• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Söndag
    Drömmenimittliv skrev 2015-05-01 16:20:19 följande:

Resultat av äggplocket igår blev 3ägg och alla 3 blev befruktade:) nu hoppas vi att guldägget finns där<3

Å va kul! När blir de insättning?
  • FrunIHuset

Jag går i Örebro. Började där 2012, hade äggplock december och första försöket misslyckades. Men 14 februari 2013 på FET fick vi tillbaka ett guldägg som idag för 1.5 år :)

Vi har nu börjat med syskonförsök i Örebro eftersom vi har 4 ägg kvar i frysen och igår fick jag utslag på ägglossningstest så troligtvis återföring på Torsdag :)

Igår kväll hade jag sån sjuk smärta I äggstockarna och trodde att de skulle sprängas! Måste ha varit en enorm äggblåsa eftersom jag hade en på 8 mm dag 11, och igår var dag 19!!

• Söndag
    FrunIHuset skrev 2015-05-02 07:12:04 följande:

Jag går i Örebro. Började där 2012, hade äggplock december och första försöket misslyckades. Men 14 februari 2013 på FET fick vi tillbaka ett guldägg som idag för 1.5 år :)

Vi har nu börjat med syskonförsök i Örebro eftersom vi har 4 ägg kvar i frysen och igår fick jag utslag på ägglossningstest så troligtvis återföring på Torsdag :)

Igår kväll hade jag sån sjuk smärta I äggstockarna och trodde att de skulle sprängas! Måste ha varit en enorm äggblåsa eftersom jag hade en på 8 mm dag 11, och igår var dag 19!!

Spännande! Hur många dagar är de odlade? :)
  • FrunIHuset
    Söndag skrev 2015-05-02 20:54:42 följande:

Spännande! Hur många dagar är de odlade? :)

5 dagar :) Så nu hoppas vi på ett guldägg som tinas upp!
  • Söndag
    FrunIHuset skrev 2015-05-02 21:34:08 följande:
    5 dagar :) Så nu hoppas vi på ett guldägg som tinas upp!
    Aha okej! Att jag frågar är för vi har ett 6 dagars i frysen som vi ska sätta tillbaka på dag 7 :)
  • Amandalinnea

Det är så spännade att läsa allas historier, alla går igenom samma sak men på olika sätt :)

Jag var ultraljud idag, dag 11. Hade en blåsa som vad 14mm så i morgon kör jag igång med ägglossningstester (igen). Ger den utslag ska jag ringa annars har jag en tid på fredag. Så himla nervös hela tiden, det tär på en att ta ägglossningstester :/

• Söndag
    Amandalinnea skrev 2015-05-04 18:08:38 följande:

Det är så spännade att läsa allas historier, alla går igenom samma sak men på olika sätt :)

Jag var ultraljud idag, dag 11. Hade en blåsa som vad 14mm så i morgon kör jag igång med ägglossningstester (igen). Ger den utslag ska jag ringa annars har jag en tid på fredag. Så himla nervös hela tiden, det tär på en att ta ägglossningstester :/

Spännande! Vi hade också en på 14 och fick sen glad gubbe tre dagar senare så vi blir förhoppningsvis ruvare i slutet på veckan!
  • Zamira

Jag har ju sprayat Synarela sedan 28 mars, men nu äntligen visade det att slemhinnan var tillräckligt tunn, så på torsdag så får jag börjar spruta gonal-f!! :)

Så preliminärt äp v.21 :)

• Amandalinnea
    Söndag skrev 2015-05-05 08:47:24 följande:

Spännande! Vi hade också en på 14 och fick sen glad gubbe tre dagar senare så vi blir förhoppningsvis ruvare i slutet på veckan!

Va roligt att höra! :) då ligger vi ungefär lika då. När vet ni exakt när det blir? :)
Svar på tråden IVF Örebro 2015