• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Har precis kommit hem från UL och äntligen har jag fått se mitt mirakel mitt sista helsyskon till tvillingparen som nu mer och mer liknar en bebis så underbart och dateringen var klockren är nu i v 10+4!
    Man kan ännu se en extra hinna från det som skulle blivit tvillingen annars inget konstigt.
    Fick tid till KUB idag valde första tiden på morgonen slippa vänta oroas i onödan om det finns möjlighet.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-06-08 12:02:13 följande:

Har precis kommit hem från UL och äntligen har jag fått se mitt mirakel mitt sista helsyskon till tvillingparen som nu mer och mer liknar en bebis så underbart och dateringen var klockren är nu i v 10+4!

Man kan ännu se en extra hinna från det som skulle blivit tvillingen annars inget konstigt.

Fick tid till KUB idag valde första tiden på morgonen slippa vänta oroas i onödan om det finns möjlighet.

Åh vad skönt att läsa att det verkligen gått bra! Helt otroligt vad du måste bli gravid lätt! Jag menar äggdonation och embryodonation är ju mycket svårare än med sina egna ägg väl? Så glad för din skull och att du nu är på väg! Jag har ca 12-13 veckor kvar och önskar att sommaren går fort som attans! Längtar så efter vårt "lilla" mirakel.
  • Kattflickan
    Frazze skrev 2016-06-08 10:30:41 följande:

Ja nu jäklar så har det bökat runt i magen som attans hela dagen igår och nu på morgonen här. Det är så hela magen vänder sig och sen sparkas det och boxas ordentligt. Den lille korven vilade sig i 4 dagar för att kunna leva rövare i flera dagar! Jag bara njuter allt jag kan. Lugnet infinner sig i hjärtat och själen när man får känna att det rör sig ordentligt! Ni som har barn och har fått bristningar på magen. Vilken tid i graviditeten har de kommit på er ungefär? Jag har 3 månader av tillväxt och viktökning kvar så jag bara inväntar dessa blå strimmor. Har hela låren fulla redan så jag vet att de kommer. Min kompis fick väldigt tidigt fastän att hon aldrig blev särskillt stor, jag har fått en rejäl bula nu, men större kommer den bli. Blir lite orolig där jag haft en piercing i naveln plus att jag gjort en titthål operation att det ska spricka där! Men det gör det väl inte antar jag!? Ha det gott ni med brbisar och ni med magar!

Hur går det för er TyckOmMig och Jag är bara jag?

Jag har också haft navelpiercing och opererat bort gallan genom naveln och det var inga problem.

Skönt att den lill rör sig ordentligt!
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2016-06-08 13:33:07 följande:

Jag har också haft navelpiercing och opererat bort gallan genom naveln och det var inga problem.

Skönt att den lill rör sig ordentligt!

Skönt att höra! Det ser ju ut som att det ska spricka isär nästan. Men det blir väl bristningar istället sen. Ja det är underbart att den bökar runt där inne, mammas lilla gris åh vad jag älskar detta lilla knyte i magen! Undrar starkt vad det blir och om vi någonsin kommer att komma överens om namn. Än så länge så går det inte så bra på namnförslagsfronten
  • xxx4

Vad skönt att UL gick bra! Att det växer ett litet mirakel.

TyckOmMig skrev 2016-06-08 12:02:13 följande:

• Redan47

Roligt att läsa om er i tråden! Grattis till framgång tyckommig. Frazze jag gillar du kontaktar förlossningen om du känner det så! Xx4, härligt att höra av dig oxå, så glad att det tog sig i Aten!! Välkommen kattflicka!

Jag, de är nu 7.5mån! Det är helt underbart att få uppleva detta. Den som läser ich känner sig osäker att "våga" följa sin dröm - jag säger bara- det är såååå värt! Minålder bara struntsak! Jag är en bra mamma som har så mycket kärlek att ge!

• pink lily
    Frazze skrev 2016-06-08 10:30:41 följande:

Ja nu jäklar så har det bökat runt i magen som attans hela dagen igår och nu på morgonen här. Det är så hela magen vänder sig och sen sparkas det och boxas ordentligt. Den lille korven vilade sig i 4 dagar för att kunna leva rövare i flera dagar! Jag bara njuter allt jag kan. Lugnet infinner sig i hjärtat och själen när man får känna att det rör sig ordentligt! Ni som har barn och har fått bristningar på magen. Vilken tid i graviditeten har de kommit på er ungefär? Jag har 3 månader av tillväxt och viktökning kvar så jag bara inväntar dessa blå strimmor. Har hela låren fulla redan så jag vet att de kommer. Min kompis fick väldigt tidigt fastän att hon aldrig blev särskillt stor, jag har fått en rejäl bula nu, men större kommer den bli. Blir lite orolig där jag haft en piercing i naveln plus att jag gjort en titthål operation att det ska spricka där! Men det gör det väl inte antar jag!? Ha det gott ni med brbisar och ni med magar!

Hur går det för er TyckOmMig och Jag är bara jag?

Att smörja in hela magen med kallpressad mandelolja, jag väljer ekologisk, ska förhindra bristningar. Jag smörjer även in bröst och ljumskar. Huden blir mjuk och det drar inte lika mycket i den.
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-06-09 05:06:18 följande:

Att smörja in hela magen med kallpressad mandelolja, jag väljer ekologisk, ska förhindra bristningar. Jag smörjer även in bröst och ljumskar. Huden blir mjuk och det drar inte lika mycket i den.

Jag smörjer oxå in min mage med mandelolja, men huden brister ju inifrån så jag tror inte på det. Visst det är skönt att det inte sträcker lika mycket, men jag tror inte att det förhindrar bristningar.

Är precis död idag! Busen har hållt igång hela natten och jag är så täppt i näsan att jag inte kan sova. Varför kommer det på kvällen för? På dagarna är ju näsan helt klar typ. Någon som vet om det finns någon slags nässpray man kan använda? Ska kolla med barnmorskorna sen.
  • Milla2016
    Frazze skrev 2016-06-09 07:40:58 följande:
    Jag smörjer oxå in min mage med mandelolja, men huden brister ju inifrån så jag tror inte på det. Visst det är skönt att det inte sträcker lika mycket, men jag tror inte att det förhindrar bristningar.

Är precis död idag! Busen har hållt igång hela natten och jag är så täppt i näsan att jag inte kan sova. Varför kommer det på kvällen för? På dagarna är ju näsan helt klar typ. Någon som vet om det finns någon slags nässpray man kan använda? Ska kolla med barnmorskorna sen.
    Bristningarna beror på hormoner så att smörja har ingen betydelse, mer än att det är skönt när det kliar o drar.

Jag köpte Nasoferm men den hjälpte inte mycket, sen tipsade min BM om Nasonex. Den fungerade super!
  • TyckOmMig

Frazze-åh nästäppan är ingen höjdare för att inte tala om halsbrännan hoppas denna graviditet blir lindrigare på de planen då jag ju bara väntar ett barn!
    Man får använda kortison spray som lindring vid besvärlig nästäppa!
    Kroppen är finurlig snacka om att man redan långt i förväg förbereder sig på att vara rustad för mindre nattsömn...

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus