Anton Chigurh skrev 2017-12-23 15:34:57 följande:
Så det tycker många med dig....!!!
Typ merparten av dagens ledarsidor då. För dom allra flesta är ju helt överens med dig.
Eller har jag möjligen massuppfittat något.
Tja, jag vet inte vilka ledarsidor som anser att regeringen börjat inte att folk inte är så jävla korkade som regeringen trodde, men det går säkert att hitta alternativmediaförklaringar av konspirationsteoretisk modell där regeringen inser att de måste agera annorlunda för att kunna fortsätta att driva Sverige mot ekonomisk ruin, eller mot att bli ett Swerabia eller kanske bara mot ett nyliberalt paratis där arbetskraften slåss om låglönejobben.
Däremot så har det skett ett paradigmskifte i den politiska debatten där man numer har en i mitt tycke bättre balans kring för- och nackdelar med invandring i allmänhet och integrationsens förutsättningar i synnerhet.
Den balansen borde ha kommit tidigare, men hursomhelst finns det inte mycket utrymme för kulturrelativism kvar i den politiska debatten.
Det vanligt folk ofta har en tendens att göra är att relatera till sig själva. Jag gör det åtminstone - alltså mitt perspektiv kring integration blir ofta vad jag skulle kräva av mig själv om jag tvingades fly till en för mig främmande kultur.
Att det inte alltid är helt enkelt att anpassa sig och respektera de regler och normer som gäller där man är "gäst" märks till och med tydligt här på Familjeliv om man ser till vissa högerpopulisters förhållningssätt till forumet.