent framför egen dörr innan man börjar anklaga andra för stöd till onämnbara.

Sveriges stöd till tyranner är välkänt:

Mugabe, 5.5 miljarder, 15 000 oliktänkande mördade.
    Nordkorea 40 miljoner varje år, till ett land som utvecklar kärnvapen?
    Vill du ha fler exempel?
    Nej, jag kan inte rakt av peka ut signaturer som jag anser använder sig av VPN-konton för att kunna kringgå tidigare avstängningar. Det är inte tillåtet att ankalga någon för att trolla, enligt FL:s regler.

Minns du när jag i en tråd blev anklagad för att vara jude och du och jag var överens om att betrakta detta som en hedersbetygelse. Den person som kom med anklagelsen blev bannad från FL, men tror du att hen lät nöja sig med detta eller bara skapade ett nytt konto.

Jag ogillar rasism i allmänhet, inte bara antisemitism.

Jag anser nog förresten att jag håller rent framför egen dörr, åtminstone är den stängd för rasister.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-01 16:04:59 följande:

I Svensk utrikespolitik är mänskliga rättigheter, demokrati och rättsstatens principer fundamentala hörnstenar och Sveriges regering är mycket kritisk mot bl.a. Iran för att man inte lever upp till grundläggande krav på mänskliga rättigheter (i synnerhet när det gäller kvinnor).  Vill du veta mer om regeringens syn på svensk utrikespolitik så är detta ett bra dokument att läsa.

www.regeringen.se/48fac0/contentassets/b95748aea48940eb81c85b6ef60eb84b/manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-i-svensk-utrikespolitik-skr-20161762.pdf 

Ett ickesvar.

Inte ett dugg förvånad, det inväntas väl fortfarande besked om hur det "kära systerpartiet" ställer sig i frågan. Man kan ju inte stöta sig med de största mottagarna av sbvenskt bistånd, även om de råkar vara hitlers nutida arvtagare.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-01-01 16:35:21 följande:
    Nej, jag kan inte rakt av peka ut signaturer som jag anser använder sig av VPN-konton för att kunna kringgå tidigare avstängningar. Det är inte tillåtet att ankalga någon för att trolla, enligt FL:s regler.

Minns du när jag i en tråd blev anklagad för att vara jude och du och jag var överens om att betrakta detta som en hedersbetygelse. Den person som kom med anklagelsen blev bannad från FL, men tror du att hen lät nöja sig med detta eller bara skapade ett nytt konto.

Jag ogillar rasism i allmänhet, inte bara antisemitism.

Jag anser nog förresten att jag håller rent framför egen dörr, åtminstone är den stängd för rasister.
    Det går alldeles utmärkt att skicka privata meddelanden. Min inbox är öppen för alla utom för ett par sverigedemoktater som betedde sig oförskämt.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-01 20:28:29 följande:

Ett ickesvar.

Inte ett dugg förvånad, det inväntas väl fortfarande besked om hur det "kära systerpartiet" ställer sig i frågan. Man kan ju inte stöta sig med de största mottagarna av sbvenskt bistånd, även om de råkar vara hitlers nutida arvtagare.

Det är visst ett svar och tar du till dig innehållet i länken jag postade så ser du att svaret är rätt omfattande. Sverige riktar tydlig kritik mot att den iranska regimen inte respekterar grundläggande mänskliga rättigheter.

Vet du att jag väntar på svar från dig i tråden om Israels huvudstad?
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-01 20:39:39 följande:
    Det är visst ett svar och tar du till dig innehållet i länken jag postade så ser du att svaret är rätt omfattande. Sverige riktar tydlig kritik mot att den iranska regimen inte respekterar grundläggande mänskliga rättigheter.

Skrivelsen är daterad 8 dec. 2016. Du kan ju försöka inbilla någon annan att den har någonting med dagens situation i Iran att göra.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-01 20:39:39 följande:

Jaså väntar du? Stackars dig, jag skulle kunna länka till ett antal frågor som du valt att ducka för men orkar inte bry mig, det blir bara nonsens, om du ens svarar.
  • Abegayle70

FN är tysta

EU är tysta.

den svenska regeringen är så klart tyst. Knäpptyst när den iranska diktaturen mördar sina medborgare. Naturligvis inte ett ord om "utomrättsliga avrättningar", det är helt förbehållet Israel.

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-01 20:44:02 följande:
    Skrivelsen är daterad 8 dec. 2016. Du kan ju försöka inbilla någon annan att den har någonting med dagens situation i Iran att göra.
    Om Regeringen var mycket kritisk till den Iranska regimens hantering av mänskliga rättigheter INNAN den senaste tidens proteströrelse tror du då att regeringen är mer eller mindre kritisk mot den Iranska regimen idag?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?