• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Amandalinnea
    Söndag skrev 2015-07-30 11:46:03 följande:

Kallelse kom till rul idag och allt blev ännu verkligare! Spännande!!

Dock kräks jag var och varannan dag nu i vecka 15 väldigt besvärligt... Hur har ni de?

Åh så spännande! Vi var på vårt första VUL för ca 1 vecka sen, det kändes helt fantastiskt :)

Jag mår illa från och till. Är extremt trött också, sover middag typ varje dag, haha! Går in i vecka 11 på lördag. Har ni berättat för någon än? :)
  • Söndag
    Amandalinnea skrev 2015-07-30 15:02:10 följande:
    Åh så spännande! Vi var på vårt första VUL för ca 1 vecka sen, det kändes helt fantastiskt :)

Jag mår illa från och till. Är extremt trött också, sover middag typ varje dag, haha! Går in i vecka 11 på lördag. Har ni berättat för någon än? :)
    Å va mysigt!! Visst är det fantastiskt!

Jag har berättat för en hel del kompisar och släkten, närmsta kollegorna vet också! Nu har vi sagt att de kommer ut när de kommer ut mer.... Jag har en hel drös medarbetare så snart kommer de väll komma ut där också.

Har ni börjat berättat?
  • FrunIHuset

Jag har berättat för några på jobbet men nu börjar det synas så kan inte dölja magen mer. Men de närmaste vännerna och släkten vet men vi väntar till efter RUL med att berätta på Facebook...

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Amandalinnea
    Söndag skrev 2015-07-30 15:53:31 följande:

Å va mysigt!! Visst är det fantastiskt!

Jag har berättat för en hel del kompisar och släkten, närmsta kollegorna vet också! Nu har vi sagt att de kommer ut när de kommer ut mer.... Jag har en hel drös medarbetare så snart kommer de väll komma ut där också.

Har ni börjat berättat?

Ah okej!

Vi har berättat för familjen. Vi väntar nog några veckor till innan vi berättar för resten :)
  • Zamira
    Söndag skrev 2015-09-21 17:43:42 följande:
    Hej tjejer :) hur går det för er?!

Hej!

Jag är igång med omgång 2, har äp v.42 om allt går som tänkt :)

Hur långt har du kommit nu? :)

• Amandalinnea

Här går det bara bra. Gick in i vecka 18 i lördags :) hur är det med dig? :)

Söndag skrev 2015-09-21 17:43:42 följande:

Hej tjejer :) hur går det för er?!

• nittondemars

Imorgon har vi tid för FET i ostimuletad cykel.

IVFen i våras resulterade i 9 (!) blastisar i frysen och med ett plus på grav. testet hann jag vara den lyckligaste människan i världen i några veckor innan det slutade i mf i v7. Nu vet jag inte om jag kommer våga vara lika glad åt ett plus om återföringen lyckas.

Är det någon som vet vad som händer vid upptining en av embryot? Sker det idag (dagen före återföringen)? Om embryot inte klarar upptiningen, kan de tina upp ett nytt och återföringen ändå blir av imorgon?

• Söndag
    nittondemars skrev 2015-09-25 11:02:58 följande:

Imorgon har vi tid för FET i ostimuletad cykel.

IVFen i våras resulterade i 9 (!) blastisar i frysen och med ett plus på grav. testet hann jag vara den lyckligaste människan i världen i några veckor innan det slutade i mf i v7. Nu vet jag inte om jag kommer våga vara lika glad åt ett plus om återföringen lyckas.

Är det någon som vet vad som händer vid upptining en av embryot? Sker det idag (dagen före återföringen)? Om embryot inte klarar upptiningen, kan de tina upp ett nytt och återföringen ändå blir av imorgon?

Hur gick det? Ruvare? Håller tummarna!!

9?! De var ju toppen bra!'
  • Söndag
    Zamira skrev 2015-09-21 20:05:58 följande:

Hej!

Jag är igång med omgång 2, har äp v.42 om allt går som tänkt :)

Hur långt har du kommit nu? :)

Å spännande!!

VI gick in i vecka 24a idag! De rullar på sakta men säkert!
Svar på tråden IVF Örebro 2015