• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-01-16 19:28:33 följande:

Om du inte vill ta till dig från slutsatserna från två professorer så tror jag inte att vi kommer längre.

Tom Araya skrev 2018-01-16 19:44:04 följande:
    1. De uteslöt faktorn hur folk uppfattar begreppen, vilket i sammanhanget är av rätt stor betydelse.

2. De uteslöt de faktum att begreppen används ihop med en text som inte är lika utformad och säger exakt samma sak.

Så nej, jag kan inte ta deras slutsatser seriöst, om de så vore professorer i alla tänkbara ämnen.
    Även en professor kan göra misstag, de är inte mer än människor de också. Flört
    3. De uteslöt en jämförande analys av vad de som skrivit texten egentligen menar.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2018-01-16 19:44:04 följande:
    1. De uteslöt faktorn hur folk uppfattar begreppen, vilket i sammanhanget är av rätt stor betydelse.

2. De uteslöt de faktum att begreppen används ihop med en text som inte är lika utformad och säger exakt samma sak.

Så nej, jag kan inte ta deras slutsatser seriöst, om de så vore professorer i alla tänkbara ämnen.
    Även en professor kan göra misstag, de är inte mer än människor de också. Flört

Ett försvarsbeslut kan väl för bövelen inte vara föremål för tolkningar! Det är ju katastrofalt om människor med akademisk utbildning tolkar beslutet på ett sätt medan "folket" tolkar beslutet tvärt om. Därför menar jag att du har fel. Politiker ska utrycka sig på ett sätt att tolkningar helt och hållet undviks. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-01-16 20:09:52 följande:

Ett försvarsbeslut kan väl för bövelen inte vara föremål för tolkningar! Det är ju katastrofalt om människor med akademisk utbildning tolkar beslutet på ett sätt medan "folket" tolkar beslutet tvärt om. Därför menar jag att du har fel. Politiker ska utrycka sig på ett sätt att tolkningar helt och hållet undviks. 

Ja, det är illa, men det innebär inte att professorn har rätt.

Hur ofta uttrycker sig politiker så rakt och tydligt att tolkningar undviks?
  • FDFMGA

Av någon anledning så kom jag att tänka på Gullivers resor och Lilliputtarnas land - där det blir inbördeskrig angående de stora motsättningarna kring i vilken ände man ska knäcka ett kokt ägg - det kan ine uteslutas att min association sannolikt triggas av ankdammsdebatten i SälenSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2018-01-17 07:21:06 följande:

Av någon anledning så kom jag att tänka på Gullivers resor och Lilliputtarnas land - där det blir inbördeskrig angående de stora motsättningarna kring i vilken ände man ska knäcka ett kokt ägg - det kan ine uteslutas att min association sannolikt triggas av ankdammsdebatten i Sälen

Själv kom jag att tänka på nyårsfesten där jag hamnade till bords bredvid en dryg socialdemokrat som såg sig som en Freud i miniatyr, och ideligen skrattade åt sina egna skämt!
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-01-17 08:44:47 följande:
    Själv kom jag att tänka på nyårsfesten där jag hamnade till bords bredvid en dryg socialdemokrat som såg sig som en Freud i miniatyr, och ideligen skrattade åt sina egna skämt!
    Freud?

Kan det vara så att det faktum att han var jude som innebär att du associerar honom med något negativt?

Själv anser jag att han och många andra judar har bidragit starkt till mänsklighetetens vetenskapliga utveckling och vår förståelse av oss själva.

Nåja, hoppas att du hämtat dig från festen och inte är alltför lidande fortfarande.
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-01-17 08:44:47 följande:
    Bobby Clarke skrev 2018-01-17 10:30:42 följande:
    Jag har personer av judisk börd i min närmaste bekantskapskrets, och tog det svaret personligt.

När man tror sig läst det mesta i trådarna här och sett så otroligt många smutsiga påhopp, så trodde man att botten var nådd!
    Men detta, jag saknar faktiskt ord.
    Det var ju trevligt att du inte har några negativa associationer kring Freud.

Freud var ganska kortväxt och du har alltså festat med en sosse som var som en miniatyr av Freud, alltså en dvärg eller kortväxt som man uttrycker sig numer. 

Och detta har påverkat ditt förtroende för regeringen. Mig veterligt finns det ingen kortväxt socialdemokrat i regeringen, inte numer - men i Göran Perssons regering fanns det en sosse som var ganska kort, men han återfinns i USA för närvarande.

• KillBill
    FDFMGA skrev 2018-01-17 11:13:33 följande:

Det var ju trevligt att du inte har några negativa associationer kring Freud.

Freud var ganska kortväxt och du har alltså festat med en sosse som var som en miniatyr av Freud, alltså en dvärg eller kortväxt som man uttrycker sig numer. 

Och detta har påverkat ditt förtroende för regeringen. Mig veterligt finns det ingen kortväxt socialdemokrat i regeringen, inte numer - men i Göran Perssons regering fanns det en sosse som var ganska kort, men han återfinns i USA för närvarande.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-01-16 16:32:11 följande:

En professor i statistik och en professor i svenska språket anser att du har fel. De menar bägge att om man säger att något inte kan uteslutas så är det mindre sannolikt att det ska inträffa är om man säger att något är osannolikt.

Kommer den här bilen att rasa innan jag kommit hem, det kan inte uteslutas.
    Kommer den här bilen att rasa innan jag kommit hem, osannolikt.

Med vilken av bilarna är risken störst att man måste ringa efter en bärgare innan man kommit hem? Eller om du så vill vilket skulle du köpt?

Jag, och troligen de flesta med mig, tolkar osannolikt som att det inte kommer att ske. Medan det som inte kan uteslutas innebär att här är det nog läge att vara lite försiktig och tänka sig för.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?