• Anonym (Hjälp)

    Måste bryta med min älskare

    Hej!

    Jag behöver hjälp!

    Och innan vissa av er går bananas över att jag är otrogen jag veeeet! Jag är ett svin, jag förtjänar all skit jag kan få.

    Det är inte därför jag startat denna tråd.

    Jag behöver verkligen hjälp, jag vet inte vad jag ska göra.

    Jag har haft ett förhållande på sidan om i 1 år nu. I början handlade det bara om sex, vi båda är gifta, ca 20 års förhållanden.

    Vi är kollegor, jobbar ganska nära varandra.

    Jag är en lojal människa egentligen men mitt äktenskap har varit ganska dåligt i 5 år och pga olika orsaker valde jag att inleda detta förhållande. Vi har jobbat ihop i 5 år, och det var inget som hände över en natt, att vi helt plötsligt bara hoppade i säng.

    Utan jag tänkte länge innan jag gick över gränsen.

    Han var såklart ute efter sex, det var jag med, jag ville bara få känna mig levande i en sekund!

    Sen utvecklade det sig till att vi blev kära för ett halvår sen, allting blev djupare.

    Men vi pratade aldrig om skilsmässor, det enda vi har sagt är att ingen av oss vill skiljas då det är barn inblandade i båda äktenskapen.

    Sen var vi ifrån varandra i 7 veckor. Jag tänkte att det kanske skulle svalna men nej det gjorde det inte! För 3 månader sa vi tom att vi älskade varandra. För mig är det stort. För honom också. Känslor är ingenting han pratar om i vanliga fall.

    Vi tycker livet är orättvist. Att vi på något sätt är så rätt men ändå så fel.

    Hans äktenskap verkar gå väldigt upp och ner. Mitt är bara jämt, inga upp eller ner.

    Nu börjar jag känna att leva kvar i mitt äktenskap bara för att det är tryggt och säkert kommer inte fungera. Jag vill ha passion och glädje också! Inte bara trygghet!

    Men samtidigt, om jag skiljer mig är det för min skull, inte för min älskares skull. Men om jag skiljer mig så kommer jag ju även förlora min älskare!

    Igår pratade jag med honom, han har märkt att det är något, han vill hjälpa och stötta mig.

    Jag berättade om mina funderingar, och jag är inte heller någon pratkvarn så det är första gången jag verkligen öppnade mig.

    Han hoppas fortfarande på att få ordning på sitt äktenskap men samtidigt vet han inte vad han vill. Han är inte lycklig hemma. Men är otroligt lojal mot sin familj.

    Han säger att det enda stället han känner lugn är i mina armar.

    Det enda stället jag mår bra är hos honom.

    Jag har börjat grubbla.

    Jag har börjat må dåligt.

    Jag vet inte vad jag ska göra?

    Hur mår jag bra igen?

    På något sätt hoppas jag på att det kan bli han och jag. Men jag vet att det är nästintill omöjligt .

    Jag vet inte vad jag vill?

    Jag är rädd att jag förskönar oss bara för att mitt äktenskap är dött.

    Och om jag nu måste bryta med min älskare, hur fan ska jag klara av det?? Jag vill ju inte det!!

    Hur bryter man med någon man älskar??

    Jag behöver verkligen hjälp.

  • Svar på tråden Måste bryta med min älskare
  • Anonym (öh)
    Anonym (E) skrev 2021-01-19 05:24:32 följande:
    Om det fungerade skulle väl ingen med barn vara otrogna?
    Eller hur! Att få barn är en påfrestning även för bra förhållanden, så om förhållandet redan är dåligt lär det inte bli bättre av sömnbrist och sämre möjligheter till sexliv.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (öh) skrev 2021-01-19 07:46:53 följande:

    Eller hur! Att få barn är en påfrestning även för bra förhållanden, så om förhållandet redan är dåligt lär det inte bli bättre av sömnbrist och sämre möjligheter till sexliv.


