• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Sunlight-lycka till framöver med syskonförsök jag är så glad över detta mitt sista syskonförsök har KUB på onsdag kom försent förra torsdagen pga mkt midsommartrafik sent ute fick ny tid dock sen kommer vara i v 13+4 hoppas allt ser bra ut men man tar inget för givet.

• Sunlight

Tack för lycka till tyck om mig. Du är verkligen en förebild som har lyckats att bli gravid så många gånger. Kan du så kan vi alla få så många barn vi drömmer om och tvillingar också!

Mamma
  • Frazze

Jag är bara jag!!!! Hur går det för dig? Tänker på dig ofta och hoppas att allt går bra. Styrkekram från mig!

• Frazze

Åh måste bara ge er ett tips om ni inte redan visste detta. Jag har de senaste veckorna känt av lätt kramp i fötter, knän och vader. Men så en natt så fick jag en sån kramp i vaden och den vägrade bara att gå över! Jag ställde mig upp och bara skrek för det gjorde så förbannat ont. Efter en sådär 20 min så släppte det äntligen och jag stretchade ett tag och drack ett glas vatten innan jag vågade lägga mig igen. Efter det så har jag haft så ont i vaden, det har känts som att jag har en muskelknut där. Jag tar magnesium varje kväll och jag dricker minst 2-3liter vatten om dagen så jag kunde inte fatta att jag kunde få en sån jäkla kramp.

Men så sa min man att jag kanske ändå hade vätskebrist, brist på salter och elektrolyter etc. Sagt och gjort så köpte jag resorb och har tagit det 2 ggr om dagen i 3 dagar nu. Inga svullna fötter, ingen känning av någon kramp alls, och den där knuten i vaden borta. Till och med magen som slutat fungera utan laktulos har fått fart och börjat fungera igen. Vet som sagt inte om det är något ni redan visste el om det är några problem ni har/haft, men det är helt klart värt att testas. Jag mår mycket bättre! Kram

• pink lily

Falskt larm, trodde det kunde vara fostervattnet som börjat sippra häromdan. Men, har inte börjat öppna mig enligt läkaren o kom inget vatten när de ruckade på bebisens huvud (det kan ju fungera som en propp). Benen blev helt blöta utan förvarning och gick inte att strypa flödet. Usch vad nervöst! Nu ska jag ta det superlugnt till snlttet om ett par veckor.

De säger sedan en vecka tillbaka att jag har mycket fostervatten, på gränsen till för mycket. Hmm! Någon som haft det utan att det varit problem, kan nämligen tyda på fel på bebisen ... Vi har sett den lilla dricka i alla fall, så problemet verkar inte ligga där. Och, jag har bra blodsockervärden, så graviddiabetes är inte aktuellt.

• pink lily

Lycka till med syskonförsök Sunlight!

Skönt att din negativa erfarenhet av ditt snitt inte skrämt dig från en ny graviditet!

• TyckOmMig

pink lily-jag har haft för mkt fostervatten med ett av mina barn för ett par år sedan fick göra många UL-det man vill undvika är att barnet föds snabbt och att det finns risk att navelsträngen hamnar före huvudet i förlossningskanalen fick igångsättning av den anledningen och ofta bli barnen något större var den info jag fick-stämde på mig lilltösen då är än idag den största bebis jag fött hon vägde 4690g!

• TyckOmMig

Har idag varit på KUB och fick bästa möjliga siffror på alla sätt och vis.
    En fullkomligt underbar liten syster finns där inne och ska förhoppningsvis födas andra sidan året men vi får se-är glad lycklig oavsett men vill gärna slippa kejsarsnitt fler gånger.

• Sunlight

Tack pink lily. Nej,  tvärtom jag längtar mer än någonsin. Alla är gravida känns det som när jag går på stan med barnvagnen. Jag ser gravid det är lite kul på väg mot nästa försök. Vad kul tyck om mig.

Mamma
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus