Har du förtroende för regeringen?
Men jag är inte omedveten om att judiska inresseorganisationer ofta står till höger, i synnerhet i USA men att det samtidigt finns ett stort antal judiska intellektuella som snarare är fritt tänkande liberaler eller till vänster.
Din vän är säkert långt från den enda judiska medborgaren i Sverige som anser att en socialdemokratisk statsminister borde hålla sig borta från en manifestation för Förintelsens offer om han inte tillräckligt explicit pekar på det hot islamisk antisemitism utgör mot judar som lever i Sverige.
Jag tycker det skulle vara beklämmande om vi i Sverige inte längre klarade av att ha en bred politsk uppslutning vid en manifestation för offren för Förintelsen.
Riktat till Statsministern
Med ena handen tänder ni ljus. Med andra handen låter ni judar fördrivas från Malmö. Ni håller tal om att minnas. Samtidigt skänker ni hundratals miljoner till terrorister.
Jag vet att du och fler (S) med dig tar kraftigt avstånd från just detta, all heder till er!
Tyvärr är era företrädare på riksnivå inte lika tydliga.
Och ja, jag kan betecknas som "höger". Jag har konservativa värderingar om det nu är "höger".
Och det är viktigt att minnas ALLA offer för förintelsen. Judar, romer, homosexuella, oliktänkande. (skriver det extra tydligt för att ingen ska inbilla sig att jag bara bryr mig om judar.)