• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Drömmenimittliv

Dem långtidsodlar om man får ut mer än 5 ägg tror jag det va..

Jag fick ut 3ägg och fick tillbaka ett 2-dagars

Sen skulle dem odla vidare dem andra två för dem fryser inte ner 2-dagars tydligen. Tror inte det blev nån till frysen denna gång:/

Ne inte mer än att brösten är ömma med det har dem vart nu en månad, säkert pga. Hormonerna:O

Känner mig lite delad denna gång. Känns som man bara vill ge upp och skita i att försöka få barn. Vad är det för mening det blir ju inget ändå:/

Jaa är lite larvig idag, men ibland så ställer jag mig frågan, om det är värt det.

Vilket det är om man lyckas till slut..

Kram på er!

• Söndag

Å precis sådär kände jag också när jag flippade ur lite här på förmiddagen.... Är de ens någon ide? Ödet har ju bestämt att vi inte ska ha några barn...

Fast i nästa stund känns allt spännande och man är förväntansfull

Vi får se jag har testdag 20 de jag också men känns låååångt dit

Kram!!

• FrunIHuset

Har ni sex under tiden ni ruvar? Har era läkare sagt något om man kan ha det eller inte?

Jag tänker på de som kan bli gravida på naturlig väg, de har ju sex mellan ägglossning och mens. Skillnaden mellan oss och dem är ju att våran blir planterat där istället. Men annars är väl allt lika?

• Amandalinnea

Alltså nu på kvällen blev jag lite orolig, jag får lite ljusrosa flytningar.. Tänk om jag inte får göra återföringen som planerat :( någon som vet? Jag vet inte i fall det är en ägglossnings blödning eller om jag typ hostar fram den (har världens hosta nämligen) men det kanske inte är möjligt? Åh det är så jobbigt, tänkt om vi inte får göra återföringen :(

• Söndag
    Amandalinnea skrev 2015-05-09 20:34:50 följande:

Alltså nu på kvällen blev jag lite orolig, jag får lite ljusrosa flytningar.. Tänk om jag inte får göra återföringen som planerat :( någon som vet? Jag vet inte i fall det är en ägglossnings blödning eller om jag typ hostar fram den (har världens hosta nämligen) men det kanske inte är möjligt? Åh det är så jobbigt, tänkt om vi inte får göra återföringen :(

Är det inte pga ägglossning bara tro? Det gissar jag på! :)
  • Amandalinnea
    Söndag skrev 2015-05-10 10:19:22 följande:

Är det inte pga ägglossning bara tro? Det gissar jag på! :)

Jag hoppas verkligen det, men är nojig ändå. Ska ringa och prata med dom i morgon och se vad de säger. Jag är jätterädd för att de ska säga att vi måste ställa in återföringen :(
  • Amandalinnea

Så besviken och ledsen..

Var på ultraljud idag och det visade sig att blödningarna gjorde att vi inte kan göra återföringen denna månad heller. Känns så tungt! Lider ju av Endometerios så jag är rädd att ju längre tid som går desto svårare kommer det bli :(

• Söndag
    Amandalinnea skrev 2015-05-11 22:03:37 följande:

Så besviken och ledsen..

Var på ultraljud idag och det visade sig att blödningarna gjorde att vi inte kan göra återföringen denna månad heller. Känns så tungt! Lider ju av Endometerios så jag är rädd att ju längre tid som går desto svårare kommer det bli :(

Men nej varför?

Lider med dig!! Kram
  • FrunIHuset
    Amandalinnea skrev 2015-05-11 22:03:37 följande:

Så besviken och ledsen..

Men :( Hoppas att eran tur kommer snart!!
  • Amandalinnea
    Söndag skrev 2015-05-12 03:43:00 följande:

Men nej varför?

Lider med dig!! Kram

För att slemhinnan typ hade försvunnit.. Läkaren menade att om vi skulle sätta tillbaka embryot så skulle det typ bara vara 10% chans att det stannade där :( min kropp krånglar så mycket hela tiden, suck!
Svar på tråden IVF Örebro 2015