• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig
    Frk Röd skrev 2016-06-29 21:24:05 följande:

Grattis till fint KUB TyckOmMig. Vilket datum har du BF?

Enligt kliniken den 31/12 2016 men KUB visade 2/1 2017!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-06-29 22:11:37 följande:

Enligt kliniken den 31/12 2016 men KUB visade 2/1 2017!

Åh vad härligt tyckommig! Bra resultat på kub är ju bästa känslan. Vi fick oxå 1 på 20000 på alla 3 tester och det med mitt eget ägg!!! Man var ju lite orolig där när man är 38 år. Vi är fortfarande lite oroliga då min man är 47 och de säger att risken för autism är större när en man fyllt 45. Men när vi körde fitcamp och vi ställde oss på vågen och den räknade ut metabolisk ålder så var jag 54 och han 30 så jag tror inte det är så farligt.

Nu har du bara 6 månader kvar så har du ett litet gryn i famnen igen. Och jag har 2 månader till vår lill* bonka bonka el BamBam kommer till oss. Det är sånt liv i magen vissa stunder, och jag njuter av varje sekund.
  • maijo

Så länge sedan jag skrev i tråden, så kanske inte ens någon som kommer ihåg mina få inlägg. Har haft fullt upp under hela graviditeten, och helt enkelt inte hunnit så mycket mer än det som måste göras hemma och jobbet. Har dock varit inne och tittat i tråden någon gång ibland och glatt mig och oroat mig med er. Stort grattis till alla er som plussat, och till er som fått barn! 

Tänkte jag i alla fall skulle skriva ett par rader nu för att uppmuntra er som börjar ge upp hoppet om att det ska gå. VI har precis fått en liten efter åttonde försöket med äggdonation. Jag hade egentligen slutat tro att det skulle bli ett barn, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök. Och då gick det. Har mått bra hela graviditeten (förutom att jag då och då haft väldigt svårt att tro att graviditeten inte skulle sluta i missfall) och både jag och vårt barn mår bra nu efter förlossningen. 

• Frazze
    maijo skrev 2016-07-03 13:19:24 följande:

Så länge sedan jag skrev i tråden, så kanske inte ens någon som kommer ihåg mina få inlägg. Har haft fullt upp under hela graviditeten, och helt enkelt inte hunnit så mycket mer än det som måste göras hemma och jobbet. Har dock varit inne och tittat i tråden någon gång ibland och glatt mig och oroat mig med er. Stort grattis till alla er som plussat, och till er som fått barn! 

Tänkte jag i alla fall skulle skriva ett par rader nu för att uppmuntra er som börjar ge upp hoppet om att det ska gå. VI har precis fått en liten efter åttonde försöket med äggdonation. Jag hade egentligen slutat tro att det skulle bli ett barn, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök. Och då gick det. Har mått bra hela graviditeten (förutom att jag då och då haft väldigt svårt att tro att graviditeten inte skulle sluta i missfall) och både jag och vårt barn mår bra nu efter förlossningen. 

Grattis grattis till en liten! Så skönt att läsa att allt har gått bra för er.

Min ska bakas i 2 månader till sen får vi se när den behagar komma ut. Kram
  • xxx4

Nu har äntligen vår älskade efterlängtade lilla Serum baby kommit till världen! Vi är så galet lyckliga, lättade och så kära i honom hela familjen! Syskonen är helt tagna av honom. Han är helt underbar och perfekt! Tänk att vi får uppleva detta magiska en gång till i livet! Nu är äntligen denna oerhört långa resa till ända och vi är så tacksamma alla dem som hjälpt oss stöttat oss och på detta vis gjort att vår dröm blev sann. Ni i tråden har funnits där med råd inlevelse o hopp! Ja nu ska vi bara njuta av denna karamell vår alldeles underbara mirakel baby! Till er som kämpar för att er dröm skall bli sann, ge inte upp! Vår dröm blev sann efter 7 misslyckade ÄD. Så lång o påfrestande tid men nu så värt allt! Tro på drömmen o gör allt för att den skall bli sann! Varmaste kramar!

• pink lily

Xxx4, stort grattis! Härligt att läsa :) Snart är det vår tur, så nära men känns ändå så långt borta ... Man kan väl inte tro det förrän man har bebisen i famnen. Lycka till med den lille :)

• pink lily
    TyckOmMig skrev 2016-06-29 17:57:54 följande:

pink lily-jag har haft för mkt fostervatten med ett av mina barn för ett par år sedan fick göra många UL-det man vill undvika är att barnet föds snabbt och att det finns risk att navelsträngen hamnar före huvudet i förlossningskanalen fick igångsättning av den anledningen och ofta bli barnen något större var den info jag fick-stämde på mig lilltösen då är än idag den största bebis jag fött hon vägde 4690g!

Grattis till ett bra KUB! Vad skönt ...

Oj, det var en liten klimp!

Vår bebis har varit mindre än normalt, men vuxit ikapp normalkurvan sista veckorna. Hm! Hänger det ihop med stora fostervattenmängden månntro?

Läste att vanligaste anledningen till för mkt f-vatten är ett sockerintag som mammans kropp inte klarar av att ta hand om, bl a utpekas juice som en stor dold sockerkälla, då går sockret till bebisen som börjar kissa mer och det blir mycket fostrervatten. Nu strypt allt socker o snabba kolhydrater igen. Slarvade lite under en period, med juice o lite halvfabrikat till mat (vilka visade sig innehålla druvsocker). Hoppas det hjälper, känns som blivit lättare att andas i alla fall ...
  • pink lily

Grattis till dig också maijo, och till dig som jag kanske glömt att nämna.

Härligt att läsa solskenshistorier, det behöver vi :)

• pink lily

Två veckor kvar av graviditet, sedan kejsarsnitt. Men, Dr D svarar inte ...

Slutade med Aspirin igår efter beslut från svensk sjukvård. Dr D inte svarat på vad han tycker om det. (Tack till dig som nämnde att din specmvc ordin att sluta med Aspirin tre veckor före förlossn)

Hur är det med Fragmin, har ni tagit Fragmin ända fram till kejsarsnitt?

Undrar om jag behöver ta FBC under de två veckor som är kvar, hinner knappt med att få dropp/ dropp som får effekt innan dax för snittet. Har tagit 30 dropp hittills ... Inga egna sk mellan- eller extradropp.

• xxx4

Tusen tack! Ja nu är det snart er tur, så härligt! visst det är svårt att ta in detta underbara innan man har bebis i famnen. Tog bort trombylen tre veckor innan förlossning på inrådan av specmödrarvåden. Fragminen redan borttagn innan. Stort lycka till nu! Kram

pink lily skrev 2016-07-04 15:53:58 följande:

Xxx4, stort grattis! Härligt att läsa :) Snart är det vår tur, så nära men känns ändå så långt borta ... Man kan väl inte tro det förrän man har bebisen i famnen. Lycka till med den lille :)

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus