• Gabbe75

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-06-03 23:24:25 följande:
    Källorna är läkande till före varje citat som stödjer mina påståenden.

Om du inte ser detta så kan du ändå inte kritisera det, du har ju nyss skrivit att det är meningslöst att länka till olika källor för att du tycker att det räcker med att du anser det ena eller andra.
    Du länkar ju bara till personer som tycker saker och ting. Är ju ingen vetenskaplig källa direkt.

Efter att ha läst om organisationen De Fria och deras meningsmotståndare tycker jag saker och ting ändå börjar falla på plats.

Att en liten klick människor äger en mycket stor andel av jordens resurser, samt det faktum att ett fåtal banker kan tjäna 100 mkr/år genom att ställa ut räntebärande krediter med väldigt litet eget kapital visar ändå på en sak. Systemet är helt snett.

Kan även notera att vänstern, från att ha varit tongivande kritiker mot detta system för några år sedan numera är helt knäpptysta. Varför då kan man fråga sig. Ingenting är ju väsentligt annorlunda idag.

De som vill tysta De Fria skriker högljutt om antisemitism när banker kritiseras. Jag tycker egentligen inte att jag ska behöva säga det, men judendom handlar väl för sjutton inte om att suga ut så mycket pengar som möjligt från vanligt folk genom banksystemet? Det är väl ingen religion? Hävdar man att kritik mot bankernas oligopolställning och övervinster är samma sak som antisemitism har det gått långt. Dessutom medverkar folk som har den inställningen till att sprida nazism, för det är ju ofta just det nazisterna hävdar.
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-06-03 23:54:23 följande:

Du länkar ju bara till personer som tycker saker och ting. Är ju ingen vetenskaplig källa direkt.

Efter att ha läst om organisationen De Fria och deras meningsmotståndare tycker jag saker och ting ändå börjar falla på plats.

Att en liten klick människor äger en mycket stor andel av jordens resurser, samt det faktum att ett fåtal banker kan tjäna 100 mkr/år genom att ställa ut räntebärande krediter med väldigt litet eget kapital visar ändå på en sak. Systemet är helt snett.

Kan även notera att vänstern, från att ha varit tongivande kritiker mot detta system för några år sedan numera är helt knäpptysta. Varför då kan man fråga sig. Ingenting är ju väsentligt annorlunda idag.

De som vill tysta De Fria skriker högljutt om antisemitism när banker kritiseras. Jag tycker egentligen inte att jag ska behöva säga det, men judendom handlar väl för sjutton inte om att suga ut så mycket pengar som möjligt från vanligt folk genom banksystemet? Det är väl ingen religion? Hävdar man att kritik mot bankernas oligopolställning och övervinster är samma sak som antisemitism har det gått långt. Dessutom medverkar folk som har den inställningen till att sprida nazism, för det är ju ofta just det nazisterna hävdar.

Är det inte löst tyckande du pratade så varmt om tidigare.

Här kommer en (o)lustig grej https://vimeo.com/108152465
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-06-04 00:18:46 följande:
    Är det inte löst tyckande du pratade så varmt om tidigare.

Här kommer en (o)lustig grej
    och? En pålagd speakerröst och en massa text?

Sedan ser man ett kort klipp med Carl Norberg som säger sig vara "trött på medelmåttor inom samhällsgrupp X som vill skapa en påhittad samhällighet för sig själva". Ja, det får han väl vara om han vill?

Jag vet inte vart du vill komma, men om du menar att man inte får kritisera banksystemet för att en och annan som sitter i banktopparna och har inflytande har judisk härkomst och att det därmed skulle vara antisemitism att göra så tycker i alla fall jag att du är väldigt snett ute. Att inta den inställningen börjar faktiskt att likna naziargument. Jag hoppas verkligen inte att det är så du menar.
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-06-04 04:47:04 följande:

och? En pålagd speakerröst och en massa text?

Sedan ser man ett kort klipp med Carl Norberg som säger sig vara "trött på medelmåttor inom samhällsgrupp X som vill skapa en påhittad samhällighet för sig själva". Ja, det får han väl vara om han vill?

Jag vet inte vart du vill komma, men om du menar att man inte får kritisera banksystemet för att en och annan som sitter i banktopparna och har inflytande har judisk härkomst och att det därmed skulle vara antisemitism att göra så tycker i alla fall jag att du är väldigt snett ute. Att inta den inställningen börjar faktiskt att likna naziargument. Jag hoppas verkligen inte att det är så du menar.

