• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2018-01-21 13:29:12 följande:

Hm, Medborgarplatsen på Södermalm som immigantområde eller förort.

Tja, man hänger definitivt inte med  när skrikhögern lär ut socialgeografiSkrattande
    Ajajaj... från och med imorgon kommer även Aftonblaskan vara skrikhöger:

https://twitter.com/Aftonbladet/status/954980194284130304
  • FDFMGA
    King Markatta skrev 2018-01-21 13:42:29 följande:
    FDFMGA skrev 2018-01-21 13:29:12 följande:

Ajajaj... från och med imorgon kommer även Aftonblaskan vara skrikhöger:

twitter.com/Aftonbladet/status/95498019428413...
    Varför då, påståendet de gör är ju korrekt.

Däremot är Södermalm inte någon förort eller immigrantområde som tidningen du länkade till påstod.

Visst, Aftonbladet är ingen höjdarläsning men nog känner deras journalister till skillnaden mellan Tensta och Söder.

I vanliga fall brukar ju för övrigt skrikhögern hojta om att alla journalister bor på Söder, dricker latté och är verklighetsfrånvändaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    happy cooking skrev 2018-01-21 15:18:14 följande:
    Att du orkar...
    Tja, jag fick aldrig uppleva drömmen att vara lärare för förskoleklassen, men Familjeliv tycks vara ett gott substitut.

Södermalm som förortsområde - ja jag säger då detSkrattande
  • skrik
    FDFMGA skrev 2018-01-21 15:33:46 följande:
    Tja, jag fick aldrig uppleva drömmen att vara lärare för förskoleklassen, men Familjeliv tycks vara ett gott substitut.

Södermalm som förortsområde - ja jag säger då detSkrattande
    Hmmm, södermalm är väl snarare området som tror att Sverige består av just Södermalm.
  • FDFMGA
    skrik skrev 2018-01-21 16:31:50 följande:
    Hmmm, södermalm är väl snarare området som tror att Sverige består av just Södermalm.
    Nja, ett område tror inget.

Människor och kanske djur kan tro - men byggnader tänker överhuvudtaget inteSkrattande
  • vänstermuppen

Bokstavskombinationen tror sig vara smart, men har svårt skilja på byggnader och område

• Abegayle70

Jag läste att utrikesministern ska äta lunch med Abu Mazen (Abbas) i morgon. En passande fråga att ställa till presidenten med en månadslön på $1 000 000 skulle vara:

have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70
    Abegayle70 skrev 2018-01-21 18:15:59 följande:

Jag läste att utrikesministern ska äta lunch med Abu Mazen (Abbas) i morgon. En passande fråga att ställa till presidenten med en månadslön på $1 000 000 skulle vara:

glömde länken

http://www.regeringen.se/artiklar/2018/01/libyen-och-israel-palestina-pa-eu-utrikesministermote/
  • Abegayle70

Terrorister får bidrag från Sverige:

https://tobiastankar.wordpress.com/2018/01/21/svensk-stiftelse-hyllar-terrorist-far-bistand-fran-sverige/

Svensk stiftelse hyllar terrorist, får bistånd från Sverige

Frihetsteatern är inte bara registrerad som en stiftelse i Sverige  utan får del av mångmiljonbelopp från svenska biståndsmyndigheten Sida och Postkodslotteriet.
  • DEADBEEF
    Tom Araya skrev 2018-01-21 13:39:58 följande:
    Jag är inte imponerad.

-Jag ser få satsningar i offentlig service med brister.
    -Jag ser inga ansträngningar att få fart på bostadsbyggandet.
    -Jag ser inga satsningar på rättsväsende och försvar.
    -Jag ser ingen långsiktig och fungerande plan för integration och sysselsättning av invandrade.

-Däremot ser jag en enorm börda av hundratusentals flyktingar som nu ska slussas ut till egna boenden, för vilket det krävs bostäder som inte finns.
    -En sjukvård med stora brister i kapacitet och tillgänglighet, samtidigt som personalen flyr.
    -Ett försvar, en poliskår och ett rättsväsende som kräver stora tillskott av resurser och även här har man på sina håll svårigheter i att rekrytera och behålla personal.
    -En skola som inte klarar av att ge en god arbetsmiljö och leverera en utbildning av kvalitet.

En aning ironiskt är att de som knorrar mest över svårigheterna att ta emot flyktingar ofta är m-styrda kommuner.

Det är ingen konst eller prestation att imponeras av när man lyckas spara pengar, förbättra ekonomin, sänka skatter, betala av skulder e.t.c. om man i så hög grad undvikit att investera i de behov som finns, utan bara skjutit upp dem till att bli en efterkommande regerings problem.
    Hur kan du förvänta dig stora offentliga satsningar så länge inte ens halva befolkningen arbetar. Det finns inte hur mycket pengar som helst.

Man kan ta ännu mer från de som arbetar, men det blir kontraproduktivt. Arbetsviljan går ner kraftigt när nästan allt går i skatt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?