    Menade inte att förhållandet med maken blir bättre menade att så blir det slut med älskaren. Attraktionen och känslorna kommer försvinna för honom och henne
  • Anonym (E)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-19 08:43:23 följande:

    Menade inte att förhållandet med maken blir bättre menade att så blir det slut med älskaren. Attraktionen och känslorna kommer försvinna för honom och henne


    Naivt att tro det.
  • Anonym (öh)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-19 08:43:23 följande:
    Menade inte att förhållandet med maken blir bättre menade att så blir det slut med älskaren. Attraktionen och känslorna kommer försvinna för honom och henne
    Om förhållandet med maken fortfarande är dåligt kommer ts fortfarande att vara öppen för att få känslor för andra. Och i vilket fall som helst är det inte rätt mot barnet att sätta det till världen för att hålla ihop en familj. Barn ska man skaffa för att man längtar efter dem, inte för att de ska fungera som terapeut åt föräldrarna.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-19 08:43:23 följande:
    Menade inte att förhållandet med maken blir bättre menade att så blir det slut med älskaren. Attraktionen och känslorna kommer försvinna för honom och henne
    Fast Klara, problemet ligger inte i attraktionen, för attraherad av andra kan ALLA bli men alla väljer ju inte att agera på det. Problemet ligger snarare i att vissa människor helt enkelt är jävligt kassa på att hantera attraktion eller eventuellt missnöje med sitt förhållande. 

    Och att sätta barn till världen kommer inte förändra dessa personers brister, det är en fråga om mognad och karaktär inte situationen i sig. Så länge man inte klarar av att hantera missnöje eller frestelser på ett ärligt och värdigt sätt så spelar det ingen roll.
  • KimGbg
    Anonym (sådär) skrev 2021-01-19 10:44:06 följande:

    Fast Klara, problemet ligger inte i attraktionen, för attraherad av andra kan ALLA bli men alla väljer ju inte att agera på det. Problemet ligger snarare i att vissa människor helt enkelt är jävligt kassa på att hantera attraktion eller eventuellt missnöje med sitt förhållande. 

    Och att sätta barn till världen kommer inte förändra dessa personers brister, det är en fråga om mognad och karaktär inte situationen i sig. Så länge man inte klarar av att hantera missnöje eller frestelser på ett ärligt och värdigt sätt så spelar det ingen roll.


    Man ska vara otrogen. Men du är för feg att vara de
  • KimGbg
    Anonym (sådär) skrev 2021-01-19 10:44:06 följande:

    Fast Klara, problemet ligger inte i attraktionen, för attraherad av andra kan ALLA bli men alla väljer ju inte att agera på det. Problemet ligger snarare i att vissa människor helt enkelt är jävligt kassa på att hantera attraktion eller eventuellt missnöje med sitt förhållande. 

    Och att sätta barn till världen kommer inte förändra dessa personers brister, det är en fråga om mognad och karaktär inte situationen i sig. Så länge man inte klarar av att hantera missnöje eller frestelser på ett ärligt och värdigt sätt så spelar det ingen roll.


    Man ska vara otrogen. Men du är för feg att vara de
  • Anonym (sådär)
    KimGbg skrev 2021-01-19 14:30:49 följande:
    Man ska vara otrogen. Men du är för feg att vara de
    Om du tror att mod är detsamma som att bete sig som ett svin mot andra så tror du nog fel. Mod är snarare att kunna stå för det man gör och feghet är att inte kunna stå för det man gör och smyga runt i skuggorna som en kackerlacka.

    Mao är det snarare DU som är feg som inte vågar stå för det du gör inför din partner utan gör saker i smyg för att du är rädd att bli dumpad.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (sådär) skrev 2021-01-19 10:44:06 följande:

    Fast Klara, problemet ligger inte i attraktionen, för attraherad av andra kan ALLA bli men alla väljer ju inte att agera på det. Problemet ligger snarare i att vissa människor helt enkelt är jävligt kassa på att hantera attraktion eller eventuellt missnöje med sitt förhållande. 

    Och att sätta barn till världen kommer inte förändra dessa personers brister, det är en fråga om mognad och karaktär inte situationen i sig. Så länge man inte klarar av att hantera missnöje eller frestelser på ett ärligt och värdigt sätt så spelar det ingen roll.


    Fast jsg vet folk som gjort så och attraktionen försvann. Funkar iaf för kvinnor. De förälskar sig i bebisen och släpper älskaren. Sen kan det säkert komma tillbaka efter amningen men då har man iaf avbrutit något år från älskaren och brutit den dåliga vanan

    För män är det annorlunda. De får bebisar och kan liggga med andra mer än någonsin då, eftersom frun inte ger dem uppmärksamhet
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-19 14:56:43 följande:
    Fast jsg vet folk som gjort så och attraktionen försvann. Funkar iaf för kvinnor. De förälskar sig i bebisen och släpper älskaren. Sen kan det säkert komma tillbaka efter amningen men då har man iaf avbrutit något år från älskaren och brutit den dåliga vanan

    För män är det annorlunda. De får bebisar och kan liggga med andra mer än någonsin då, eftersom frun inte ger dem uppmärksamhet
    De som gör så är svaga människor som inte klarar av att konfrontera sig själva och sina egna brister och svagheter.  Det man gör då är att man försöker gå runt sina brister och ändra på omständigheterna istället så ens brister inte ska sättas på prov. Men karaktärsbristerna och svagheterna kvarstår och kommer visa sig igen så fort omständigheterna förändras.

