• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2018-01-21 15:33:46 följande:
    Södermalm som förortsområde - ja jag säger då detSkrattande
    Ja, det säger du men ingen annan. Inte heller Times.

Under tiden passar även SVT på att påminna om regeringens trygghetsarbete:

• Tom Araya
    DEADBEEF skrev 2018-01-21 21:32:52 följande:
    Hur kan du förvänta dig stora offentliga satsningar så länge inte ens halva befolkningen arbetar. Det finns inte hur mycket pengar som helst.

Man kan ta ännu mer från de som arbetar, men det blir kontraproduktivt. Arbetsviljan går ner kraftigt när nästan allt går i skatt.
    Jag argumenterar för att regeringen Reinfeldt inte gjorde några större ekonomiska prestationer att imponeras av.

Vissa investeringar kan ju, om man låter bli dem, ge svåra konsekvenser med bl.a. höga kostnader.

Att det finns begränsningar i ekonomiska medel och andra resurser verkade Reinfeldt och Borg inte ha haft en tanke på i sin flyktingpolitik i alla fall.
  • FDFMGA
    King Markatta skrev 2018-01-21 22:09:40 följande:
    Ja, det säger du men ingen annan. Inte heller Times.

Under tiden passar även SVT på att påminna om regeringens trygghetsarbete:

Tja, jag kan ha en viss förståelse för att en engelsk tidning illustrerar "immigration area" med en bild av Södermalm, med det blir en smula absurt när du förmedlar detta vidare, möjligen i god tro, men ändå.

Den svenska skolans misslyckande tycks vara formidabelt på sina håll och kanterSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2018-01-22 07:20:18 följande:
    Tja, jag kan ha en viss förståelse för att en engelsk tidning illustrerar "immigration area" med en bild av Södermalm, med det blir en smula absurt när du förmedlar detta vidare, möjligen i god tro, men ändå.

Den svenska skolans misslyckande tycks vara formidabelt på sina håll och kanterSkrattande
    Bilden var en illustration till artikeln som helhet och inte endast till underrubriken som du vill göra gällande.

Du får gärna säga något om innehållet i artikeln också  Glad
  • FDFMGA
    King Markatta skrev 2018-01-22 07:45:33 följande:
    Bilden var en illustration till artikeln som helhet och inte endast till underrubriken som du vill göra gällande.

Du får gärna säga något om innehållet i artikeln också  Glad
    Tyvärr, man var tvungen att registrera sig för att få ta del av artikeln, jag tror inte att jag känner behov av lämna ut personliga uppgifter till en brittisk tabloid.

Men din mission just nu är väl att ge exempel som ska visa på hur Sverige uppfattas utomlands. Och det är klart, om skjutningarna och gängkriminaliteten fortsätter så kommer sverigebilden så småningom att krackelera.

Samtidigt är det så lätt att förledas till tron att nu är för alltid. Jag anser inte att man kan begära att en S-regering med svag förankring i riksdagen ska kunna komma tillrätta med konsekvenserna av åtta års alliansstyre över en natt - men inte desto mindre är jag framtidsoptimist.

Jag tror att man om åtta år kan titta tillbaka på tiden av handgranatsuppgörelser, bombattentat mot polisstationer, väpnade rån där en åttaåring kan vara offret - eller gärningsman - och utan någon större sentimentalitet konstatera att det är skönt att kulturrelativismen är död och begraven för gott.
  • jjj hhh

Vad någon tror om framtiden är totalt ointressant. Skribenten ifråga förespråkar 2 Allianspartier i en blocköverskridande regering. Samma partier som skribenten anser vanstyrde Sverige i 8 år.

• Anton Chigurh

Jag har en känsla av att många goda och hederliga medborgare utanför rikets väl bevakade gränser ser på Sveriges.... Lite såhär.

Ungefär.

Iaf när det gäller.....vapen. Å sånt.

"BANJA LUKA/MALMÖ: Sverige är den största marknaden i Europa för illegala vapen från Balkan.

Det säger åklagaren Goran Glamocanin som har utrett flera fall där hundratals vapen skulle smugglas till Sverige.

? Det finns en mycket väl inarbetad organisation för att ta emot och sälja vapen hos er."

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/239683

Fast iofs, det hjälper ju upp BNP: n

Allt är inte så helvetes nattsvart när allt kommer omkring...

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    jjj hhh skrev 2018-01-22 20:16:37 följande:

Vad någon tror om framtiden är totalt ointressant. Skribenten ifråga förespråkar 2 Allianspartier i en blocköverskridande regering. Samma partier som skribenten anser vanstyrde Sverige i 8 år.

Det är enklare om du citerar, verkar ju lite styltigt med omskrivningen "skribenten ifråga", men konstruktionen är inte helt ovanlig bland bebbenick som ännu inte lärt sig behärska citatfunktionen på FL, alternativt bland tyckmyckna skrikhögeraktivister med beröringsskräckSkrattande

Självklart kommer vi att behöva en blocköverskridande regering, inte bara för att vi kommer att behöva samförstånd kring integration utan av ett flertal orsaker, som t ex att  Sverige under kommande mandatperiod kommer att gå in i en lågkonjunktur och det med en riksbank som frånhävt sig möjligheten att använda sig av räntestimulanser för att få fart på ekonomin.

Det kommer att krävas breda politiska lösningar även på utbildnings- och informationsområdet - låter vi högerpopulismens obegåvade ignorans få inflytande är risken att vi återvänder till (g)-apstadiet påtaglig.
  • DEADBEEF

Det är långt ifrån säkert att Sverige går in i en lågkonjunktur. Kan det uteslutas? Nej. Är det sannolikt? Nej.

Det är förvisso inget ovanligt att de borgerliga får ta över i samband med konjunkturnedgång. Hur en blocköverskridande regering ska hålla ihop under kris begriper de nog inte ens själva.

Frågan är om L kommer gå till val på att agera knähund åt socialdemokratin. Går deras 3% igång på den taktiken ? Vill man locka stödröster från S ?

Nyfiken på var vänsterpartiet ställer sig i denna soppa. Är de nöjda med att vara utanför spelplanen?

• Tom Araya

Varför får inte Loke, 4 år, mer hjälp?Kalla faktas reporter Per Hermanrud har söt en intervju med Linköpings kommun för att fråga varför inte fyraårige Loke Jansson, som har en ovanlig epileptisk sjukdom, får fler assistanstimmar.
    ...
    http://www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/varf%C3%B6r-f%C3%A5r-inte-loke-4-%C3%A5r-mer-hj%C3%A4lp-5a65baaf4bd8e52656002384

Kalla fakta - Spelet om assistansen
    Längd:44 minuterI TV4 Play sedan:22 januari 2018

4-årige Max drabbas varje natt av livshotande andningsuppehåll. Trots läkarintyg nekas han statlig assistans. Kalla fakta har granskat försäkringskassans och regeringens nya hårda linje mot de funktionsnedsatta.

https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta/3952558

https://www.facebook.com/aftonbladetledare/posts/1702834869768060
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?