• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Söndag
    Amandalinnea skrev 2015-04-06 21:57:05 följande:
    Aha okej, då förstår jag! Ja jag ska köra ostimulerat. Jag har kört med ägglossningstester sedan i fredag utan positivt utslag. Läkaren sa att jag skulle ringa i morgon vare sig jag fått positivt eller negativt på testen. Så vi får se vad de säger i morgon antagligen kommer jag få göra ett ultraljud och se om ägglossningen är på g :)
    Aha okej :) ja som sagt vi bad om att få göra stimulerat för att inte missa ägglossningen :) hoppas du får komma in och kolla å att det snart är på g! Brukar du vara regelbunden?
  • Amandalinnea

Söndag: okej, då förstår jag! :) Ja jag brukar vara regelbunden. Var på ultraljud igår och äggblåsorna var 15cm så jag borde få ägglossning när som helst men har fortfarande inte fått positivt på testerna. Har tid för ännu ett ultraljud i morgon och är inte ägglossningen på g då så får jag antagligen ta en ägglossningsspruta :)

• Söndag
    Amandalinnea skrev 2015-04-08 23:25:29 följande:

Söndag: okej, då förstår jag! :) Ja jag brukar vara regelbunden. Var på ultraljud igår och äggblåsorna var 15cm så jag borde få ägglossning när som helst men har fortfarande inte fått positivt på testerna. Har tid för ännu ett ultraljud i morgon och är inte ägglossningen på g då så får jag antagligen ta en ägglossningsspruta :)

Å va spännande :) hoppas de går bra idag!
  • soni

Jag behöver lite hjälp:

Jag gör ju ett försök med menopur för eget försök nu medan vi väntar på IVF.

Imorse fick jag svagt svagt positivt ÄL sticka!

Ska på VUL imorgon bitti.

Tror ni att ÄL är på gång?! Jag hoppas att det är ett bra tecken och att jag kan få ta ÄL spruta i helgen :D

• mikispikis90

Hejsan :)) vi ska boka syskonförsök här nu i april/maj vi har två blasto i frysen

Nervöst som attan :)

Hur går det för er?

• nittondemars

Hej!

Vad roligt med en aktiv Örebro-tråd. Jag hakar på här om det är ok? :)

Om ett par timmar ska vi in och göra vår andra insemination. Gjorde ett försök förra månaden som inte tog sig. 

I Örebro är det inte så vanligt att de utför "make-insemination" har jag förstått. Anledningen att vi får den behandlingen är att jag har sammanväxningar och ärrbildning i livmodertapppen efter att jag opererat bort cellförändringar. Spermierna kommer helt enkelt inte in i livmodern på egen hand. Min mans spermier är av toppkvalitet och jag har regelbunden ägglossning, så vi hoppas verkligen att detta ska fungera.

Nu ska jag läsa igenom era tidigare inlägg lite snabbt.
    Ha en bra helg allihopa!

• Drömmenimittliv

Välkomna ni nya:)

Jag har nu pratat med fertiliteten och kommit fram till att jag ska börja med menopur andra mensdagen vilket borde vara om ca 2veckor:O låååång väntan känns nu kortare och tiden går fort och man får inte glömma sig själv i allt. Försöker hitta på och göra roliga saker emellanåt:D

• Mollan79

Hej

Är det nån mer som fått oregelbunden mens efter IVF-försök?

Jag brukar ha 21 dagarscykel men nu varierar den från 28 till 18 nu senaste ggn. Vi har en blasto i frysen så jag blir så stressad av att kroppen inte samarbetar :/

• Söndag

Ingen återföring för oss denna månad heller. Äter 3 femanest om dagen och skulle idag kontrollera att slemhinnan var tillräckligt tjock de var den men jag är också på väg att få egen ägglossning vilket innebär att försöker måste avbrytas tydligen....

Överstimulerad totalfrys och så detta :( känns som de är ett skämt alltihop :(

• Drömmenimittliv

Tänkte dela med mig lite, min mens har inte vart lika regelbunden som innan första ivf. Tror att lutinus stoppa upp mensen för den kom när jag slutade med dem, 6dagar efter beräknad mens. Och nu kom den ingång idag ca. En vecka för tidigt:O känns konstigt då min mens alltid har vart regelbunden och kommit som en klocka varje månad.

Fick alltså min mens idag så imorrn ska jag ringa och meddela detta och börja med menopur imorrn kväll. Känns lite nervöst fast man har gjort det en gång. Får se vad dem säger om min tidiga mens också.:O.

Hur går det för er andra?:)

Tråkigt att det inte vart nån återförening denna månad, lider med dej!:/

Svar på tråden IVF Örebro 2015