    Lite som att ha en trasig stol, istället för att laga stolen så den håller att sitta på så ser man istället till att ingen sätter sig på den. Stolen rasar inte ihop så länge ingen sätter sig på den, men den är fortfarande trasig.

    Det är ingen skillnad på män och kvinnor när det gäller svagheter och brister i karaktär. Man hittar bara olika argument för att rättfärdiga dem för sig själv och andra. Det är inte omständigheterna som avgör hur man agerar i olika situationer, det är ens personlighet och värderingar.
  • Anonym (öh)
    Anonym (Klara) skrev 2021-01-19 14:56:43 följande:
    Fast jsg vet folk som gjort så och attraktionen försvann. Funkar iaf för kvinnor. De förälskar sig i bebisen och släpper älskaren. Sen kan det säkert komma tillbaka efter amningen men då har man iaf avbrutit något år från älskaren och brutit den dåliga vanan

    För män är det annorlunda. De får bebisar och kan liggga med andra mer än någonsin då, eftersom frun inte ger dem uppmärksamhet
    Barn är inga labbråttor som ska sättas till världen som ett experiment för att eventuellt kunna lösa föräldrarnas problem. Fast jag borde egentligen inte bli förvånad eftersom vi är på FL, där det är helt normalt att skaffa barn i dåligt fungerande förhållanden och sedan starta trådar om att partnern är dum i huvudet och allt är åt helvete.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (öh) skrev 2021-01-19 16:58:55 följande:
    Barn är inga labbråttor som ska sättas till världen som ett experiment för att eventuellt kunna lösa föräldrarnas problem. Fast jag borde egentligen inte bli förvånad eftersom vi är på FL, där det är helt normalt att skaffa barn i dåligt fungerande förhållanden och sedan starta trådar om att partnern är dum i huvudet och allt är åt helvete.
    Håller med. Ibland undrar man om folk i allmänhet är så ofattbart korkade, ytliga och omogna i klass med "hotel paradise" på riktigt men inte visa det öppet eller om det bara är en ovanlig hög koncentration på FL.Tomte
  • KimGbg
    Anonym (sådär) skrev 2021-01-19 14:39:11 följande:

    Om du tror att mod är detsamma som att bete sig som ett svin mot andra så tror du nog fel. Mod är snarare att kunna stå för det man gör och feghet är att inte kunna stå för det man gör och smyga runt i skuggorna som en kackerlacka.

    Mao är det snarare DU som är feg som inte vågar stå för det du gör inför din partner utan gör saker i smyg för att du är rädd att bli dumpad.


    Påstår du att de är jag som är feg? Tjejer är bara till för att vara en leksak. Sen att jag har sambo är bara så jag får garanterad sex
  • KimGbg
    Anonym (sådär) skrev 2021-01-19 14:39:11 följande:

    Om du tror att mod är detsamma som att bete sig som ett svin mot andra så tror du nog fel. Mod är snarare att kunna stå för det man gör och feghet är att inte kunna stå för det man gör och smyga runt i skuggorna som en kackerlacka.

    Mao är det snarare DU som är feg som inte vågar stå för det du gör inför din partner utan gör saker i smyg för att du är rädd att bli dumpad.


    Påstår du att de är jag som är feg? Tjejer är bara till för att vara en leksak. Sen att jag har sambo är bara så jag får garanterad sex
  • Anonym (sådär)
    KimGbg skrev 2021-01-19 17:42:29 följande:
    Påstår du att de är jag som är feg? Tjejer är bara till för att vara en leksak. Sen att jag har sambo är bara så jag får garanterad sex
    Tja, du kan väl nämna för din sambo att tjejer bara är till för att vara en leksak och att du bara har henne för garanterad sex och se vad hon säger?

    Men det vågar du väl förstås inte och det är som sagt väldigt fegt.
  • KimGbg
    Anonym (sådär) skrev 2021-01-19 18:01:28 följande:

    Tja, du kan väl nämna för din sambo att tjejer bara är till för att vara en leksak och att du bara har henne för garanterad sex och se vad hon säger?

    Men det vågar du väl förstås inte och det är som sagt väldigt fegt.


    De handlar inte om mod/feghet utan att hon inte behöver begabbad jag håller på med.
Svar på tråden Måste bryta med min älskare