• Abegayle70

Har du förtroende för regeringen?

Fastnade i den här tråden

http://www.familjeliv.se/forum/thread/73492223-varrfor-skulle-judar-utrotas/2#m29

Skrämmande att läsa dessa konspirationsteorier.

FDFMGA skrev 2018-01-28 16:04:11 följande:
    Så din vän hade alltså inte lyssnat ordentligt.

Själv menar jag att hat mot judar och hat mot muslimer bara är två olika kvistar på samma ogräs - men vill man försöka komma tillrätta med ogräset kan man inte stirra sig blind på enskilda kvister utan också se till ogräset som en helhet och vilken jordmån det är som gynnar dess tillväxt och får det att frodas.

Jag uppskattar att Löfven förmår att se såväl de enskilda delarna som helheten.
    Det är väl tänkbart, hon var ganska upprörd när jag talade med henne.

Sen håller jag med Tom Araya i hans kommentar.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-01-28 18:01:26 följande:
    Gulan Avci liberal riksdagskvinna och integrationspolitisk talesman kritiserade på Twitter statsministern för att han inte hade nämnt islamismen som en orsak till antisemitism men har nu raderat sitt tweet/pudlat. Riktigt dåligt av en ledamot av riksdagen att peka ut statsministern utan att ha kollat upp hur det faktiskt ligger till.
    Ja, jag begriper mig inte på fenomenet,så svårt var det inte att hitta talet i sin helhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-01-28 16:16:03 följande:
    Än har vi inte sett något som i praktiken visar att han ser och förstår helheten, exempelvis en samhällsutveckling som legat till grund för Sverigedemokraternas ökade stöd och att de kommit in i riksdagen.
    Abegayle70 skrev 2018-01-28 18:20:04 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/73492223-varrf...#m29

Jag blir nyfiken på vilken sorts praktiska åtgärder ni efterlyser från Löfven eller från regeringen.

Ur mitt perspektiv kan man vare sig förbjuda folk att hata eller komma tillrätta med hat genom att säga simsalabim.

• KillBill
    FDFMGA skrev 2018-01-28 19:13:50 följande:

Ja, jag begriper mig inte på fenomenet,så svårt var det inte att hitta talet i sin helhet.

Det sämsta var Gulans förklaring. Hon anser att det är SVT rapports fel som inte, i det korta nyhetsinslaget, berättade att statsministern hade nämnt islamismen.

Inte ens när Gulan blir påkommen med att sprida felaktigheter så tar hon ansvar för vad hon har gjort utan försöker skylla på någon annan. Det är riktigt uselt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-01-28 20:27:00 följande:
    Det sämsta var Gulans förklaring. Hon anser att det är SVT rapports fel som inte, i det korta nyhetsinslaget, berättade att statsministern hade nämnt islamismen.

Inte ens när Gulan blir påkommen med att sprida felaktigheter så tar hon ansvar för vad hon har gjort utan försöker skylla på någon annan. Det är riktigt uselt.
    Tja, om man tar del av kommentarerna i länken så framgår det att det inte spelar någon roll att några hänvisar till vad Löfven sagt - det är en märklig värld vi lever i.

Papegojor är ju åtminstone färggranna. det kan man inte precis påstå att tokorkestern är.

https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/957326565230174208
  • K Markatta
    KillBill skrev 2018-01-28 20:27:00 följande:

Ja, man bör inte lita på att SVT ger hela bilden i sin rapportering. Man bör kontrollera deras uppgifter mot andra källor.
  • KillBill
    King Markatta skrev 2018-01-28 22:56:44 följande:

Ja, man bör inte lita på att SVT ger hela bilden i sin rapportering. Man bör kontrollera deras uppgifter mot andra källor.

Det var minnesdag för förintelsen. Nyheten var att statsministern höll tal på Raoul Wallenbergs torg.

Hade det krävts att SVT skulle ha återgett statsministerns tal i sin helhet för att du skulle ha varit nöjd eller?
  • K Markatta

Nej, det hade räckt med en följdfråga i stil med "Idag kommer hat och hot mot judar främst från islamister och från vänstern. Hur ser du på det?"

Löfven tog ju upp det i sitt tal men nämnde det sedan inte självmant i intervjun som gick ut i TV och som var det som de flesta såg. Därav en rimlig följdfråga.

• KillBill
    King Markatta skrev 2018-01-29 01:39:21 följande:

Nej, det hade räckt med en följdfråga i stil med "Idag kommer hat och hot mot judar främst från islamister och från vänstern. Hur ser du på det?"

Löfven tog ju upp det i sitt tal men nämnde det sedan inte självmant i intervjun som gick ut i TV och som var det som de flesta såg. Därav en rimlig följdfråga.

Följdfråga under intervjun? 

De påhitt om vad Löfven inte ska ha sagt under sitt tal på Raoul Wallenbergs torg är inte kopplat till det korta Rapportinslaget kring minnesdagen för förintelsens offer. Statsministern kommenterar mycket kort i inslaget att det är viktigt att vi minns nazismens offer. Hade Rapportinslaget varit en analys av Löfvens tal så hade man kunnat kritisera Rapport men inte nu.

Det är lågt att kritisera någon för rena påhitt och falsarium. Det är ännu lägre att sedan inte stå för vad man har gjort och skylla på någon annan. 

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-01-28 19:18:08 följande:
    Abegayle70 skrev 2018-01-28 18:20:04 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/73492223-varrf...#m29

Jag blir nyfiken på vilken sorts praktiska åtgärder ni efterlyser från Löfven eller från regeringen.

Ur mitt perspektiv kan man vare sig förbjuda folk att hata eller komma tillrätta med hat genom att säga simsalabim.

*Host* *Host*

Socialdemokratisk handling mot antisemitism i praktiken.

have a dream for breakfast and another one for life
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?