Är det inte tyckande I den tappning du ville ha det istället för argument som backas av länkade källor.

Har du bytt fot nu igen? Bestämma dig hur du vill debattera.

Om man kallar alla i banktopparna för judar eller kritiserar bankväsendet för att det är judiska personer där så är det precis som du och CN säger: antisemitism.

Upptäckte att denne CN är samma man som en av mina tidigare chefer gjort nattklubbsaffärer med. Stor komik
  • gabi1969
    KillBill skrev 2018-06-02 10:41:01 följande:

Carl Norberg som ligger bakom den sida som du länkar till är en känd antisemit och känd förintelseförnekare som skriver för Nationaldemokraterna med kopplingar till den nazistiska rörelsen.

nationaldemokraterna finns inte längre. Partiet är nedlagt sedan flera år. Svensken har börjat inse sakta men säkert hur illa det är. Dagens människor litar inte på samhället som generationerna gjorde som levde innan mig. De var sossar till stor del. Sossarna gav dem längre semester kortare arbetstid trygghet och en stor offentlig sektor som tog hand om samhället.

Så är det inte längre. Sossarna har förändrats i grunden till något helt annat. De har svikit arbetarklassen. Tror fan att folk röstar på SD....samma gäller alliansen deras ideal är inte heller de samma.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-06-03 17:08:37 följande:

"Swedish Foreign Minister Margot Wallstrom was ranked eighth for worrying about terrorists and not their victims ?Commenting on the violence in Israel of knife-wielding Palestinian terrorists, and measures taken by Israeli police in their wake during the so-called ?Knifing Intifada?, Wallstrom, called for an investigation into what she called ?extra-judicial killings? by Israeli police,"

Hon krävde en utredning av en annan stats polisarbete. Vilka andra stater har drabbats av krav på att deras polis utreds när terrorister nedkämpas? 

Wallström har ensidigt ställt sig på "palestinas" sida. https://www.facebook.com/samfundet.sverige.israel/videos/818905601629992/

Man undrar om hon är sveriges eller "palestinas" utrikesminister...

Om jag minns rätt så hade Margot Wallström stöd från FN när hon krävde en oberoende utredning. För några veckor sedan krävde Storbritannien och Frankrike att en oberoende utredning skulle granska Israels agerande när 60 palestinier dödades.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    gabi1969 skrev 2018-06-04 07:38:17 följande:

nationaldemokraterna finns inte längre. Partiet är nedlagt sedan flera år. Svensken har börjat inse sakta men säkert hur illa det är. Dagens människor litar inte på samhället som generationerna gjorde som levde innan mig. De var sossar till stor del. Sossarna gav dem längre semester kortare arbetstid trygghet och en stor offentlig sektor som tog hand om samhället.

Så är det inte längre. Sossarna har förändrats i grunden till något helt annat. De har svikit arbetarklassen. Tror fan att folk röstar på SD....samma gäller alliansen deras ideal är inte heller de samma.

Vad spelar det för roll att nationademokraterna är nedlagda? Carl Norberg har inte slutat vara antisemit och förintelseförnekare för det.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-06-04 05:13:19 följande:

Det här tycker jag var intressant.

https://defria.se/carl-norberg-dementi-antisemit-forintelsefornekare

Här får vi ju svar på det mesta, både vad gäller partiet och dess företrädare. Något du tycker är konstigt eller oklart?

Det spelar ingen roll hur mycket han försöker tvätta bort anklagelserna, Carl Norling har gjort flera antisemitiska uttalanden och visat att han är en förintelseförnekare.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-06-04 07:54:20 följande:
    Om jag minns rätt så hade Margot Wallström stöd från FN när hon krävde en oberoende utredning. För några veckor sedan krävde Storbritannien och Frankrike att en oberoende utredning skulle granska Israels agerande när 60 palestinier dödades.

Tycker du att stöd från den korrupta lekstugan för diktaturer är en merit? 
    Senaste dumt från F-Nskapet var att utse Syrien till ordförande för nedrustningskonferensen, ett land som använder kemiska vapen mot den egna befolkningen. 

Tror du Frankrike och Storbritannien hade agerat annorlunda än Israel om beväpnade terrorister stormat deras gränser? Eller gäller en annan måttstock för Israel? 53 av terrosisterna är bekräftade medlemmar av hamas eller islamic jihad. Det ska vara en naiv svensk till att tycka synd om dessa...

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?